سنگ تراورتن رامشه سفید

تراورتن کرم رامشه

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن رامشه با زمینه رنگی کرم روشن، یکی از معروف ترین سنگ های ارزان قیمت بازار محسوب می شود. این سنگ کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی دارد و از نظر قیمتی، در دسته سنگ های ارزان قیمت بازار قرار دارد. سنگ تراورتن کرم رامشه به صورت موجدار و بی موج تولید می شود.


سنگ تراورتن کرم رامشه

یکی از معروف ترین و محبوب ترین متریال های مورد استفاده در نمای بیرونی ساختمان، سنگ های تراورتن هستند. این سنگ ها وزن سبکترین نسبت به سایر سنگ های ساختمانی دارند و تنوع فراوان در رنگ از دیگر مزیت های این سنگ ها است. یکی از مشهور ترین سنگ های تراورتن بازار، سنگ تراورتن کرم رامشه است. تم رنگی این سنگ کرم روشن همراه با هاله های تیره و گاها صورتی است که در سورت های سوپر، ممتاز و درجه یک در بازار موجود است. یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت تراورتن رامشه، قیمت بسیار مناسب و ارزان آن نسبت به سایر سنگ های مشابه خود می باشد.

از نظر ظاهری، سنگ تراورتن رامشه شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن حاجی آباد دارد. با این تفاوت که سنگ رامشه از میزان تخلخل بالایی نسبت به سنگ حاجی آباد برخوردار است و قیمت رامشه بسیار مناسب تر و ارزان تر می باشد. این سنگ به دو صورت موجدار و بی موج برش داده شده و به روش صیقلی یا چرمی فرآوری می شود.

 

ویژگی های تراورتن رامشه

مهمترین و اصلی ترین ویژگی تراورتن رامشه، میزان تخلخل متوسط این سنگ است. به همین دلیل این سنگ وزن مخصوص کمتری نسبت به سایر سنگ ها دارد و به دلیل خلل و فرج موجود در بافت این سنگ، چسبندگی ایده آلی با ملات پیدا می کند. در نمای ساختمان هایی که ارتفاع زیادی ندارند، نیاز به اسکوپ این سنگ نیست، اما به هر حال توصیه می شود تمامی سنگ های نما اسکوپ شوند.

این سنگ از معادن مختلفی استخراج می شود و کیفیت های گوناگونی دارد. از سنگ های تراورتن رامشه باکیفیت، می توان در نما های بیرونی مناطق مرطوب و سردسیر نیز استفاده کرد. این سنگ شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

طرح، رنگ و لعابی که این سنگ دارد در کنار قیمت بسیار مناسب و ارزان آن نسبت به سنگ های مشابه، یکی از بهترین ویژگی های این سنگ می باشد. این سنگ ساب پذیری بسیار خوبی دارد و سطح آن براق و درخشان است. 

سنگ تراورتن رامشه کرم روشن

کاربرد سنگ تراورتن کرم رامشه

معمولا این سنگ در ابعاد عرض 40 طولی برش داده شده و در سورت های مختلفی تقسیم بندی می گردد. سورت های سوپر و ممتاز این سنگ که از معدن مالکی استخراج می شوند، کیفیت بسیار عالی و تم رنگی سفید و روشنی دارند. استفاده در نما های مدرن و ترکیب این سنگ با آجرنما یا سنگ های طرح چوب، نمای جذاب و زیبایی را بوجود خواهد آورد. این سنگ از محصولات محبوب صادراتی ایران به حساب می آید و در ابعاد مختلف به کشور های بسیار زیادی صادر می شود. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای بیرونی ساختمان
  • نما های پشتکاری ساختمان
  • ساخت مصنوعات سنگی و نرده های سنگی
  • سنگفرش محوطه های بیرونی و پشت بام
  • دیوار های داخلی و دیوار پارکینگ
  • تهیه جدول سنگی و ساخت درپوش

 

خرید سنگ تراورتن رامشه کرم

با توجه به سورت بندی های مختلفی که این سنگ دارد، قیمت آن نیز متفاوت می باشد.میزان تخلخل سنگ و کیفیت آن نیز بر قیمت آن تاثیر بسیار زیادی می گذارد. در بحث فرآوری سنگ، هرچقدر ساب سنگ بیشتر باشد سنگ صیقلی تر و براق تر می گردد و قیمت آن بیشتر است. نحوه برش سنگ به صورت موجدار و بی موج نیز می تواند بر قیمت سنگ تاثیر بگذارد. اما به طور کلی این سنگ از قیمت بسیار مناسبی نسبت به سنگ های تراورتن مشابه خود دارد. از سورت های ضعیف تر آن بیشتر برای مصارف پشتکاری استفاده می گردد. سورت های سوپر این سنگ از نظر ظاهری شباهت زیادی به سنگ های تراورتن گران قیمت سفید که از معادن محلات استخراج می شود، دارند.

 

معدن سنگ رامشه

این سنگ معادن بسیار زیادی دارد. اصلی ترین معدن آن در استان اصفهان و در شهر رامشه واقع شده است. در واقع، معدن سنگ رامشه، در ٧۰ کیلومتری جنوب شهرستان ورزنه و ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان واقع شده‌است. این سنگ سینه کار های بسیار زیادی دارد که از باکیفیت ترین آنها باید به معدن رامشه مالکی (ملک زاده) و معدن رامشه ثنایی اشاره کرد. از دیگر سنگ های باکیفیت نما می توان اشاره کرد به:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط