سنگ طرح چوب شیاردار

قیمت سنگ طرح چوب

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های طرح چوب، جزء محبوب ترین سنگ های ساختمانی به حساب می آیند. این سنگ کیفیت بسیار خوب و ماندگاری بسیار بالایی نسبت به چوب های ترموود طبیعی دارد. قیمت سنگ طرح چوب نسبت به چوب های ترموود نیز بسیار مناسب تر می باشد.


سنگ طرح چوب

سنگ سنداستون طرح چوب یا همان ماسه سنگ، نوعی سنگ رسوبی است که در محیط های مختلفی که آب وجود داشته باشد تشکیل یافته اند. همانطور که از اسم آن پیداست، ماسه سنگ ها از ماسه تشکیل یافته اند و اگر دانه های ماسه سنگ ها ریز باشد، به صورت سنداستون نامیده می شوند.

سنگ های طرح چوب از معادن مختلفی استخراج می شوند که برخی از آنها کیفیت فوق العاده خوبی دارند. این سنگ ها را می توان به دلیل مقاومت بسیار خوب، به عنوان شبه گرانیت نیز نامید. کاربرد های بسیار متفاوت و خوب سنگ های قهوه ای طرح چوب، سبب گردیده تا شهرت فرآوانی در بین سازندگان و طراحان پیدا کنند. سنگ های طرح چوب به گونه های مختلفی فرآوری می شوند:

کاربرد سند استون طرح چوب

ویژگی های سنگ طرح چوب

این سنگ علاوه بر مزیت های بسیار خوبی که دارد، از معایبی نیز برخوردار می باشد. به طور کلی سنداستون های طرح چوب در بازرگانی هویدا از کیفیت خارق العاده ای برخوردار هستند و قیمت این سنگ ها در مقایسه با چوب ترموود، بسیار مناسب تر و ارزان تر است.

این سنگ ها از تراکم بسیار خوب و بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل مقاومت فشاری و سایشی بالایی دارند. این سنداستون ها، نسبت به ضربه نیز بسیار مقاوم می باشند.

سنگ قهوه ای طرح چوب جذب آب پایینی دارد. نسبت به رطوبت و آب و هوای بارانی نیز مقاوم هستند. این سنگ ها تحت شرایط مختلف هوایی، ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهند و می توان از آنها در نمای مناطق شمال کشور استفاده نمود.

در مقایسه با چوب های ترموود، این سنگ ها، ماندگاری به شدت بالایی دارند و با گذشت زمان، ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهند.قیمت سنگ طرح چوب نسبت به چوب ترمود بسیار مناسب تر و ارزان تر می باشد و کیفیت آن فوق العاده عالی است.

این سنگ ها ساب پذیری خوبی ندارند و سطح آنها زبر و خشن می باشد. البته همین سطح زبر سنگ ها، سبب گردیده تا از نظر ظاهری، شباهت فوق العاده زیادی به چوب طبیعی داشته باشد. 

سنگ ونگه طرح چوب

کاربرد سنگ سنداستون طرح چوب

اغلب این سنگ ها به دو صورت بدون شیار و شیار دار با سطح چرمی فرآوری می شوند. استفاده از سنگ های شیاردار می تواند جایگزین بسیار خوبی برای چوب ترموود باشد. این سنگ در ابعاد مختلف طولی، فرشی، پازلی و ابعاد سنگ آنتیک تولید می شود. استفاده از آن در هر فضایی، محیط کلاسیک و بسیار زیبایی را به وجود می آورد.

با تلفیق این سنگ با سنگ های سفید نما همچون تراورتن عباس آباد یا ترامیت سفید همدان، می توان نمای مدرن و جذابی را طراحی نمود. از کاربرد های دیگر این سنگ می توان اشاره نمود به:

  • نمای بیرونی ساختمان
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • دکوراسیون داخلی واحد های مسکونی و اداری
  • سنگ پله و دیوار راه پله
  • ساخت شومینه
  • محوطه سازی ها
  • و …

 

قیمت سنگ طرح چوب

همانطور که اشاره شد، سنگ های طرح چوب به گونه های مختلفی فرآوری می شوند. قیمت سنگ های طرح چوب نیز به همان صورت متفاوت می باشند ولی به طور کلی اختلاف قیمت سنگ طرح چوب فرضا شیار دار با سنگ طرح چوب بدون شیار، بسیار ناچیز است. البته یک نکته بسیار مهم در تعیین قیمت این سنگ ها، معدن استخراج آن سنگ می باشد. این سنگ از معادن مختلفی استخراج می شود که در قیمت آن تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

به طور کلی این سنداستون ها از قیمت مقرون به صرفه ای نسبت به چوب های ترموود برخوردار هستند و بهترین جایگزین برای چوب های ترموود می باشند.

سنگ ونگه طرح چوب شیاردار

معدن سنگ قهوه ای طرح چوب

معدن این سنگ ها در استان مرکزی و در نزدیکی شهرستان محلات واقع شده است. این سنگ از دو معدن مهم وزیری و محمدی استخراج می شود که معدن محمدی سنگ های با طرح و نقش جذاب تر دارد و قیمت آن نیز بالاتر می باشد. سنگ های قهوه ای طرح چوب با نام کاپراسلیت یا ونگه نیز شناخته می شوند که از معدن شهرستان تفرش استخراج می شوند.

جهت اطلاعات بیشتر و خرید این سنگ حتما با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ قهوه ای ونگه رستیک
سنگ طرح چوب

قیمت سنگ ونگه

ونگه سنگی از جنس سنداستون آذرین است که سطح آن شبیه به سنگ مالون به رنگ قهوه ای می باشد. قیمت سنگ ونگه نسبت چوب

ادامه مطلب »
سنگ قهوه ای ونگه رستیک
سنگ طرح چوب

سنگ قهوه ای ونگه

سنگ ونگه نوعی سنگ طبیعی از جنس سنداستون می باشد که در رنگ های قهوه ای و طوسی یافت می شود. این سنگ شباهت بسیار

ادامه مطلب »
سنگ طرح چوب
سنگ طرح چوب

سنگ طرح ترمود

ترمود نوع خاصی از چوب می باشد که دارای استحکام و ماندگاری بالایی است. سنگ های سنداستون طرح چوب، علاوه بر استحکام بالا و قیمت

ادامه مطلب »