بهترین سنگ طوسی و مشکی نما

سنگ بازالت در نما

فهرست مطالب

بهترین سنگ طوسی و مشکی مناسب نما های بیرونی ساختمان، سنگی است که با شرایط آب و هوایی هر منطقه ای سازگار باشد. در این مقاله به معرفی دو سنگ باکیفیت که چسبندگی ایده آلی با ملات دارند، می پردازیم.


بهترین سنگ طوسی و مشکی نما

امروزه در ساختمان سازی ها و ویلا سازی ها، از سنگ های سفید روشن و ترکیب آنها با سنگ های مشکی و تیره، نما های مدرن و جذابی را خلق می کنند. استفاده از یک سنگ زیبا و با دوام که با آب و هوای منطقه سازگار باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد. مثلا بهترین متریال سفید برای نمای بیرونی ساختمان، سنگ های تراورتن هستند که اصلی ترین دلیل آن، چسبندگی بسیار خوب با نما، وزن سبک و ماندگاری بالا نسبت به آب و هوای بیرونی دارند. برای آشنایی و خرید انواع سنگ سفید نما و سنگ های مشکی کلیک کنید.

حال این سوال بوجود می آید که از چه سنگی با تم رنگی طوسی یا مشکی برای نما استفاده کنیم که علاوه بر کیفیت بسیار خوب و دوام بالا، قیمت مناسبی نیز داشته باشد. در ادامه به معرفی انواع سنگ طوسی نما و همینطور مشکی می پردازیم.

سنگ بازالت

بازالت با تم رنگی خاکستری، طوسی و مشکی به عنوان بهترین سنگ برای نما های خارجی ساختمان محسوب می شود. زیرا این سنگ بافت متخلخل بسیار زیادی دارد و به همین دلیل وزن بسیار سبکی دارد. سنگ بازالت از خانواده سنگ های گرانیت است که مقاومت خارق العاده ای در برابر فشار، ضربه، سایش، رطوبت و نور خورشید دارد و به هیچ عنوان به سادگی تخریب نمی شود. چسبندگی فوق العاده عالی این سنگ با ملات، از ویژگی های منحصر به فرد این سنگ محسوب می شود. بهترین سنگ طوسی و مشکی نما برای ساختمانتان، سنگ بازالت است.

سنگ بازالت به صورت های مختلف چرمی، ساییده، مات یا هوند، کات بروکن و شیار دار تولید می شود. به جرعت می توان گفت که این سنگ شاهکار طبیعت است و بهترین گزینه برای هر قسمت از ساختمان محسوب می شود. این سنگ از لحاظ قیمتی نیز در دسته سنگ های قیمت مناسب بازار قرار دارد. بهترین سنگ های بازالت از معادن همدان و ماکو استخراج می شوند. بهترین سنگ نما طوسی رنگ، سنگ بازالت است.

سنگ تراورتن طوسی نما

تراورتن هایی که تم رنگی طوسی تیره ای دارند، به ندرت در طبیعت یافت می شوند. اما ایران با چندین معدن سنگ تراورتن سیلور یکی از بزرگترین صادر کننده های این سنگ است. تراورتن سیلور از معادن مختلف تکاب واقع در آذربایجان غربی، کاشان واقع در استان اصفهان و محلات واقع در استان مرکزی استخراج می شود.

تراورتن ها گزینه ی بسیار عالی برای نما های خارجی محسوب می شوند. اصلی ترین دلایل آن عبارتند از:

  • مقاومت بالا نسبت به شرایط جوی مختلف و نور خورشید
  • مقاوم نسبت به رطوبت
  • بافت متخلخل و چسبندگی ایده آل با ملات
  • وزن بسیار سبک نسبت به سایر سنگ های ساختمانی
  • قیمت مناسب و اقتصادی
  • ساب پذیری براق و درخشان
  • سورت های متنوع در تم رنگی طوسی

سنگ تراورتن سیلور تکاب

تراورتن سیلور تکاب یکی از مشهور ترین سنگ های جهان است و در سورت های مختلف دودی، خرمایی، سیلور روشن و … موجود است. به دلیل موج های بسیار زیبای سنگ تراورتن سیلور تکاب، این سنگ را معمولا به صورت موجدار فرآوری می کنند. فرآوری به دو صورت صیقلی و چرمی، بر روی این سنگ صورت می گیرد.

استفاده از سنگ های چرمی بیشتر به فضا و محیط، روحیه کلاسیک و سنتی را می بخشد. قیمت این سنگ نیز بسیار مناسب است و  بعد از سنگ های بازالت، ما این سنگ را به شما پیشنهاد می کنیم. سورت های مختلف سنگ تراورتن سیلور تکاب را در زیر مشاهده کنید.

نمای اجرا شده با سنگ تراورتن سیلور تکاب

سنگ تراورتن سیلور محلات

تراورتن سیلور محلات یکی دیگر از محبوب ترین سنگ های صادراتی ایران است. این سنگ نسبت به تراورتن تکاب، تولید پایین تری دارد و استخراج از معدن آن محدود تر است. اما این سنگ در بازار صادراتی، محبوبیت ویژه ای دارد و با ضخامت های 15 میلیمتر یا حتی کمتر به صورت چرمی، تولید می شود و به کشور های اروپایی صادر می شود. سورتی که در عکس زیر می بینید، مشابه همان از معادن تکاب نیز استخراج می شود.

نمای ساختمان مدرن با تراورتن سیلور

سنگ گرانیت مشکی نما

گرانیت ها نیز انتخاب بسیار معقولی برای نمای بیرونی هستند. با این تفاوت که این سنگ ها وزن بسیار بالایی در مقایسه با سنگ های تراورتن دارند و به دلیل جذب آب ناچیز، چسبندگی خیلی سختی با ملات پیدا می کنند. در زمان اجرای سنگ های گرانیت برای نما، به نکات زیر توجه کنید.

  • حتما سنگ های گرانیت را در نقاط مختلف اسکوپ کنید.
  • از ملات خشک استفاده نکنید.
  • از چسب بتن در ملات استفاده کنید.
  • حتما شاسی کشی و آهن کشی نما را به خوبی ضد زنگ بزنید.
  • قبل از نصب سنگ نما، پشت سنگ را با دستمال از گرد و غبار به خوبی تمیز کنید.
  • برای اجرا به صورت چسبی، اگر سنگ پشت توری باشد، توری های مختلف سنگ را جدا کنید تا سنگ با چسب به خوبی بچسبد.

گرانیت مشکی نطنز

در میان سنگ های گرانیت، اقتصادی ترین سنگ طوسی و مشکی نما، سنگ گرانیت نطنز است. سنگ گرانیت مشکی نطنز در سورت های مختلف بدون خط و خط دار تقسیم بندی می شود. این سنگ در کارخانجات به دو صورت اپوکسی شده (رنگ شده) و بدون رنگ تولید می شود. سنگ هایی که رنگ شده هستند ظاهر مشکی یکدست تری دارند. اما سنگ های بدون رنگ از تم رنگی طوسی تیره مایل به مشکی برخوردار می باشند.

سنگ گرانیت چایان

گرانیت مشکی چایان از دیگر سنگ های محبوب بازار با تم رنگی یکدست است. این سنگ استحکام فوق العاده بالایی دارد و از نظر ظاهری، تقریبا مشکی تر از سنگ گرانیت نطنز است.

از لحاظ قیمتی سنگ گرانیت چایان گران تر از سنگ گرانیت نطنز است. اما از لحاظ کیفی تقریبا یکسان هستند.

گرانیت مشکی تویسرکان

سنگ گرانیت تویسرکان، گران ترین سنگ گرانیت مشکی ایران است. این سنگ مقاومت و استحکام فوق العاده خاصی دارد. از نظر تم رنگی، تیره ترین سنگ گرانیت بازار نیز شناخته می شود.

سنگ گرانیت تویسرکان در سورت های مختلف مشکی سوپر، خط سفید، خط سفید و طلایی سورت بندی می شود.

نمای ترکیبی سنگ سفید و مشکی از جنس گرانیت

پارامتر های مهم و تاثیر گذار در قیمت گذاری سنگ های گرانیت مشکی

پارامتر های مختلفی بر روی قیمت هر سه سنگ فوق تاثیر گذار است. به عنوان مثال:

  • قد و پای سنگ ها هر چقدر بلند تر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود.
  • سورت سنگ و میزان لکه ها و خطوط سطح سنگ هر چقدر کمتر باشد، سنگ در دسته سوپر قرار میگیرد و قیمت آن افزایش می یابد.
  • کیفیت ساب و فرآوری سنگ و نحوه ی فرآوری سنگ به صورت صیقلی یا چرمی نیز در قیمت سنگ موثر است.
  •  ضخامت سنگ ها باید استاندار باشد. مثلا سنگ های بازار داخلی معمولا ضخامت حدودی 1.7 دارند که به راحتی اسکوپ می شوند.
  • فاصله ی معدن استخراج شده تا کارخانه سنگبری، قطعا بر روی قیمت تمام شده ی سنگ تاثیر می گذارد.

کلام آخر :

اگر قصد خرید یک سنگ طوسی و مشکی نما های مدرن برای ساختمانتان دارید و هنوز تردید دارید که چه سنگی را انتخاب کنید، برای مشاوره می توانید با ما تماس بگیرید. صنایع سنگ هویدا با ارائه ی فروش انواع سنگ نما با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی، آماده همکاری با شما عزیزان است.

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی  –  0913428981

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

اسلب گرانیت نطنز صادراتی معدن محمدی
اخبار و مقالات

اسلب گرانیت سفید نطنز

سنگ های گرانیت به عنوان یکی از پر کاربرد ترین مصالح ساختمانی در صنعت ساختمان قرار دارند که به صورت اسلب و تایل تولید می

ادامه مطلب »
سنگ تراورتن کرم روشن تکاب سورت سوپر پلاس
تراورتن-سنگ نما

سنگ تراورتن کرم بی موج

سنگ تراورتن کرم بی موج از معادن مختلفی استخراج می شود که هر کدام از کیفیت های متنوع و منحصر به فرد آن معدن برخوردار

ادامه مطلب »