سنگ سفید نما

​تمامی سنگ ها سفید ساختمانی به همراه قیمت های به روز در لیست زیر قرار دارد. برای راهنمایی ، انتخاب بهترین و ارزان ترین سنگ سفید به ادامه مطلب ↓ مراجعه کنید.

سنگ سفید نما

سنگ های سفید مخصوص نما های بیرونی ساختمان از جنس های تراورتن، ترامیت و سنگ چینی هستند. هر کدام از این ها ویژگی های مخصوص خود را دارند و مناسب آب و هوا های مختلفی هستند. در ادامه با انواع و قیمت سنگ سفید نما آشنا خواهیم شد.

انواع مختلف سنگ سفید نما

سنگ های ساختمانی انواع مختلفی دارند و با توجه به ساختارشان، از کاربرد های گوناگونی برخوردار هستند. قسمت نمای بیرونی ساختمان در معرض نور خورشید، باران و رطوبت، سرما و گرما و … است. از این رو در انتخاب سنگ مناسب باید دقت بسیار زیادی شود.

امروزه سنگ های سفید به دلیل جذابیت خاص و قابلیت ترکیب با سنگ های مشکی، چوب های ترموود و دیگر متریال در نما های مدرن، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. از طرفی از سنگ های سفید نما در اجرای نما های کلاسیک و رومی نیز به وفور استفاده می شود. از سه دسته ی اصلی سنگ های سفید مخصوص نما به ترتیب کیفیت و اولویت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سنگ های تراورتن

تراورتن ها بهترین انتخاب برای نمای بیرونی ساختمان ها هستند. معادن بسیار زیادی از سنگ های تراورتن با تم رنگی سفید در ایران وجود دارد که هر کدام کیفیتی متفاوت با دیگری دارد. اصلی ترین ویژگی های سنگ های تراورتن که باعث برتری نسبت به سایر سنگ های ساختمانی شده است، عبارتند از:

  • بافت متخلخل و وزن سبک
  • چسبندگی ایده آل با ملات
  • سازگار با آب و هوای مختلف

1- تراورتن سفید عباس آباد

تراورتن عباس آباد به عنوان قدیمی ترین و معروف ترین سنگ سفید نما در بین تمامی سازندگان و معماران شناخته شده است. این سنگ علاوه بر طرح و نقش فوق العاده خاص و زیبا، از کیفیت بسیار عالی برخوردار است. معدن این سنگ در استان مرکزی و در شهرستان محلات در روستای نیم ور قرار دارد.

ویژگی ها

  • به هیچ عنوان شوره نمی زند و با شرایط مختلف آب و هوایی سازگار است
  • ساب پذیری بسیار عالی و براق دارد.
  • تراکم بالا و تخلخل مناسب
  • قابلیت بسیار خوب برش پذیری و ابزار خوری
  • طرح و نقش خاص و موجود در سورت های متنوع سفید رنگ
  • مقاومت فشاری مناسب و جذب آب پایین
تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

قیمت

قیمت تراورتن سفید عباس آباد به عواملی همچون ضخامت، قد و پای سنگ، کیفیت برش و کیفیت فرآوری بستگی دارد. این سنگ در تم  رنگی سفید سورت های بسیار زیاد و مختلفی دارد و از رنج 5 میلیون تومان سورت سفید یکدست تا متری 500 هزار تومان قیمت مناسب ترین سورت عباس آباد، در کارخانجات موجود است. شایان ذکر است که سایز استاندارد سنگ های نما در ایران، عرض 40 سانتی متر در طول آزاد است

2- سنگ تراورتن دره بخاری

تراورتن دره بخاری نیز از دیگر سنگ های فوق العاده محبوب و باکیفیت بازار است که در تم رنگی کرم و سفید موجود است. این سنگ جنسیت بسیار عالی دارد و در سطح سورت های سفید آن، با توجه به درجه سنگ هاله های کرم رنگ زیبایی دیده می شود.

معدن این سنگ در نزدیکی معدن تراورتن عباس آباد، در شهرستان محلات قرار دارد. از بهترین سینه کار های این معدن می توان به معدن توکلی، آذرنوش، سار و … اشاره کرد.

ویژگی ها

  • تراکم عالی و بافت متخلخل مناسب
  • چسبندگی بسیار خوب با ملات
  • به هیچ وجه شوره نمی زند و با تمامی آب و هوا ها سازگار است.
  • ساب پذری فوق العاده عالی و براق
سنگ تراورتن سوپر دره بخاری

عواملی که در قیمت این سنگ تاثیر گذار است، علاوه بر کیفیت برش و ساب و …، سورت و میزان دقت در سورت بندی این سنگ است. تراورتن دره بخاری به طور کلی نسبت به سنگ عباس آباد قیمت مناسب تری دارد.

3- تراورتن سفید ابیانه

امروزه سنگ تراورتن ابیانه با تم رنگی سفید، شهرت بسیار زیادی در میان سازندگان پیدا کرده است. این سنگ از لحاظ ظاهری، شباهت فوق العاده زیادی به تراورتن سفید عباس آباد دارد. از طرفی قیمت سنگ سفید ابیانه در مقایسه با تراورتن دره بخاری و عباس آباد، مناسب تر است.

ویژگی ها

  • تراکم عالی و بافت متخلخل مناسب
  • چسبندگی بسیار خوب با ملات
  • به هیچ وجه شوره نمی زند و با تمامی آب و هوا ها سازگار است.
  • ساب پذری فوق العاده عالی و براق
سنگ تراورتن ابیانه سفید

معدن

معدن این سنگ در استان اصفهان و در روستای ابیانه قرار دارد. از معروف ترین سینه کار های این معدن می توان به سینه کار ابیانه اسماعیلی، آقای گودرزی و سینه کار ابیانه صلصالی اشاره کرد.

4- سنگ تراورتن تکاب

تراورتن تکاب در تم های رنگی بسیار زیادی از جمله عسلی، کرم و سفید موجود است. این سنگ به دلیل کیفیت فوق العاده عالی که دارد، امروزه شهرت زیادی در میان سازندگان پیدا کرده است. معدن این سنگ در استان آذربایجان غربی قرار دارد و از جنسیتی مشابه سنگ هایی همچون تراورتن دره بخاری برخوردار است.

dکی از بهترین ویژگی های این سنگ علاوه بر سازگار بودن با تمامی آب و هوا های مختلف کشور، این است که با گذشت زمان، تم رنگی آن در مقابل نور خورشید، قابلیت یک پرده روشن تر شدن و یکدست تر شدن را دارد.

قیمت

قیمت سنگ سفید تکاب سوپر مناسب تر از سایر سنگ های معرفی شده در قسمت بالا است. این سنگ علاوه بر کیفیت فوق العاده عالی که دارد، از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است.

سنگ تراورتن تکاب سوپر

5- سنگ تراورتن آبگرم محلات

تراورتن آبگرم با تم رنگی کرم و سفید، یکی دیگر از سنگ های خاص و محبوب بازار است. این سنگ از سینه کار های مختلفی استخراج می شود که بهترین آنها معادن آبگرم سالاری و آبگرم محمدی راد است که شوره ندارد.

قیمت سنگ تراورتن آبگرم سفید در مقایسه با سایر سنگ های تراورتن سفید، مناسب تر است.

6- تراورتن سفید کمشچه

امروزه یکی دیگر از سنگ هایی که محبوبیت زیادی در میان سازندگان پیدا کرده است، تراورتن کمشچه است. معدن این سنگ در استان اصفهان قرار دارد. تراورتن سفید کمشچه از چندین سینه کار مختلف استخراج می شود که در تعیین قیمت آن تاثیر گذار است و همچنین در کیفیت و ماندگاری سنگ نیز تاثیر زیادی می گذارد.

قیمت و ویژگی

قیمت سنگ تراورتن کمشچه به عواملی همچون ضخامت، قد و پا، سورت سنگ و کیفیت ساب و فرآوری بستگی دارد. این سنگ شوره نمی زند و با آب و هوای مختلف کشور سازگار است. بافت استخوانی و متراکم بسیار خوب با تخلخل پایین دارد. بدانید که هر چقدر جنسیت سنگ متخلخل تر باشد، به جنس پفکی مشهور می شود و قیمت آن کاهش می یابد.

از دیگر سنگ های تراورتن سفید می توان به تراورتن طبس، سنگ تراورتن رامشه سفید، تراورتن سفید طرق، سنگ تراورتن ارس و … اشاره کرد.

نمونه های استفاده شده از سنگ های تراورتن

سنگ های چینی

سنگ های کریستالی یا چینی از خانواده سنگ های مرمریت هستند که به دلیل بافت کریستالی، کیفیت خارق العاده، مقاومت بسیار بالا و جذب آب بسیار ناچیزی دارند. تراکم این سنگ ها بالا است و تخلخل بسیار ناچیزی دارند. عموما سنگ های چینی تم رنگی سفید رنگی دارند که در سطح آنها، طرح و نقش جذاب و خطوط طوسی رنگ با توجه به سورت سنگ مشاهده می شود.

قیمت سنگ سفید چینی نسبت به سنگ های تراورتن سفید باکیفیت، تفاوت چندان زیادی ندارد. این سنگ ها از قدیم به عنوان سنگ نما در ساختمان ها استفاده می شد و به دلیل کیفیت و ماندگاری بالایی که دارند، امروزه نیز استقبال بالایی از این سنگ ها می شود. محبوب ترین و پر فروش ترین این سنگ ها به ترتیب عبارتند از:

1- سنگ چینی ازنا

این سنگ به سنگ چینی ارباب شهرت دارد. تم رنگی سنگ ازنا سفید با خطوط مورب و منظم طوسی رنگ است. سنگ ازنا جذب آب بسیار ناچیزی دارد و به همین دلیل با شرایط مختلف آب و هوایی شهر های مختلف سازگار است.

2- سنگ چینی الیگودرز

بعد از سنگ چینی ازنا، پر فروش ترین سنگ چینی بازار، چینی سفید الیگودرز است. این سنگ کیفیت بسیار عالی دارد و به دلیل قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با سنگ ازنا، طرفداران زیادی را به خود جذب نموده است. این سنگ تم رنگی سفیدی دارد که در سطح آن با توجه به سورت سنگ، خطوط طوسی نامنظم مشاهده می شود.

3- سنگ چینی نیریز

سنگ چینی سفید نیریز با خطوط طوسی و نقاط بسیار ریز طوسی رنگ، از دیگر پر فروش ترین سنگ های سفید بازار است. قیمت سنگ چینی سفید نیریز تفاوت چندانی با سنگ سفید ازنا ندارد. از لحاظ کیفی نیز این سنگ فوق العاده عالی و باکیفیت است.

نمونه های استفاده شده از سنگ های چینی

ترامیت ها یا لایم استون

سنگ های ترامیت نوعی دیگر از سنگ های ساختمانی هستند که جنسیتی آهکی دارند. این سنگ ها از ویژگی های مشترک هر دو سنگ تراورتن و مرمریت برخوردار هستند، به همین دلیل در ایران به سنگ ترامیت شناخته می شوند.

نام بین المللی این سنگ ها، لایم استون است. معمولا سنگ های لایم استون یا ترامیت، به دلیل ساختار آهکی که دارند، جذب آب بالایی نیز دارند. به همین دلیل اکثر این سنگ ها را قبل از اجرا نانو می کنند تا جذب آبشان به صفر برسد. بهترین ویژگی ترامیت ها، قیمت بسیار مناسب شان در مقایسه با سنگ های تراورتن سفید است.

این سنگ ها برای نمای مناطقی با آب و هوای خشک توصیه می شود. استفاده از این سنگ ها در شهر هایی که رطوبت و بارندگی سالیانه بالایی دارند، توصیه نمی شود.

به طور کلی تم رنگی سنگ های ترامیت بازار، کرم و سفید با سطحی یکدست است. از این رو بیشتر در نما های مدرن با ترکیب با سنگ های تیره استفاده می شوند. قیمت سنگ سفید ترامیت ها نصف تا یک سوم قیمت سنگ های تراورتن سفید است. در ادامه به ترتیب بهترین سنگ های ترامیت را از لحاظ جنسیت معرفی می کنیم.

1- ترامیت سفید میاندوآب

بهترین سنگ ترامیت ایران از لحاظ کیفی، سنگ میاندوآب است. جنسیت این سنگ شباهت زیادی به سنگ های تراورتن دارد و ساب بسیار براقی دارد.

  • معدن: آذربایجان غربی – سینه کار ضیغمی
  • تم رنگی: کرم و سفید در سورت های متنوع
  • کیفیت: ساب براق و بافت تراورتنی
  • قیمت: به دلیل کیفیت بسیار عالی، در مقایسه با سنگ های ترامیت، قیمت بیشتری دارد.

2- ترامیت سفید کوه کردستان

این سنگ نیز تم رنگی سفید بسیار زیبا با بافت تراورتنی دارد. از لحاظ کیفی فوق العاده عالی و رقیب سنگ ترامیت میاندوآب است.

  • معدن: کردستان
  • تم رنگی: سفید یکدست
  • جنس: ساختار تراورتنی با آهک پایین
  • قیمت: هم قیمت سنگ ترامیت میاندوآب

3- سنگ ترامیت همدان

یکی از جدید ترین معادن سنگ ترامیت سفید ایران، ترامیت همدان است. این سنگ از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ های تراورتن مخصوصا تراورتن ابیانه دارد. بافت این سنگ تراورتنی است و چسبندگی ایده آلی با ملات نما دارد.

  • تم رنگی: سفید با هاله های کم رنگ جذاب
  • بافت: مشابه سنگ های تراورتن متخلخل است.
  • کارخانه تولیدی: صنایع سنگ هویدا این سنگ را در قم به صورت انحصاری در حال تولید و تامین در متراژ های بالا است.

4- ترامیت سفید جندق

سنگ جندق با تم رنگی سفید و رگه ها و نقاط بسیار ریز طوسی، از دیگر سنگ های باکیفیت بازار است. این سنگ از لحاظ جنسی فوق العاده عالی است و جذب آب بسیار پایینی در مقایسه با سایر سنگ های ترامیت دارد.

  • معدن: اصفهان
  • کیفیت: بسیار عالی بدون نیاز به نانو
  • قد و پا: خوب و نسبتا بلند
  • تم رنگی: سفید با خطوط بسیار کم طوسی

5- لایم استون سفید اسلام آباد

محبوب ترین سنگ ترامیت صادراتی ایران، لایم استون اسلام آباد است. این سنگ تم رنگی سفید یکدستی دارد و دلیل شهرت آن در میان سازندگان و تجار، قیمت بسیار مناسب و ارزان آن می باشد.

  • معدن: کرمانشاه
  • کیفیت: متوسط – قبل از اجرا حتما نانو شود.
  • جذب آب و ملات: بالا
  • تم رنگی: سفید یکدست

6- سنگ ترامیت مرودشت

این سنگ ظاهر سفیدی دارد و سطح سنگ صیقل پذیری متوسطی دارد. جذب آب این سنگ بالا است و نیاز به نانو قبل از اجرا دارد. قیمت سنگ سفید مرودشت نیز مناسب است و به دلیل سورت یکدست، محبوبیت بالایی در میان سازندگان دارد.

  • معدن: استان فارس
  • قیمت: متوسط
  • کیفیت: این سنگ را UV و ضد آب می کنند.
  • تم رنگی: سفید یکدست

نمونه های استفاده شده از سنگ های ترامیت

ویژگی های لازم برای سنگ های سفید نما

سنگ های ساختمانی که در نمای بیرونی استفاده می شوند، علاوه بر ظاهر زیبا و قیمت مناسب باید ویژگی هایی نیز داشته باشند. به طور عمده و از مهمترین آنها باید اشاره کرد به:

مصالح مورد استفاده در نما باید ماندگاری بالایی در برابر شرایط محیطی مختلف داشته باشند. متریالی که در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود، در معرض نور خورشید و شرایط آب و هوایی مختلف می باشد و نباید تحت همچین شرایطی، ظاهر زیبای خود را از دست بدهد.

سنگ نما هر چقدر ساب بهتری خورده باشد، سطح آن براق و درخشان تر می گردد. سنگ هایی که سطح براق و صیقلی دارند، نور را به خوبی منعکس می کنند و به فضای اطراف خود، شکوه و روشنایی خاصی می بخشند.

وزن سبک و چسبندگی خوب و ایده آل با ملات، از ویژگی های لازمه سنگ نما محسوب می شود. سنگ های نما باید وزن سبک و مناسبی داشته باشند تا در اثر گذشت زمان دچار سقوط نشوند. بافت سنگ های مورد استفاده در نما بهتر است متخلخل باشد.

سنگ های سفید مناسب نمای ساختمان، در بازار قیمت های متفاوتی دارند. سنگ های ارزان قیمت بسیار زیادی نسبت به تراورتن های سفید در بازار یافت می شوند. برخی از آنها گزینه ی خوبی برای نمای ساختمان هستند و برخی از آنها خیر. سنگ های تراورتن نیز انواع مختلفی دارد ولی به دلیل وزن سبک، ظاهر زیبا، کیفیت و ماندگاری بسیار بالا، جزء محبوب ترین و پر مصرف ترین سنگ های نما محسوب می شوند.

قیمت سنگ سفید نما و پارامتر های تاثیر گذار در آن

عوامل بسیار زیادی در تعیین قیمت سنگ های سفید نما تاثیر گذار هستند. مقایسه قیمتی بین دو سنگ تراورتن، یا سنگ تراورتن با سنگ های ترامیت، منطقی نیست و هر سنگ با توجه به جنسیت و ظاهر زیبا تعیین قیمت می شود. اما اصلی ترین عامل تعیین قیمت سنگ های ساختمانی، جنسیت و کیفیت سنگ است. بعد از آن، کیفیت برش و فرآوری یا به عبارتی گونیا بودن سنگ، عدم لب پریدگی و شکستگی، استفاده از بهترین متریال در زمان فرآوری، در تعیین قیمت سنگ تاثیر گذار است.

سورت سنگ و میزان دقت در سورت بندی سنگ ممکن است اختلاف قیمتی در بین دو کارخانه نیز ایجاد کند. ضخامت استاندارد سنگ های نما، 1.7 سانتی متر و 1.8 سانتی متر است. هر چقدر ضخامت بیشتر، قیمت نیز بیشتر می شود. فاصله ی معدن تا کارخانه سنگبری نیز ممکن است در تعیین قیمت سنگ تاثیر گذار باشد.

کاربرد های سنگ سفید در ساختمان

از اسلب های سفید ازنا بیشتر در قسمت های داخلی ساختمان های لوکس استفاده می شود. این سنگ کیفیت بسیار خوبی دارد و می توان از آن در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده کرد. در گذشته از این سنگ در نمای اصلی ساختمان ها، به وفور استفاده می شد، اما به دلیل وزن بالای آن، حتما سنگ را اسکوپ کنید. با تلفیق و ترکیب این سنگ با سنگ هایی همچون مرمریت نجف آباد یا مرمریت مشکی گلدن بلک، می توان طرح های جذابی را خلق کرد. یکی از ویژگی های بسیار خوب سنگ چینی ازنا، قابلیت فرآوری و ایجاد قاب های بسیار زیبای بوک مچ و فورمچ می باشد. در ادامه به کاربرد های این سنگ بی نظیر و باکیفیت بیشتر اشاره خواهیم کرد.

  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ کف واحد های مسکونی، تجاری و اداری
  • دستگاه پله و بدنه دیوار آن
  • سنگ کابینت و رویه میز های کانتر و پیشخوان
  • استفاده از قاب های بوک مچ و فورمچ در دکوراسیون های داخلی
  • سرویس های بهداشتی و حمام های مستر
  • نمای بیرونی ساختمان
  • سنگ تی وی وال و دیوار تی وی روم
  • دکوراتیو و ویترین مغازه های لوکس

قیمت سنگ سفید نما و پارامتر های تاثیر گذار در آن

عوامل بسیار زیادی در تعیین قیمت سنگ های سفید نما تاثیر گذار هستند. مقایسه قیمتی بین دو سنگ تراورتن، یا سنگ تراورتن با سنگ های ترامیت، منطقی نیست و هر سنگ با توجه به جنسیت و ظاهر زیبا تعیین قیمت می شود. اما اصلی ترین عامل تعیین قیمت سنگ های ساختمانی، جنسیت و کیفیت سنگ است. بعد از آن، کیفیت برش و فرآوری یا به عبارتی گونیا بودن سنگ، عدم لب پریدگی و شکستگی، استفاده از بهترین متریال در زمان فرآوری، در تعیین قیمت سنگ تاثیر گذار است.

سورت سنگ و میزان دقت در سورت بندی سنگ ممکن است اختلاف قیمتی در بین دو کارخانه نیز ایجاد کند. ضخامت استاندارد سنگ های نما، 1.7 سانتی متر و 1.8 سانتی متر است. هر چقدر ضخامت بیشتر، قیمت نیز بیشتر می شود. فاصله ی معدن تا کارخانه سنگبری نیز ممکن است در تعیین قیمت سنگ تاثیر گذار باشد.

سنگ سفید نما را از کجا تهیه کنیم؟

شهرک های صنعتی محمود آباد و رضوانشهر در استان اصفهان، شهرک صنعتی شمس آباد در تهران، شهرک های صنعتی قم، شهرک صنعتی ارقده در محلات، به ترتیب بزرگترین تولید کنندگان سنگ های ساختمانی در ایران هستند. در شهر های مختلف استان لرستان نیز سنگ های چینی و ترامیت سفید نیز تولید می شود. مهمترین و اصلی ترین معیاری که تمامی سازندگان و مهندسان به آن توجه می کنند، ظاهر و کیفیت ساب سنگ است. سپس کیفیت برش و فرآوری نیز اهمیت بالایی دارد.

صنایع سنگ هویدا با تولید و تامین انواع سنگ های تراورتن، چینی و ترامیت سفید، آماده همکاری با شما عزیزان با بهترین قیمت کیفیت است. برای بازدید حضوری از هر کدام از سنگ ها می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خرید غیر حضوری

برای مشتریانی که امکان خرید حضوری را ندارند، صنایع سنگ هویدا امکان خرید به صورت غیر حضوری را فراهم نموده است. به این صورت که عکس یا فیلم نمونه سنگ برای مشتریان با توضیح در رابطه با کیفیت، ارسال می شود. سپس در زمان بارگیری نیز به صورت لایو و تماس تصویری، سنگ ها کاملا رویت می شود.

ما در صنایع سنگ هویدا امکان بازگشت کامیون سنگ، در صورت بی کیفیتی و سورت بندی ضعیف را برای مشتریان با برگشت کامل مبلغ فاکتور را ایجاد کرده ایم. ما در این مجموعه به کیفیت سنگ ها و قیمت مناسب ادعا داریم. رضایت مشتریان هدف اصلی ما و اعتبار ما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *