بهترین سنگ کف پارکینگ

بهترین سنگ برای کف پارکینگ

فهرست مطالب این نوشته

از آنجایی که پارکینگ هر ساختمان، مکانی پر رفت و آمد است، جنس متریال مورد استفاده در کف آن، اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مقاله ما قصد معرفی بهترین سنگ برای کف پارکینگ از نظر جنس و کیفیت، زیبایی و قیمت را داریم. با ما همراه باشید.


نکات مهم در زمان انتخاب و خرید سنگ کف پارکینگ

پارکنیگ هر ساختمان، مکانی پر رفت و آمد می باشد و جنس متریال کف پارکینگ اهمیت بسیار زیادی دارد. بی شک سنگ های ساختمانی بهترین انتخاب برای قسمت کفپوش پارکینگ شما می باشند. سنگ ها نیز جنسیت های مختلفی دارند و باید در زمان خرید سنگ کف پارکینگ، به یک سری نکات توجه کنید.

در هنگام خرید سنگ کف پارکینگ، به شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه باید توجه داشته باشید. دقت نمایید، سنگ مورد نظر قرار است برای پارکینگ سر بسته باشد یا پارکینگ، دارای فضای باز است. بهترین سنگ برای فضا های رو باز، سنگ های گرانیت هستند و مرمریت ها را فقط در پارکینگ های سربسته می توانید استفاده کنید. برای پارکینگ های عمومی و مجتمع ها، بهتر است از سنگ های گرانیت با ضخامت مناسب استفاده کنید. برای پارکینگ های عمومی و شهری بهتر است از رنگ های تیره برای کفپوش پارکینگ استفاده شود، زیرا کثیفی سنگ ها نمایان نمی شود.

در پاسخ به اینکه چه سنگی برای کفپوش پارکینگ مناسب است؟ باید نوع کاربری پارکینگ را هم در نظر داشته باشید. اگر رفت و آمد در پارکینگ زیاد است و پارکینگ عمومی و شهری می باشد، باید از سنگ های مقاوم و محکم استفاده شود. برای پارکینگ های خصوصی یا پارکینگ هتل ها و پاساژ های لوکس، اهمیت به زیبایی سنگ بیشتر در نظر گرفته می شود.

به طور کلی برای انتخاب سنگ کف پارکینگ، باید علاوه بر زیبایی، مقاومت را هم در نظر داشت تا با توجه به سلیقه و بودجه افراد، بهترین سنگ انتخاب شود.

مطلب پیشنهادی : سنگ مناسب کف پله و دیوار پله

خصوصیات بهترین سنگ برای کف پارکینگ

از اولین ویژگی سنگ برای کف پارکینگ که باید به آن توجه کنیم، طبیعی بودن، محکم و مقاوم بودن و زیبا بودن آن است.

  • سنگی که برای کف پارکینگ استفاده می شود، باید مقاومت فشاری بالایی داشته باشد و در مقابل ضربه و فشار نیز استحکام بسیار خوبی داشته باشد.
  • سنگ کف پارکینگ باید جذب آب پایینی داشته باشد و دچار لک نشود. باید به نوع فرآوری و نحوه ی پرداخت سنگ در این رابطه توجه داشت.
  • سنگ باید با شرایط مختلف آب و هوایی سازگار باشد و در برابر آب و هوا مقاوم باشد.

نوع فرآوری سنگ کف پارکینگ اهمیت بالایی دارد. سنگی که برای کف پارکینگ استفاده می کنید بهتر است سر و لغزنده نباشد. بهترین فرآوری برای کفپوش پارکینگ، فرآوری نیم صیقلی است. سنگ های تیشه ای در اثر رطوبت به دلیل سطح زبری که دارند، دچار لک می شوند و به راحتی کثیف می شوند. اما شست و شوی سنگ های نیم صیقلی بسیار راحت و آسان است.

رنگ سنگ از مواردی است که در زمان خرید باید به آن توجه کنید. برای ساختمان های معمولی، بهترین سنگی که آلودگی و کثیفی را نشان ندهد، سنگ های مرمریت مشکی و تیره هستند. بهترین سایزی که برای کف پارکینگ، می توانید سنگی انتخاب کنید، سایز های کوچک مانند 40*40 است. اگر سنگ در سایز های بزرگ انتخاب کنید، در زمان نصب و شیب بندی، ممکن است به مشکل بخورید.

 

بهترین سنگ برای کف پارکینگ رو باز

سنگ هایی که در محوطه های بیرونی استفاده می شوند، باید جنسیت خوبی داشته باشند تا با گذشت زمان و تابش نور خورشید و بارش باران، ظاهر زیبای خود را از دست ندهند . از بهترین سنگ هایی که می توانید برای پارکینگ های رو باز استفاده کنید، عبارتند از:

مرمریت هرسین

سنگ مناسب برای کف پارکینگ با فضای سر بسته

از آنجایی که پارکینگ ها دارای شرایطی مانند نشت روغن از خودرو ها وجود دارد، تاریک یا روشن بودن فضای پارکینگ، وجود دارد، باید سنگ مناسب با شرایط فوق انتخاب گردد. برای پارکینگ هایی که نور کمی دارند، بهتر است از سنگ های روشن با تم رنگی خنثی انتخاب شود. سنگ کف پارکینگ باید صد در صد جذب آب و روغن کمی داشته باشد تا دچار لک نشود.

از تمامی سنگ های پیشنهادی برای پارکینگ های سر باز، می توانید در پارکینگ با فضای بسته نیز استفاده کنید. از دیگر پیشنهاد های بسیار خوب می توان اشاره کرد به:

سوالات متداول

  • برای پارکینگ های روباز، از چه نوع سنگی برای کفپوش استفاده شود؟

بهترین سنگ ها برای استفاده در پارکینگ، سنگ های گرانیت هستند که مقاومت بالایی دارند و به راحتی فرسوده و شکسته نمی شوند.

  • برای کف پارکینگ هتل ها و ساختمان های لوکس از چه سنگی استفاده کنیم؟

برای کفپوش ساختمان های لوکس، می توانید از سنگ های مرمریت یا سنگ های چینی که ظاهر جذاب و زیبایی دارند، استفاده کنید.

  • از سنگ های تراورتن هم می توان به عنوان کف پوش پارکینگ استفاده کرد؟

سنگ های تراورتن به دلیل بافت متخلخل، مقاومت فشاری پایینی دارند و اگر با ضخامت مناسب استفاده نشوند و کفسازی خوبی صورت نگیرد، ممکن است با گذشت چند سال، از بین بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط