سنگ تراورتن کرم روشن تکاب سورت سوپر پلاس

سنگ تراورتن کرم روشن

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های تراورتن کرم روشن از معادن مختلفی استخراج می شود که از معروف ترین آنها باید به تراورتن کرم تکاب و تراورتن آبگرم محلات اشاره کرد. این سنگ ها بیشتر در نمای رومی و کلاسیک ساختمان های مجلل استفاده می شود. شایان ذکر است که قیمت سنگ تراورتن کرم روشن تکاب و محلات قیمت بسیار مناسبی نیز دارد.


سنگ تراورتن کرم روشن

سنگ های تراورتن محبوب ترین و پر مصرف ترین سنگ ساختمانی هستند که در صنعت سنگ بیشتر به عنوان سنگ نما استفاده می شوند. این سنگ ها در تم های رنگی مختلف تیره، شکلاتی، کرم روشن و سفید یافت می شوند. سنگ تراورتن کرم روشن یکی از سنگ های نما است که امروزه در بین طراحان و سازندگان، محبوبیت فرآوانی پیدا کرده است.

این سنگ ها از معادن مختلف و بسیار زیادی استخراج می شوند. برخی از آنها، کیفیت فوق العاده خوبی دارند و می توان از آنها در نمای بیرونی ساختمان های مناطق سردسیر و یا مرطوب استفاده می شوند. از معروف ترین سنگ های تراورتن کرم روشن که قیمت بسیار مناسبی دارند به دو مورد زیر می توان اشاره کرد:

سنگ تراورتن تکاب ممتاز

سنگ تراورتن عباس آباد

تراورتن کرم آبگرم محلات

سنگ های بسیار زیادی با تم رنگی کرم روشن در بازار همانند سنگ تراورتن کرم رامشه، تراورتن طرق ممتاز، سنگ تراورتن دره بخاری و یا تراورتن سوپر حاجی آباد یافت می شوند. این سنگ ها نیز به عنوان بهترین و قدیمی ترین سنگ های تراورتن در بازار شهرت دارند، اما به دلیل قیمت نسبتا بالای آنها، بیشتر در ساختمان های لوکس استفاده می شوند. در ادامه به برخی از ویژگی های سنگ های تراورتن تکاب و آبگرم اشاره خواهیم کرد.

سنگ تراورتن آبگرم محلات سوپر

تراورتن آبگرم سوپر

ویژگی های بسیار خوب تراورتن آبگرم و تکاب

هر دو سنگ تراورتن آبگرم و تکاب جزء زیبا ترین سنگ های ساختمانی محسوب می شوند که سطح بسیار براق و درخشانی دارند. این سنگ ها نه تنها کیفیت بسیار خوبی دارند، بلکه علاوه بر زمینه رنگی روشن، قیمت بسیار مناسبی نیز دارند. در ادامه به ویژگی های مشترک هر دوی این سنگ ها می پردازیم.

سنگ تراورتن کرم تکاب، از تراکم بسیار خوب و جنسیت استخوانی برخوردار است. این سنگ نسبت به فشار و ضربه نیز مقاوم است و می توان بر روی آن ابزار و برش کاری های مختلفی جهت اجرای نما های برجسته ایجاد نمود. هر دو سنگ تکاب و آبگرم به هیچ عنوان در هنگام ابزار زنی، ترک نمی خورند و شکسته نمی شوند.

سنگ های تراورتن آبگرم و به خصوص تراورتن تکاب، به طور ذاتی قد و پا یا ارتفاع بلند و بسیار خوبی دارند. وجود خلل و فرج مناسب در بافت این سنگ ها، سبب گردیده تا وزن سبکی داشته باشند و از چسبندگی ایده آلی با ملات برخوردار باشند.

هر دو سنگ تکاب و آبگرم به دلیل ساختار بسیار خوب و کیفیت منحصر به فردشان، به هیچ عنوان شوره نمی زنند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهند. از این سنگ ها می توان بدون داشتن دغدغه، در نمای مناطق سردسیر و یا شمال کشور با آب و هوای مرطوب استفاده نمود.

این سنگ ها قابلیت ساب پذیری فوق العاده خوبی دارند و سطح آنها براق و درخشان است. این سنگ ها به خوبی نور را منعکس می کنند و گرمی و شکوه خاصی به فضای اطراف خود می بخشند.

تراورتن کرم تکاب یک ویژگی بسیار خوب و منحصر به فردی که دارد این است که به مرور زمان، یک تا دو درجه تم رنگی آن روشن تر و درخشنده تر می شود. این ویژگی سبب گردیده تا از آن در نمای مناطق گرمسیر نیز بسیار زیاد استفاده شود.

سنگ تراورتن کرم موجدار تکاب صادراتی

سنگ تراورتن صادراتی

کاربرد این سنگ های بسیار زیبا در صنعت ساختمان

اغلب از سنگ های کرم روشن، در نما های رومی و کلاسیک ساختمان ها استفاده می شود. البته با تلفیق با سنگ هایی همچون تراورتن سیلور تکاب ممتاز، می توان نما های مدرن جذابی را طراحی نمود. این سنگ ها معمولا در ابعاد عرض 40 طولی به صورت موجدار و بی موج برش داده می شوند. سنگ های تراورتن کرم روشن موجدار در نما های مدرن بیشترین کاربرد را دارند.

این سنگ ها در سایز های مختلف تایل به صورت چرمی نیز فرآوری می شوند. سنگ هایی با سایز فرضا 30×60 یا 40×80 که به صورت چرمی فرآوری می شوند، بیشتر جهت صادرات تولید و بسته بندی می گردند. سنگ های تراورتن چرمی، بیشتر مورد پسند کشور های اروپایی می باشند و در ایران در نما های کلاسیک سبک اروپایی استفاده می شوند.

  • نمای رومی، کلاسیک و مدرن ساختمان های مسکونی
  • دیوار های داخلی ساختمان های مسکونی و اداری
  • دکوراسیون داخلی و پوشش دیوار های مجتمع های تجاری
  • سنگفرش محوطه های بیرونی و پشت بام
  • ساخت صراحی، نرده سنگی و دیگر مصنوعات
  • استفاده به عنوان درپوش از سورت های ضعیف

 

معدن سنگ تراورتن کرم تکاب، عباس آباد و تراورتن آبگرم محلات

معدن سنگ تکاب در جنوب استان آذربایجان غربی، در نزدیکی روستای آق بلاغ همدان از توابع شهرستان تکاب واقع گردیده است. این معدن سینه کار های متعددی دارد که از معروف ترین آنها باید به تراورتن تکاب سلیمی اشاره کنیم. این معدن نیز به عنوان یکی از فعال ترین معادن کشور محسوب می شود.

معدن هر دو سنگ تراورتن عباس آباد و آبگرم نیز در استان مرکزی، شهرستان محلات جاده آبگرم واقع شده است. از معروف ترین سینه کار های تراورتن آبگرم باید به معدن آبگرم سالاری اشاره کرد. با استخراج ماهیانه بیش از 20 هزار تن سنگ از چندین سینه کار معدن آبگرم، یکی از معادن فعال کشور به حساب می آید. معدن سنگ عباس آباد نیز به عنوان یکی از بزرگترین و با ارزش ترین معادن تراورتن کرم و سفید در دنیا محسوب می شود. از معروف ترین سینه کار های این معدن می توان به سینه کار حاج عبدلی، عرب پور، حسنی پور، قاسمی فر و … اشاره کرد.

تراورتن عباس آباد کرم روشن

سورت های مختلف سنگ تراورتن عباس آباد

قیمت سنگ تراورتن کرم روشن

پارامتر های بسیار زیادی در تعیین قیمت سنگ های تراورتن تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال هر چقدر ارتفاع سنگ های طولی یا به اصطلاح قد و پای سنگ ها بلند تر باشد، قیمت سنگ بیشتر است. میزان یکدستی سطح سنگ رابطه ی مستقیمی با قیمت سنگ دارد. هر چقدر تم رنگی سنگ روشن تر و سطح آن بدون لکه و هاله باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ اگرچه با قیمت سنگ رابطه مستقیمی دارد، بلکه با ماندگاری و طول عمر سنگ نیز بسیار مرتبط است. اگر سنگ با بهترین کیفیت فرآوری شده باشد، ماندگاری و طول عمر سنگ، چندین برابر خواهد شد. به طور کلی سنگ های تراورتن آبگرم محلات، تراورتن تکاب سلیمی، تراورتن عسلی بمانی نژاد و برخی دیگر از سنگ های تراورتن، علاوه بر کیفیت بسیار خوب، قیمت مناسبی دارند. شاید یکی دیگر از سنگ های ارزان قیمت با تم رنگی بسیار زیبا و کیفیت خوب، تراورتن کرم عسلی یزد است. تراورتن یزد معدن دهشیر یکی از خوش قیمت ترین و زیبا ترین سنگ های تراورتن نما است که ظاهر یکدست و سورت مناسبی دارد. حتما مطالبی که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید. جهت خرید سنگ تراورتن کرم روشن، می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

سنگ تراورتن تکاب، عباس آباد و دره بخاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط