سورت های مختلف سنگ تراورتن عباس آباد

تراورتن عباس آباد استخوانی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن عباس آباد با تم رنگی سفید و هاله های طوسی جزء بهترین سنگ های سفید نما محسوب می شود. تراورتن عباس آباد استخوانی است و از جنسیت بسیار متراکمی برخوردار می باشد. البته بافت متخلخل مناسب این سنگ، سبب گردیده تا وزن سبکی داشته باشد.


سنگ تراورتن عباس آباد استخوانی

سنگ عباس آباد به عنوان شناخته شده ترین سنگ تراورتن نما به حساب می آید. این سنگ در تم های مختلف رنگی سفید، کرم و کرم بژ یافت می شود. این سنگ سورت بندی های بسیار زیاد و مختلفی دارد. از معروف ترین درجه بندی های این سنگ می توان به سورت سوپر، ممتاز و درجه یک عباس آباد اشاره کرد. در سطح این سنگ رگه ها و هاله های طوسی رنگی مشاهده می شود که با توجه به سورت سنگ، کم یا زیاد می باشند.

به سنگ تراورتنی که از بافت متراکم و بسیار خوبی برخوردار باشد، به اصطلاح در بازار به آن سنگ جنس استخوانی می گویند. این سنگ نیز یک سنگ تراورتن سفید کم نظیر در جهان به حساب می آید که از جنس استخوانی و محکمی برخوردار است. سنگ عباس آباد، از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ های تراورتن سفید دره بخاری و تراورتن ابیانه دارد.

 

فرآوری سنگ تراورتن عباس آباد

تراورتن عباس آباد به دو صورت موج دار و بی موج برش داده می شود. اغلب این سنگ در ابعاد 40 طولی و گاها سایز های فرشی به طور مثال 30*60 برش و فرآوری داده می شود.

به دلیل تراکم بسیار خوب این سنگ، آن را به دو روش صیقلی و چرمی فرآوری می کنند که از سنگ های تراورتن چرمی به عنوان سنگفرش یا جهت صادرات استفاده می شود. استفاده از سنگ های تراورتن سفید چرمی، زیبایی کلاسیک و حس سنتی بودن را به فضا می بخشد.

سنگ تراورتن عباس آباد

ویژگی های تراورتن استخوانی عباس آباد

بی شک سنگ تراورتن عباس آباد، بهترین و باکیفت ترین سنگ تراورتن به حساب می آید. با توجه به اینکه امروزه از سنگ های تراورتن در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود، باید توجه داشته باشیم که سنگ انتخاب شده با آب و هوای منطقه سازگاری داشته باشد و زود از بین نرود. از مهمترین ویژگی های این سنگ باید اشاره کرد به:

سنگ تراورتن عباس آباد جنسیت استخوانی و متراکمی دارد. این سنگ نسبت به فشار، ضربه و سایش بسیار مقاوم می باشد. وجود حفره های بسیار ریز در سطح ای سنگ، سبب چسبندگی بسیار خوب و ایده آل آن با ملات دیوار نما می گردد.

این سنگ ساب پذیری فوق العاده خوبی دارد و سطح آن براق و درخشان است. به دلیل تم رنگی سفید و روشن آن، نور را به خوبی انعکاس می دهد و فضای اطراف خود را درخشان و دلنشین می کند.

تراورتن عباس آباد به هیچ عنوان شوره نمی زند و تحت هیچ شرایطی ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. این سنگ بهترین گزینه برای نمای بیرونی ساختمان مناطق سردسیر، گرمسیر و یا مرطوب مانند شهر های کنار دریا می باشد.

سنگ سفید عباس آباد به خوبی برش داده می شود و قابلیت ابزار خوری بسیار خوبی دارد. بر روی این سنگ می توان برش ها و ابزار های بسیار خوبی ایجاد کرد بدون اینکه دغدغه ی شکستن یا ترک خوردن سنگ را داشت.

تنها ایراد این سنگ، قیمت نسبتا بالای آن نسبت به سایر سنگ های تراورتن می باشد و اغلب در نمای ساختمان های لوکس و مجلل استفاده می شود. البته قیمت سنگ عباس آباد با توجه به کیفیت کم نظیر آن، مناسب می باشد.

 

کاربرد سنگ تراورتن عباس آباد 

از این سنگ می توان در قسمت های مختلف ساختمان استفاده نمود زیرا که ویژگی های بسیار خوب آن را در قسمت فوق خواندیم. با تلفیق این سنگ با سنگ های تراورتن سیلور تکاب یا سنگ طرح چوب می توان نما های مدرن بسیار زیبایی طراحی کرد. 

  • نمای رومی و کلاسیک ساختمان های لوکس
  • نمای مدرن و تلفیق با سنگ های تیره و آجرنما
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • ساخت صراحی، آبنما، نرده سنگ و دیگر مصنوعات سنگی

امروزه سنگ هایی تحت عنوان ترامیت در بازار جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده اند. این سنگ ها دارای زمینه رنگی سفید و یکدستی هستند و نسبت به سنگ های تراورتن سفید همچون عباس آباد، قیمت بسیار مناسبی دارند. البته دارای ویژگی ها و معایبی هستند که قبل از خرید باید به آنها توجه کرد.

تراورتن عباس آباد سفید ممتاز

قیمت سنگ تراورتن عباس آباد استخوانی

قیمت سنگ های تراورتن به عواملی همچون ضخامت و ابعاد سنگ، کیفیت ساب، برش و فرآوری سنگ، ارتفاع و قد و پای سنگ، سورت سنگ بستگی دارد. تراورتن های سفید استخوانی عباس آباد، جزء باکیفیت ترین سنگ های تراورتن به حساب می آیند که از قیمت نسبتا بالا تری در مقایسه با سورت های دیگر این سنگ برخوردار می باشند.

اگر قصد خرید این سنگ را با قیمت بسیار مناسب و رقابتی دارید می توانید با ما تماس بگیرید. بازرگانی سنگ هویدا این سنگ را با بهترین کیفیت و زیر قیمت بازار به دو صورت نقدی و شرایطی به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

معدن سنگ تراورتن سفید عباس آباد

معدن این سنگ در استان مرکزی، شهرستان محلات و در روستای نیم ور واقع شده است که از معادن بزرگ و قدیمی ایران محسوب می گردد. این معدن سینه کار های مختلفی دارد که به طور میانگین، ماهیانه حدود 90 هزار تن سنگ از آن استخراج می گردد. از معادن معروف این سنگ می توان به معدن قاسمی فر، حسنی پور، سینه کار توکلی و معدن رستمی اشاره کرد.

این سنگ در ابعاد صادراتی نیز تولید می شود که برای آگاهی از قیمت آن همراه با پالت و بسته بندی می توانید با ما تماس بگیرید. از دیگر سنگ های باکیفیت می توان اشاره کرد به:

تراورتن آبگرم محلات _ تراورتن حاجی آباد ممتاز _ انواع سنگ تراورتن کرم روشن _ تراورتن کرم رامشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط