تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

سنگ تراورتن سفید ارزان

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های تراورتن با زمینه رنگی کرم روشن و سفید، بیشترین کاربرد را در نمای ساختمان های لوکس دارند. اغلب سازندگان برای نمای ساختمانشان به دنبال یک سنگ تراورتن سفید ارزان با کیفیت عالی هستند. اگر شما هم به دنبال همچین سنگی هستید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.


سنگ تراورتن سفید ارزان

سنگ های تراورتن نوعی سنگ رسوبی هستند که در بافت این سنگ ها خلل و فرج هایی مشاهده می شود. این سنگ ها وزن سبکی دارند و به دلیل بافت متخلخل، جذب ملات بسیار خوب و چسبندگی ایده آلی با ملات پیدا می کنند. بهترین ویژگی سنگ های تراورتن تنوع رنگی فرآوان و طرح و نقش متفاوت و بی نظیر این سنگ هاست. امروزه از این سنگ ها عمدتا در نما های بیرونی ساختمان به دلیل وزن سبک، ماندگاری بالا، جذب آب پایین و زیبایی خارق العاده استفاده می کنند.

سنگ های تراورتن سفید از معادن مختلفی استخراج می شوند. به عنوان مثال یکی از باکیفیت ترین و معروف سنگ های سفید ایران و جهان، تراورتن سفید عباس آباد است. اما این سنگ قیمت نسبتا بالایی دارد و اغلب در ساختمان های لوکس و مجلل استفاده می شود. عمده ی سازندگان و پیمانکاران، به دنبال یک سنگ تراورتن سفید ارزان قیمت با کیفیت خوب و ظاهر زیبا هستند. پنج تا از معروف ترین و پرفروش ترین تراورتن های سفید عبارتند از:

  • تراورتن سفید ابیانه سوپر
  • سنگ تراورتن رامشه (معدن ثنایی و معدن ملک زاده)
  • تراورتن میاندوآب سوپر
  • سنگ تراورتن سفید تکاب
  • تراورتن سفید کمشچه

سنگ های تراورتن بسیار زیادی با تم رنگی کرم بسیار روشن و سفید در بازار هستند. اما جدا از بحث قیمت، کیفیت و ماندگاری سنگ، اهمیت بسیار بالایی دارد. در ادامه بیشتر به معرفی هر یک از این سنگ ها خواهیم پرداخت.

 

سنگ تراورتن سفید ابیانه

تراورتن ابیانه یکی از پر طرفدار ترین سنگ های سفید بازار در میان طراحان و سازندگان است. این سنگ از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به تراورتن سفید عباس آباد دارد با این تفاوت که قیمت آن خیلی مناسب تر از عباس آباد می باشد. سنگ ابیانه تم رنگی کرم روشن و سفید دارد که با توجه به سورت سنگ، هاله ها و رگه هایی در سطح سنگ مشاهده می شود.

معدن این سنگ در استان اصفهان، شهرستان نطنز و در روستای ابیانه قرار دارد. این معدن سینه کار های مختلفی دارد که از معروف ترین آنها باید به معادن ابیانه اسماعیلی، ابیانه گودرزی و معدن ابیانه صلصالی اشاره کرد. برخی از سنگ های معادن ابیانه، جنسیت پفکی دارند و خلل و فرج در بافت سنگ بسیار می باشد. هر چقدر جنسیت سنگ استخوانی تر و متراکم تر باشد، سنگ در هنگام برش پذیری بهتر عمل می کند و از طرفی در هنگام فرآوری، ساب پذیری بهتری خواهد داشت. سنگ های معادن اسماعیلی، گودرزی و صلصالی، کیفیت و جنسیت بسیار خوبی دارند.

تراورتن ابیانه صلصالی کیفیت بسیار خوب، تم رنگی سفید و قیمت بسیار مناسبی دارد. برای اطلاعات بیشتر و خرید این سنگ، می توانید با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید.

تراورتن ابیانه سفید

سنگ تراورتن رامشه سوپر

تراورتن رامشه یکی دیگر از سنگ های ارزان قیمتی است که امروزه شهرت فرآوانی در میان سازندگان پیدا کرد است. این سنگ سورت های بسیار زیادی دارد و از معادن مختلفی استخراج می شود. معدن اصلی سنگ رامشه در منطقه ی آب ترش رامشه، روستایی در نزدیکی جرقویه علیا اصفهان قرار دارد. از معروف ترین سینه کار های این معدن باید به معادن رامشه ثنایی، رامشه ملکی یا ملک زاده و رامشه چابکساران اشاره کرد.

یکی از معایب سنگ های تراورتن رامشه، مشکل شوره زدن این سنگ ها است. البته سنگ های معادن ثنایی یا ملک زاده شوره نمی زنند، اما بهتر است از این سنگ ها در شهر هایی با آب و هوای مرطوب یا سردسیر استفاده نشود. سنگ رامشه سوپر تم رنگی سفیدی دارد که در سطح آن هاله هایی با تم رنگی کرم پخش شده است. از لحاظ قیمتی نیز بسیار مناسب و ارزان می باشد.

 

تراورتن سفید میاندوآب سوپر

سنگ میاندوآب یکی از دیگر سنگ های سفید است که امروزه شهرت فرآوانی پیدا کرده است. این سنگ در واقع در دسته سنگ های ترامیت قرار دارد. ترامیت ها به سنگ هایی گفته می شود که ویژگی های مشترک هر دو سنگ مرمریت و تراورتن را دارند. ترامیت میاندوآب از نظر بافت و جنسیت، تقریبا 80 درصد مشابه سنگ تراورتن است و به عنوان باکیفیت ترین سنگ ترامیت بازار شناخته می شود. از آنجایی که این سنگ از نظر ظاهری و بافت سنگ، شباهت زیادی به تراورتن های سفید همچون تراورتن دره بخاری دارد، با نام تراورتن میاندوآب شناخته شده و به فروش می رسد.

در واقع سنگ های ترامیت به دلیل اینکه آهکی هستند و جذب آب بالایی دارند، در مناطق مرطوب زود از بین می روند. اما سنگ ترامیت سفید میاندوآب به عنوان یکی از بهترین سنگ های بازار است که با شرایط آب و هوایی مختلف سازگار است و جذب آب این سنگ نسبت به سایر سنگ های ترامیت، کمتر است. این سنگ قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. معدن این سنگ در استان آذربایجان غربی و در شهرستان میاندوآب قرار دارد.

 

سنگ تراورتن سفید تکاب

سنگ تراورتن تکاب با تم رنگی شکلاتی، عسلی، کرم روشن و حتی سفید، در صنعت سنگ و ساختمان شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. این سنگ از نظر جنسیت و کیفیت، فوق العاده عالی است و با شرایط مختلف آب و هوایی سازگار است. تراورتن تکاب سفید از نظر قیمتی نیز بسیار مناسب و ارزان می باشد.

معدن این سنگ در استان آذربایجان غربی ، در نزدیکی روستای آق بلاغ همدان از توابع شهرستان تکاب قرار دارد. سنگ تکاب در سورت های موج دار، بدون موج و ابروبادی موجود است.

سنگ تراورتن سفید تکاب

تراورتن سفید کمشچه

سنگ تراورتن کمشچه از دیگر سنگ های پر مصرف نما است که دارای تم رنگی کرم روشن و سفید می باشد. این سنگ به مقدار کمی هاله و رگه هایی به رنگ قهوه ای و صورتی در زمینه ی خود دارد که سورت های مختلف این سنگ را تشکیل داده است. از نظر ظاهری این سنگ شباهت زیادی به تراورتن ابیانه دارد. به دلیل قیمت مناسب این سنگ نسبت به سایر سنگ های تراورتن سفید، اغلب از سورت های ضعیف تر آن در نما های پشتکاری استفاده می شود.

معدن این سنگ در استان اصفهان قرار دارد و اغلب سنگبری های واقع در شهرک های صنعتی محمود آباد و شهرک صنعتی رضوانشهر تولید کننده ی عمده ی این سنگ هستند. این سنگ خاص و زیبا به روش های موجدار و بی موج برش می خورد و به صورت صیقلی یا چرمی فرآوری می گردد. به دلیل قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول، این سنگ به کشور های زیادی صادر می شود. بزرگترین حسن این سنگ، قیمت مناسب آن است.

 

پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ های ساختمانی

عوامل مختلف و بسیار زیادی در قیمت سنگ های تراورتن تاثیر گذار هستند و قبل از خرید باید با این پارامتر ها آشنا باشید. به عنوان مثال، ضخامت استاندارد سنگ های نما 1.8 سانتی متر است. اگر ضخامت سنگ کمتر باشد، ممکن است در هنگام حمل و نقل یا موقع اسکوپ کردن سنگ، دچار شکستگی شود. کیفیت ساب و فرآوری سنگ از دیگر معیار های مهم و تاثیر گذار در قیمت سنگ است. هر چقدر سطح سنگ براق تر باشد، کیفیت ساب بهتر بوده و اگر متریال مورد استفاده کیفیت خوبی داشته باشد، ماندگاری زیبایی سنگ بیشتر می شود.

معمولا سنگ های نما با عرض 40 و طول آزاد فرآوری می شوند. هر چقدر طول یا به اصطلاح قد و پای سنگ ها بلند تر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود. یکی دیگر از اصلی ترین پارامتر های مهم در قیمت سنگ، سورت سنگ و یکدست بودن آن است. هر چقدر سورت بندی سنگ دقیق تر باشد، بازی رنگ در دسته سنگ کمتر می شود و نمای زیبا تری برای ساختمانتان بوجود می آورد.

بعضی از کارخانجات سنگ های کرم را کوره می کنند. کوره کردن سنگ اگر سنگ را سفید می کند، اما مقاومت سنگ را به شدت کاهش می دهد و سنگ را ترد و شکننده می کند. سنگ های کوره شده قیمت پایین تری دارند و کیفیتشان پایین تر است. اگر به دنبال خرید سنگ باکیفیت هستید، می توانید با همکاران ما در مجموعه کارخانجات سنگ هویدا ارتباط بر قرار کنید. برای آشنایی بیشتر با سنگ های ترامیت، دیگر سنگ های ارزان قیمت سفید نما، مقاله ای که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط