سنگ بازالت در نما

بهترین سنگ طوسی و مشکی نما

فهرست مطالب این نوشته

بهترین سنگ طوسی و مشکی مناسب نما های بیرونی ساختمان، سنگی است که با شرایط آب و هوایی هر منطقه ای سازگار باشد. در این مقاله به معرفی دو سنگ باکیفیت که چسبندگی ایده آلی با ملات دارند، می پردازیم.


بهترین سنگ طوسی و مشکی نما

امروزه در ساختمان سازی ها و ویلا سازی ها، از سنگ های سفید روشن و ترکیب آنها با سنگ های مشکی و تیره، نما های مدرن و جذابی را خلق می کنند. استفاده از یک سنگ زیبا و با دوام که با آب و هوای منطقه سازگار باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد. مثلا بهترین متریال سفید برای نمای بیرونی ساختمان، سنگ سفید عباس آباد است. تراورتن ها بافت متخلخل و وزن سبکی دارند و چسبندگی ایده آلی با ملات نما پیدا می کنند.

حال این سوال بوجود می آید که از چه سنگی با تم رنگی طوسی یا مشکی برای نما استفاده کنیم که علاوه بر کیفیت بسیار خوب و دوام بالا، قیمت مناسبی نیز داشته باشد. در ادامه به معرفی سه نمونه سنگ محبوب و پر طرفدار اشاره می کنیم.

 

سنگ بازالت

بازالت با تم رنگی خاکستری، طوسی و مشکی به عنوان بهترین سنگ برای نما های خارجی ساختمان محسوب می شود. زیرا این سنگ بافت متخلخل بسیار زیادی دارد و به همین دلیل وزن بسیار سبکی دارد. سنگ بازالت از خانواده سنگ های گرانیت است که مقاومت خارق العاده ای در برابر فشار، ضربه، سایش، رطوبت و نور خورشید دارد و به هیچ عنوان به سادگی تخریب نمی شود. چسبندگی فوق العاده عالی این سنگ با ملات، از ویژگی های منحصر به فرد این سنگ محسوب می شود.

سنگ بازالت به صورت های مختلف چرمی، ساییده، مات یا هوند، کات بروکن و شیار دار تولید می شود. به جرعت می توان گفت که این سنگ شاهکار طبیعت است و بهترین گزینه برای هر قسمت از ساختمان محسوب می شود. این سنگ از لحاظ قیمتی نیز در دسته سنگ های قیمت مناسب بازار قرار دارد. بهترین سنگ های بازالت از معادن همدان و ماکو استخراج می شوند.

سنگ بازالت پالت شده صادراتی

سنگ تراورتن سیلور تکاب

سنگ های تراورتن گزنیه ی بسیار مناسب و عالی برای نماهای خارجی ساختمان محسوب می شوند. زیرا این سنگ ها علاوه بر جنسیت فوق العاده و مقاومت بالا نسبت به عوامل مختلف جوی، بافت متخلخل و سبکی دارند. تراورتن سیلور تکاب یکی از مشهور ترین این سنگ ها است و در سورت های مختلف دودی، خرمایی، سومر ماری و … موجود است. به دلیل موج های بسیار زیبای سنگ تراورتن سیلور تکاب، این سنگ را معمولا به صورت موجدار فرآوری می کنند. فرآوری به دو صورت صیقلی و چرمی، بر روی این سنگ صورت می گیرد. استفاده از سنگ های چرمی بیشتر به فضا و محیط، روحیه کلاسیک و سنتی را می بخشد. قیمت این سنگ نیز بسیار مناسب است و  بعد از سنگ های بازالت، ما این سنگ را به شما پیشنهاد می کنیم.

تراورتن سیلور

گرانیت مشکی نطنز

سنگ های گرانیت مشکی از دیگر متریال های محبوب و پر استفاده در نما های مدرن ساختمان ها به حساب می آیند. این سنگ ها نسبت به نور آفتاب و یا رطوبت فوق العاده مقاوم هستند و به هیچ عنوان ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهند. اما مشکل عمده ی این سنگ ها این است که وزن بسیار بالایی دارند و بافت مترکم این سنگ ها، سبب شده تا چسبندگی خوبی با ملات نداشته باشند. از این رو توصیه می شود که حتما از اسکوپ های فلزی برای گیرش بهتر سنگ با ملات استفاده شود. قیمت سنگ های گرانیت مشکی نیز بسیار بالا است و در دسته سنگ های گران قیمت بازار قرار گرفته اند.

پارامتر های مختلفی بر روی قیمت هر سه سنگ فوق تاثیر گذار است. به عنوان مثال:

  • قد و پای سنگ ها هر چقدر بلند تر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود.
  • سورت سنگ و میزان لکه ها و خطوط سطح سنگ هر چقدر کمتر باشد، سنگ در دسته سوپر قرار میگیرد و قیمت آن افزایش می یابد.
  • کیفیت ساب و فرآوری سنگ و نحوه ی فرآوری سنگ به صورت صیقلی یا چرمی نیز در قیمت سنگ موثر است.
  •  ضخامت سنگ ها باید استاندار باشد. مثلا سنگ های بازار داخلی معمولا ضخامت حدودی 1.7 دارند که به راحتی اسکوپ می شوند.
  • فاصله ی معدن استخراج شده تا کارخانه سنگبری، قطعا بر روی قیمت تمام شده ی سنگ تاثیر می گذارد.

سنگ گرانیت نطنز

کلام آخر :

اگر قصد خرید یک سنگ طوسی و مشکی برای نما های مدرن ساختمانتان دارید و هنوز تردید دارید که چه سنگی را انتخاب کنید، برای مشاوره می توانید با ما تماس بگیرید. بازرگانی سنگ هویدا با ارائه ی فروش انواع سنگ نما با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی، آماده همکاری با شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط