تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

تراورتن سفید باکیفیت

فهرست مطالب این نوشته

امروزه خیلی از معماران و سازندگان به دنبال سنگ های تراورتن سفید باکیفیت و قیمت مناسب برای نما های مدرن و حتی کلاسیک خود هستند. تراورتن های سفید از معادن مختلفی استخراج می شوند و کیفیت های مختلفی دارند. در این مقاله با برخی از بهترین این سنگ ها آشنا خواهیم شد.


تراورتن سفید باکیفیت

سنگ های تراورتن در دسته سنگ های رسوبی قرار دارند که از رسوبات چشمه های آبگرم تشکیل می شوند. این سنگ ها به دلیل ویژگی های بسیار خوبی که دارند، از جمله وزن سبکشان، عمدتا بیشترین کاربرد را در نما های بیرونی ساختمان ها دارند. تنوع بی شمار در طرح و رنگ سنگ های تراورتن از بهترین مزیت این سنگ ها محسوب می شود. ایران با بیشترین معدن سنگ تراورتن سفید، در دنیا به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان سنگ تراورتن محسوب می شود.

تراورتن های سفید از معادن مختلفی استخراج می شوند و اصلی ترین ویژگی این سنگ ها، باید ساب پذیری بسیار عالی و عدم شوره زدن این سنگ ها در نما های خارجی باشد. سنگ تراورتنی باکیفیت محسوب می شود که ساب پذیری عالی داشته باشد، با آب و هوای مناطق مختلف سازگار باشد و قابلیت برش پذیری و ابزار پذیری خوبی نیز داشته باشد. در ادامه به ترتیب به معروف ترین و باکیفیت ترین سنگ های تراورتن اشاره خواهیم کرد.

 

تراورتن سفید عباس آباد یکی از مشهور ترین و دوست داشتنی ترین سنگ های ساختمانی نما است که سورت های مختلف و بسیار زیادی دارد. تم رنگی این سنگ کرم روشن و سفید است که در سطح آن با توجه به سورت سنگ، رگه ها و هاله های طوسی رنگی دارد. معدن این سنگ در استان مرکزی، شهرستان محلات و در روستای نیم ور قرار دارد و به عنوان یکی از فعال ترین معادن سنگ تراورتن ایران محسوب می شود.

از معروف ترین سینه کار های این معدن می توان به معدن عرب، حاج عبدلی، پور حسنی، توکلی و … اشاره کرد. بافت متراکم این سنگ و چسبندگی ایده آل آن در کنار ساب براق، از اصلی ترین ویژگی های این سنگ است. معمولا سنگ عباس آباد به دو روش موج دار و بی موج تولید و فرآوری می شود.

سنگ تراورتن عباس آباد سوپر

سنگ تراورتن دره بخاری از دیگر سنگ های مشهور و پر طرفدار صنعت ساختمان است. این سنگ عمدتا در تم های رنگی شکلاتی، عسلی، کرم است که سورت های سوپر این سنگ دارای تم رنگی سفید می باشند. معدن سنگ دره بخاری در استان مرکزی، شهرستان محلات و در نزدیکی معدن سنگ عباس آباد قرار دارد. کیفیت این سنگ فوق العاده عالی است و سطح براق و زیبایی دارد.

یکی دیگر از معادن بسیار مشهور سنگ تراورتن سفید که معدن آن در نزدیکی سنگ دره بخاری است، معدن سنگ تراورتن آتشکوه می باشد. سنگ آتشکوه در بازار شهرت بسیار زیادی دارد و قیمت این سورت های سوپر این سنگ بسیار بالا است.

سنگ تراورتن سوپر دره بخاری

معدن سنگ تراورتن ابیانه در استان اصفهان، شهرستان نطنز و در روستای ابیانه واقع شده است. این سنگ به دلیل شباهت فوق العاده زیادی که به سنگ عباس آباد دارد و از طرفی به دلیل قیمت بسیار مناسب آن، امروزه محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. کیفیت این سنگ نیز بسیار عالی است و با آب و هوای مناطق مختلف کشور سازگار می باشد. از بهترین معادن سنگ تراورتن ابیانه باید به معدن اسماعیلی، معدن گودرزی و معدن ابیانه صلصالی اشاره کرد.

تم رنگی سنگ تراورتن ابیانه با توجه به سورت های مختلف آن از کرم روشن تا سفید می باشد که در سطح آن هاله ها و رگه هایی مشاهده می شود. سورت سوپر این سنگ سفید کاملا یکدست است و از نظر قیمتی بسیار ارزان تر از سنگ های تراورتن عباس آباد، دره بخاری و آتشکوه است.

تراورتن ابیانه سفید

کاربرد سنگ های سفید در صنعت ساختمان

سنگ های تراورتن بافت متخلخل دارند و به دلیل وزن سبکشان، بهترین گزینه برای نما های خارجی ساختمان محسوب می شوند. تراورتن های سفید در نما های مدرن با تلفیق با سنگ هایی همچون تراورتن سیلور تکاب و یا سنگ های عسلی همچون تراورتن عسلی تکاب، زیبایی خیره کننده ای را بوجود می آورند. از کاربرد های کلی این سنگ ها می توان اشاره کرد به:

  • نمای های رومی، کلاسیک و مدرن ساختمان ها
  • دیوار های حیاط و پارکینگ
  • سنگ پله و بدنه دیوار راه پله
  • ساخت نرده سنگ، صراحی و آبنما
  • سنگفرش حیاط و پشت بام
  • استفاده در دکوراسیون های داخلی با فرآوری هایی همچون اسکرچ یا فرآوری چرمی

 

سنگ تراورتن سفید باکیفیت را از کجا و به چه قیمتی خریداری کنیم؟

تولید کنندگان بسیار زیادی وجود دارند که سنگ های تراورتن سفید از معادن مختلف را تولید می کنند. قیمت سنگ های تراورتن نیز نرخ ثابتی ندارد و هر کارخانه ای می تواند یک قیمت بر روی سنگ های خود بگذارد. به همین دلیل باید با پارامتر هایی که در قیمت این سنگ ها تاثیر گذار است، آشنا باشید.

  • ضخامت استاندارد سنگ ( ضخامت سنگ ها معمولا 18 میل باید باشد)
  • قد و پای سنگ های طولی ( هر چقدر بلند تر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود.)
  • سورت بندی دقیق و یکدست
  • ساب براق و آینه ای
  • کیفیت متریال مورد استفاده در زمان فرآوری
  • فاصله ی معدن استخراج تا سنگبری (عمدتا سنگ های تراورتن در استان اصفهان تولید و با قیمت مناسب به دلیل تولید انبوه، ارائه می شوند.)
  • عدم چسبی بودن سنگ و یا کوره بودن سنگ (سنگ چسبی و کوره ای مقاومت بسیار پایینی دارد و سنگ ترد و شکننده است.)

صنایع سنگ هویدا با تولید و تامین انواع سنگ های تراورتن نما با کیفیت عالی و قیمت مناسب، آماده ی همکاری با سازندگان و پیمانکاران می باشد. از دیگر محصولات این مجموعه می توان اشاره کرد به:

تراورتن کرم تکاب _ تراورتن کرم رامشه _ سنگ تراورتن آبگرم محلات _ ترامیت سفید میاندوآب

 

بهترین سنگ سفید نما

در گذشته از سنگ هایی همچون سنگ چینی ازنا در نما های بیرونی ساختمان استفاده می کردند. اما به دلیل وزن بالای این سنگ ها و عدم چسبندگی مناسب، امروزه به ندرت از این سنگ ها در نمای ساختمان ها استفاده می شود و سنگ های تراورتن جایگزین این سنگ ها شده است. اگر قصد استفاده از سنگ چینی ازنا را در نمای ساختمان دارید، حتما توصیه می شود که سنگ ها را اسکوپ کنید و از چسب های مخصوص برای چسبندگی بهتر نما استفاده کنید.

سنگ های چینی سفید نیز همچون سنگ های تراورتن سفید، سورت بندی مختلفی دارند. هر چقدر رگه های سطح سنگ کمتر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود. در زمان خرید سنگ های چینی حتما دقت کنید که سنگ از رگه ی زرد برخوردار نباشد، زیرا به مرور زمان رگه های زرد در سطح سنگ پخش می شوند و ظاهر نما را خراب می کنند.

استفاده از چسب های بی کیفیت نیز ممکن است باعث ایجاد لکه های زرد در سطح سنگ شود. برای مشاوره می توانید با همکاران ما در صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط