سنگ بازالت در ابعاد مختلف

سنگ بازالت همراه با مشخصات و قیمت

فهرست مطالب این نوشته

سنگ بازالت یکی از مقاوم ترین سنگ های طبیعی جهان محسوب می شود که دارای تم رنگی خاکستری و طوسی می باشد. این سنگ در ابعاد مختلف تایل به صورت چرمی، ساب خورده، کات بروکن و شیار دار تولید می شود. قیمت این سنگ نیز مناسب می باشد.


سنگ بازالت چیست

شاید فکر این که یک روز سنگ بازالت با این ظاهر و بافت متخلخل، به این شکل محبوب شود، به فکر هیچ کس خطور نمی کرد. اما این سنگ آذرین یا آتشفانی که روزی فقط کاربردسنگ پا را داشت، همه را شگفت زده کرد و در اواخر سال ۱۴۰۰ محبوب شد. سنگ بازالت، از گروه سنگ‌های آذرین بیرونی است که بازمانده فعالیت‌های آتش‌ فشانی می باشد. این سنگ در ایران به وفور وجود دارد. در واقع بازالت سنگی متراکم و سخت است که به رنگ‌های گوناگون در طبیعت یافت می‌شود. این سنگ بعد از گرانیت فراوان‌ترین سنگ آذرین است.

این سنگ معمولا دارای تم رنگی خاکستری و طوسی می باشد که به صورت های مختلف سابیده، چرمی، هوند، فلیم شده و کات بروکن یا شیار دار تولید می شود. امروزه این سنگ در نما های بیرونی، بهترین جایگزین برای سنگ های مشکی همچون گرانیت مشکی نطنز محسوب می شود.

سنگ بازالت پالت شده صادراتی

ویژگی های سنگ بازالت

این سنگ بر خلاف تصور، در دسته ی مستحکم ترین سنگ های جهان قرار دارد. سنگ بازالت مقاومت فوق العاده بالایی در برابر فشار و ضربه دارد و از در مقابل خط و خش و سایش نیز بسیار مقاوم می باشد. این سنگ نسبت به رطوبت نیز بسیار مقاوم است.

به دلیل بافت متخلخل این سنگ، وزن بسیار سبکی دارد و بهترین گزینه برای نما های بیرونی ساختمان ها محسوب می شود. این سنگ چسبندگی بسیار خوبی با ملات دارد و در دسته سنگ های باکیفیت نما محسوب می شود.

از الیاف سنگ بازالت جهت تولید پشم سنگ استفاده می شود، به این صورت که سنگ را اول در کوره ذوب می کنند و بعد تبدیل به الیاف می شود.

به واسطه آذرین بودن مواد تشکیل دهنده، این سنگ را گاها در دسته سنگ های گرانیت قرار می دهند. گاها به این سنگ، گرانیت پفکی یا متخلخل نیز می گویند.

قیمت بسیار مناسب این سنگ و ماندگاری فوق العاده بالای آن سبب شده تا در نما های بیرونی و داخلی به وفور استفاده شود. این سنگ در سراسر جهان محبوبیت زیادی دارد و قابلیت صادرات به سراسر دنیا را دارد.

این سنگ خاص و زیبا، به دلیل غیر سمی بودن با محیط زیست سازگاری دارد. یکی از بهترین ویژگی های این سنگ آن است که دی اکسید کربن موجود در هوا را جذب خود می کند.

سنگ بازالت در نما

کاربرد سنگ گرانیت بازالت

در واقع این سنگ شیک و زیبا، با ویژگی های خارق العاده ای که دارد، قابلیت استفاده در تمام قسمت های مختلف ساختمان را دارد. به طور مثال ترکیب این سنگ با سنگ های چینی سفید همچون سنگ چینی ازنا در راه پله و بکار بردن نور پردازی بروز و مخفی، علاوه بر صرفه جویی هزینه می تواند جلوه شیک و مدرن به ساختمان شما بدهد. این سنگ بهترین گزینه برای جایگزین هر متریال دیگری همچون گرانیت های مشکی در نما های مدرن را دارد و ترکیب این سنگ با سنگی همچون تراورتن سفید عباس آباد، نمایی منحصر به فرد و خاص را بوجود می آورد.

از سنگ های چرمی بازالت نیز می توان در دکوراسیون های داخلی مغازه ها، کافی شاپ ها و رستوران ها یک فضای کلاسیک و زیبایی را بوجود آورد. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای اصلی ساختمان ها
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • سنگفرش محوطه بیرونی ساختمان و قسمت های پرتردد
  • سنگ کف رمپ پارکینگ به دلیل مقاومت فوق العاده بالای این سنگ
  • ساخت مجسمه ها و مصنوعات سنگی
  • سنگ کف پشت بام
  • سرویس های بهداشتی و حمام های مستر
  • سنگ کف واحد های تجاری، اداری و مسکونی
  • فضای آشپزخانه ها

سنگفرش بازالت

معدن سنگ طبیعی بازالت

معادن این سنگ در کشور ایران به وفور یافت می شود. اغلب معادن استخراج سنگ بازالت در شهر های همدان و ماکو آذربایجان است. بازالت در تم های رنگی خاکستری، مشکی و طوسی یافت می شود. برای اطلاعات بیشتر و خرید این سنگ با قیمت رقابتی، حتما با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »