ترامیت سفید مهتاب همدان

ترامیت مهتاب همدان

فهرست مطالب این نوشته

سنگ ترامیت سفید مهتاب همدان یکی از باکیفیت ترین سنگ های ترامیت بازار است که از قیمت بسیار عالی ای برخوردار می باشد. این سنگ از نظر ساختاری، شبیه به سنگ تراورتن است و بافت متخلخل آن، موجب چسبندگی خوب آن با ملات می شود.


سنگ ترامیت سفید همدان

سنگ های ترامیت نوعی سنگ آهکی با ساختاری شبیه به دو سنگ تراورتن و مرمریت می باشند. علت آهکی بودن ترامیت ها این است که در معرض فشار و دمای زیاد قرار نگرفته اند. برخی از سنگ های ترامیت، شباهت بیشتری به سنگ های مرمریت دارند و در قسمت های داخلی ساختمان استفاده می شوند. اما برخی دیگر شباهت زیادی به سنگ تراورتن دارند، و درصد کم آهک آنها دلیل کافی برای استفاده در نما می باشد.

یکی از بهترین سنگ های ترامیت بازار، ترامیت مهتاب همدان می باشد. زمینه رنگی این سنگ سفید یکدست و براق است و به راحتی می توان گفت که قیمت ترامیت سفید همدان یک سوم قیمت سنگ های تراوتن سفید بازار می باشد. این سنگ از نظر ساختاری شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن دارد و بافت آن تقریبا 80 درصد تراورتنی و متخلخل می باشد.

 

ویژگی های ترامیت سفید مهتاب همدان

سنگ های ترامیت به دلیل وجود کانی های رسی در خود از درجه صیقل پذیری ضعیف تری برخوردار هستند. اما ترامیت هایی همچون ترامیت سفید کردستان و ترامیت همدان در دسته سنگ های سفید قرار دارند که در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می شود. این سنگ ها علاوه بر بافت بسیار خوبی که دارند، ابزار خوری این سنگ ها نیز بسیار خوب است. به گونه ای که به راحتی می توان این سنگ ها را برش داد و ابزار های مختلفی همچون فارسی بر و … را روی این سنگ ها ایجاد نمود.

  • تم رنگی سفید و یکدست
  • جذب آب متوسط: امروزه با استفاده از مواد پوششی رزینی و نانو، این مشکل برطرف گشته است.
  • تقریبا هشتاد درصد بافت این سنگ تراورتنی می باشد.
  • وزن سبک و گیرایی خوب با ملات
  • قابل استفاده در نمای بیرونی مناطق معتدل
  • عدم بازی رنگ در ورق های سنگ
  • قیمت بسیار مناسب
  • ساب پذیری بسیار خوب و سطح براق و صیقلی

موارد استفاده از ترامیت سفید مهتاب همدان

اغلب از سنگ های ترامیت سفید مهتاب همدان در نمای بیرونی ساختمان ها، در نما های رومی و کلاسیک استفاده می کنند. زیرا که در مقابل عوامل مختلف جوی بسیار مقاوم است و به هیچ عنوان ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. علاوه بر آن قیمت ترامیت سفید همدان بسیار مناسب است و از دیگر مزیت های بسیار خوب آن محسوب می شود. بهتر است تمام سنگ های مورد استفاده در نمای بیرونی، فارغ از نوع و جنس سنگ همگی اسکوپ شوند تا خطر سقوط سنگ در هنگام زلزله را به حداقل برسانند. برخی از افراد از چسب بتن نیز در ملات مورد استفاده در نمای ساختمان نیز استفاده می کنند.

  • نمای بیرونی ساختمان ها
  • نماهای رومی و کلاسیک و مدرن
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • ساخت صراحی و نرده سنگی

 

معدن سنگ ترامیت مهتاب همدان

معدن این سنگ در استان همدان و در روستای قلعه جوق قرار گرفته است. کارخانه این سنگ در استان قم، جاده قدیم تهران و رو به روی مجتمع مهر و ماه قرار دارد. از این سنگ در قسمت های مختلف کشور، مناطق سردسیر همچون اردبیل، گرمسیر و مرطوب استفاده شده است و به هیچ عنوان به مشکل بر نخورده است. قیمت ترامیت سفید همدان نیز بسیار مناسب است و در ابعاد عرض 40 طولی به صورت صیقلی تولید می شود.

اما این امر بدیهی است که سنگ تراورتن سفید عباس آباد، بی شک بهترین گزینه برای سنگ نمای بیرونی ساختمان محسوب می شود. اما تنها مشکل این سنگ قیمت نسبتا بالا آن می باشد. اگر قصد آشنایی با این سنگ را دارید، حتما مطالبی که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ ترامیت میاندوآب
اخبار و مقالات

ترامیت سفید ارزان

لایم استون ها یا همان سنگ های ترامیت نوعی سنگ آهکی هستند که در صنعت ساختمان کاربرد های مختلفی دارند. اگر به دنبال خرید سنگ

ادامه مطلب »