سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک

اسلب مرمریت گلدن بلک

فهرست مطالب این نوشته

سنگ اسلب مرمریت گلدن بلک یکی از بی نظیر ترین و با کیفیت ترین سنگ های ساختمانی با تم رنگی مشکی محسوب می شود. تم رنگی اصلی این سنگ مشکی است که در سطح آن رگه های طلایی و سفید مشاهده می شود. مرمریت گلدن بلک از دو معدن اصلی واقع در کاشان و محلات استخراج می شود.


اسلب مرمریت گلدن بلک

امروزه استفاده از سنگ های اسلب در قسمت های مختلف ساختمان به دلیل زیبایی و مقاومت بالا بسیار رواج پیدا کرده است. یکی از بی نظیر ترین سنگ های مشکی در بازار، سنگ مرمریت گلدن بلک می باشد. این سنگ با تم رنگی مشکی و رگه های طلایی و سفید آن شناخته می شود که در سورت های مختلف، زمینه آن از مشکی به قهوه ای تیره متمایل می شود.

این سنگ جزء لوکس ترین سنگ های ساختمانی در جهان شناخته شده است و به صورت خام (کوپ) و یا در ابعاد اسلب به سایر کشور ها صادر می شود. سنگ های مشکی بسیار زیادی همچون اسلب مشکی الیگودرز و اسلب مرمریت نجف آباد در ایران وجود دارند که دارای تم رنگی مشکی هستند و شهرت بالایی دارند. اما مرمریت گلدن بلک به دلیل قیمت مناسب و رگه های طلایی، یک سنگ بی نظیر و منحصر به فرد محسوب می شود.

اسلب مشکی گلدن بلک

مشخصات سنگ مرمریت گلدن بلک

از آنجایی که سنگ گلدن بلک از خانواده سنگ های مرمریت محسوب می شود، از این رو تمام ویژگی های بسیار خوب این خانواده را دارد. از مهمترین آنها می توان اشاره نمود به:

این سنگ ساب پذیری فوق العاده عالی دارد و سطح آن براق و درخشان است. تراکم بسیار بالا و تخلخل بسیار پایین آن، سبب گردیده تا از استحکام فوق العاده بالایی برخوردار باشد.

سنگ مرمریت گلدن بلک مقاومت فشاری و سایشی بالایی دارد و در برابر ضربه نیز بسیار مقاوم است. جذب آب این سنگ بسیار ناچیز است و می توان از آن در محیط های مرطوب همچون سرویس های بهداشتی استفاده نمود. از مواد نانو برای به صفر رساندن جذب آب این سنگ، قبل از نصب استفاده می کنند.

از مزیت های خوب و ذاتی این سنگ، به قابلیت ایجاد قاب های بوک مچ و فورچ می توان اشاره نمود. اسلب بوک مچ به سنگی گفته می شود که طرح و نقش هر برگ از سنگ اسلب در دیگر ادامه پیدا کند و طرحی قرینه را بوجود آورد.

اسلب های گلدن بلک از نظر قیمتی نسبت سایر سنگ های مشابه در بازار جهانی، از قیمت مناسبی برخوردار هستند. طرح و نقش بی نظیر این سنگ و قیمت بسیار مناسب آن سبب گردیده تا این سنگ در بین طراحان و سازندگان شهرت بسیار زیادی پیدا کند.

این سنگ به دلیل رگه های سفید و طلایی که در سطح خود دارد، شباهت بسیار زیادی به سنگ اسلب مرمریت مارشال دارد. برای آشنایی بیشتر با این سنگ، مطالبی که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید.

 

کاربرد های اسلب مرمریت گلدن بلک

اغلب از سنگ های سایز بزرگ همچون اسلب در محیط های داخلی ساختمان و یا فضا های عمومی و مشترک همچون لابی ها و … استفاده می کنند. از سنگ های مرمریت به جز نمای بیرونی ساختمان که در معرض نور خورشید قرار دارد، در تمام فضا های داخلی قابل استفاده است. سنگ گلدن بلک شکوه و گرمی خاصی را به ساختمان می بخشد و رنگ مشکی آن جذابیت خاصی برای نمای داخلی مخصوصا در مراکز تجاری و اداری ایجاد می کند.

از این سنگ به دلیل قیمت مناسب آن در ساختمان های معمولی و لوکس استفاده می شود. از کاربرد های این سنگ می توان اشاره نمود به:

  • سنگ کف لابی هتل ها و مجتمع های تجاری لوکس
  • حاشیه کف فضا های داخلی ساختمان
  • سرویس های بهداشتی و حمام ها
  • سنگ رویه کانترتاپ ها و کابینت آشپزخانه
  • طراحی و ساخت میز های پیشخوان
  • دکوراسیون مغازه های تجاری لوکس

برای محافظت و جلوگیری از ایجاد لک سنگ کابینت چه باید کرد؟

پاسخ سوالی که برای اکثر طراحان بوجود می آید، استفاده از مواد پوششی آب گریز نانو می باشد. در این روش با قرار گرفتن یک لایه پوششی محافظ بر سطح سنگ، کیفیت، دوام و طول عمر سنگ افزایش قابل توجهی پیدا می کند. استفاده از مواد پوششی نانو در سنگ های کابینت و سرویس های بهداشتی از جذب آب توسط سنگ جلوگیری کرده و باعث راحتی و تمیز کردن سطح سنگ می شود.

پوشش های نانو در جلوگیری از آلودگی و کثیفی سطوح هم بسیار اثر بخش است.

اسلب مرمریت گلدن بلک کاشان

معدن سنگ مرمریت مشکی گلدن بلک

دو معدن اصلی استخراج این سنگ در ایران، در دو شهر کاشان و محلات قرار دارد. معدن کاشان جنب روستای برزک و معدن محلات در استان مرکزی و در مجاورت جاده محلات به خمین واقع شده است. سنگ مرمریت لاشتر یکی دیگر از سنگ های زمینه مشکی بازار محسوب می شود که محبوبیت خارق العاده در جهان پیدا نموده است. برای آشنایی با این سنگ حتما مطالبی را که در رابطه با آن نوشته ایم را مطالعه کنید.

 

قیمت سنگ اسلب گلدن بلک

پارامتر های بسیار زیادی بر قیمت سنگ های اسلب گلدن بلک تاثیر می گذارد. در درجه اول از مهمترین آنها می توان به سورت سنگ و میزان رگه ها و خطوط طلایی سفید سنگ اشاره نمود. هر چقدر این رگه ها منظم تر و کمتر باشند، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند.

همانطور که گفته شد، این سنگ از دو معدن مختلف استخراج می شود که همین امر سبب تغییر قیمت در هر کدام از سنگ ها می شود. کیفیت ساب، برش و فرآوری سنگ نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت سنگ است. سنگ های اسلب معمولا با ضخامت 2 و 3 سانت برش داده می شوند. ضخامت سنگ های اسلب هر چقدر بزرگ تر باشد، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ از معیار های موثر در تعیین قیمت هر سنگی می باشد. اگر در فرآیند ساب، از ساینده های مرغوب استفاده شود، سنگ ساب خوبی خورده و سطح آن براق، درخشان و دلنواز می گردد. کیفیت فرآوری به معنای استفاده از مواد رزین و اپوکسی باکیفیت جهت تولید سنگ می باشد. هر چقدر کیفیت فرآوری سنگ بهتر باشد، ماندگاری سنگ افزایش پیدا می کند و سنگ سالیان سال ظاهر زیبای خود را حفظ می کند.

بازرگانی هویدا با تاسیس شوروم اسلب در استان قم و تولید تخصصی سنگ های اسلب مشکی در اصفهان، شهرک صنعتی محمود آباد، آماده همکاری با مهندسان و سازندگان سراسر کشور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »