تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

تراورتن عباس آباد سوپر

فهرست مطالب این نوشته

یکی از بی نظیر ترین سنگ های سفید نما، سنگ عباس آباد سوپر از جنس تراورتن می باشد.تراورتن عباس آباد سوپر دارای تم رنگی سفید یکدست و بدون رگه و هاله می باشد و از کیفیت و تراکم بسیار بالایی برخوردار است.


تراورتن عباس آباد سوپر

سنگ تراورتن عباس آباد، یکی از مشهور ترین سنگ های ساختمانی به حساب می آید. این سنگ در رنگ های سفید، کرم و کرم بژ و در سورت های مختلف و بسیار زیادی یافت می شود. سورت بندی این سنگ بر اساس زمینه رنگی آن و میزان رگه ها  هاله های سطح آن است. این سنگ به دو صورت موج دار و بی موج و به روش های مختلف صیقلی و چرمی تولید می گردد.

سنگ تراورتن عباس آباد سوپر، یکی از بی نظیر ترین سنگ های سفید ساختمانی است که سطحی کاملا یکدست و بدون لکه و رگه دارد. این سنگ نه تنها از لحاظ کیفی، بلکه از لحاظ زیبایی در دسته ی برترین سنگ های تراورتن جهان قرار گرفته است و شهرت جهانی دارد. سنگ عباس آباد سوپر به تراورتن سفید ماستی نیز در بازار شناخته می شود.

معدن این سنگ در شهر نیم ور محلات، در روستای باقر آباد استان مرکزی قرار دارد و به عنوان یکی از فعال ترین معادن سنگ تراورتن در ایران به حساب می آید. این معدن سینه کاری های مختلف و بسیار زیادی دارد که از معروف ترین آنها می توان به معدن عرب، معدن قاسمی فر، حسنی پور و … اشاره کرد. از نظر ظاهری این سنگ شباهت زیادی به تراورتن سفید دره بخاری نیز دارد.

 

کاربرد های این سنگ بسیار زیبا در ساختمان سازی

معمولا از سنگ های تراورتن به دلیل وزن سبک در مقایسه با سایر سنگ های ساختمانی، ماندگاری فوق العاده بالا نسبت به متریال های دیگر همچون چوب یا سرامیک، و چسبندگی عالی با ملات، در نما های خارجی و بیرونی ساختمان استفاده می شوند. تراورتن عباس آباد قابلیت بسیار خوب ابزار خوری و برش پذیری را دارد و به همین دلیل بهترین انتخاب برای نما های خارجی ساختمان محسوب می شود. از کاربرد های کلی این سنگ باید اشاره کرد به:

  • استفاده سنگ عباس آباد ممتاز و سوپر در نمای بیرونی ساختمان، مخصوصا نما های رومی و کلاسیک
  • دیوار های داخلی و دکوراسیون داخلی ساختمان های مجلل
  • استفاده به عنوان سنگفرش محوطه های بیرونی و حیاط ساختمان ها
  • سنگ پله قسمت های بیرونی ساختمان که در معرض نور خورشید و باران هستند.
  • سرویس های بهداشتی و حمام ها
  • سنگ کف و قرنیز تراس ساختمان
  • و …

ترکیب این سنگ با چوب ترموود یاسنگ طرح چوب و همینطور سنگ تراورتن سیلور تکاب در نما های مدرن، جلوه ای خارق العاده و جذاب را بوجود می آورد. از این سنگ می توان در نمای بیرونی ساختمان در هر طرح و سبکی، از جمله رومی و مدرن استفاده نمود.

ویژگی های سنگ تراورتن عباس آباد سوپر

با توجه به اینکه امروزه از سنگ های تراورتن در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود، باید توجه داشته باشیم که سنگ انتخاب شده با آب و هوای منطقه سازگاری داشته باشد و زود از بین نرود. سنگ تراورتن عباس آباد در دسته ی معدود سنگ هایی است که بدون دغدغه و تردید می توان در هر نمایی و در هر منطقه ای از آن استفاده نمود. این سنگ کیفیت خارق العاده ای دارد و علاوه بر نمای بیرونی، در هر جایی از یک ساختمان لوکس می توان از آن استفاده نمود.

سنگ تراورتن عباس آباد، یکی از بهترین سنگ های تراورتن است که می توان از آن در انواع مناطق مختلف، مرطوب، سردسیر، گرم و خشک نیز استفاده کرد. این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

یکی دیگر از ویژگی های سنگ های سفید، این است که هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند، به مرور زمان سفید تر و روشن تر می شوند. البته ثبات رنگ و ماندگاری بالای سنگ عباس آباد غیر قابل انکار است. این سنگ به هیچ عنوان دچار رنگ پریدگی نمی شود.

سنگ عباس آباد تراکم بالایی دارد و میزان تخلخل آن بسیا مناسب می باشد. چسبندگی بسیار خوب این سنگ با ملات و استحکام بسیار خوب آن از بهترین مزیت های این سنگ می باشد.

تراورتن عباس آباد ساب پذیری فوق العاده خوبی دارد و سطح آن همیشه براق و درخشان است. سورت بندی بسیار زیاد و تنوع فرآوان این سنگ در طرح و نقش، از مزیت های بسیار خوب این سنگ است.

 

قیمت سنگ تراورتن عباس آباد سوپر

عواملی همچون میزان رگه های سطح سنگ، کیفیت فرآوری، ارتفاع سنگ و رنگ سنگ بستگی دارد. سنگ تراورتن عباس آباد سوپر با قد و پای بلند و رنگ سفید و بدون موج و رگه، یکی از مشهور ترین و باکیفیت ترین سنگ های ساختمانی است. قیمت این سنگ نیز به دلیل کیفیت بسیار بالا، بالا می باشد.

هر چقدر میزان رگه های سطح سنگ کمتر باشد و سطح سنگ عاری از لکه و هاله باشد، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند. این سنگ معمولا در کارخانجات به صورت عرض 40 طولی و صیقلی تولید می شود. هر چقدر ارتفاع سنگ های طولی بلند تر باشد و یا به اصطلاح سنگ شمش باشد، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند. از آنجایی که این سنگ قیمت نسبتا بالایی دارد و هر کس توان خرید آن را ندارد، سنگ ترامیت همدان با تم رنگی سفید یکدست گزینه ی بسیار خوبی می باشد. برای آشنایی با این سنگ، حتما مطالبی را که نوشته ایم را مطالعه کنید. از دیگر سنگ های زمینه روشن باکیفیت می توان اشاره کرد به:

تراورتن سفید ابیانه ممتاز _ سنگ تراورتن تکاب کرم _ تراورتن آبگرم محلات _ سنگ تراورتن آتشکوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط