تراورتن عباس آباد ممتاز +14سورت متفاوت

سنگ تراورتن بی موج عباس آباد

فهرست مطالب این نوشته

از مهم ترین متریال های مورد استفاده در صنعت ساختمان، سنگ های تراورتن هستند. سنگ تراورتن بی موج عباس آباد با تم رنگی کرم و سفید، از محبوب ترین سنگ هایی است که در نمای ساختمان های شیک و مجلل استفاده می شود. قیمت این سنگ با توجه به سورت های مختلف آن، متفاوت است.


سنگ تراورتن بی موج عباس آباد

تراورتن ها یکی از پر مصرف ترین سنگ های ساختمانی هستند که از تنوع رنگی بسیار زیادی برخوردار می باشند. در این میان، سنگ تراورتن عباس آباد از قدیمی ترین، با کیفیت ترین و مشهور ترین سنگ های ایران و جهان است. این سنگ دارای تم رنگی کرم روشن و سفید است و در سطح آن با توجه به سورت های مختلف، رگه ها و هاله های کم یا زیاد کرم رنگ یا قهوه ای مشاهده می شود.

معمولا سنگ های تراورتن را به دو صورت موج دار و بی موج به روش های صیقلی یا چرمی فرآوری می کنند. سنگ تراورتن بی موج عباس آباد با سطح صیقلی و شفافی که دارد، از محبوب ترین سنگ های مورد استفاده ی پیمانکاران و سازندگان ساختمان های لوکس است. این سنگ علاوه بر ظاهر بسیار شیک، کیفیت فوق العاده بالایی دارد و بیشتر در نما های رومی ساختمان های لاکچری استفاده می شود. صادرات تراورتن عباس آباد بی موج و موجدار به کشور های بسیار زیادی نیز صورت می گیرد. تراورتن عباس آباد از نظر ظاهری تقریبا شبیه به سنگ تراورتن دره بخاری سوپر سفید است.

معدن این سنگ در شهرستان محلات شهر نیم ور، روستای باقر آباد استان مرکزی قرار دارد. این معدن ، جزء قدیمی ترین و فعال ترین معادن سنگ تراورتن به حساب می آید. به طور کلی شهرستان محلات به عنوان غنی ترین منطقه از لحاظ معادن سنگ تراورتن محسوب می شود که سنگ های بسیار خوبی از آنها استخراج می شود. از دیگر سنگ های تراورتن معروف شهر نیم ور، می توان به تراورتن آبگرم محلات اشاره نمود.

 

ویژگی های بسیار خوب سنگ عباس آباد

تراورتن ها نوعی سنگ رسوبی هستند که از به جا ماندن رسوبات چشمه‌های آب گرم تشکیل می شوند. حفرات موجود در این سنگ به دلیل فضای اشغال شده توسط گازهای موجود در آب های گرم منبع رسوب‌گذاری است. هرچه عناصر محلول در آب این منابع کمتر باشد، رنگ سنگ روشن‌تر خواهد بود. از ویژگی های منحصر به فرد سنگ عباس آباد می توان اشاره کرد به:

از این سنگ می توان در نمای ساختمان های مناطق مرطوب، سردسیر و گرمسیر استفاده کرد. تراورتن عباس آباد با هر آب و هوایی سازگار است و به هیچ عنوان ظاهر زیبای خود را تحت عوامل جوی از دست نمی دهد.

این سنگ تراکم بسیار خوب و تخلخل مناسبی دارد. از این رو ساب پذیری این سنگ فوق العاده عالی و سطح آن بسیار شیک و براق است. به دلیل بافت استخوانی، این سنگ مقاومت فشاری مناسبی در مقایسه با سایر سنگ های تراورتن دارد.

تراورتن عباس آباد یکی از مزیت هایی که دارد، از تنوع بسیار زیادی در طرح و سورت دارد. این سنگ سورت های مختلف و بسیار شیک دارد و در تم رنگی کرم و سفید موجود است.

تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

کاربرد و موارد استفاده در صنعت ساختمان

معمولا سنگ های عباس را در ابعاد عرض 40 طولی با ضخامت 1.8به صورت صیقلی و بی موج یا موجدار فرآوری می کنند. سنگ های سایز یا نمره جهت صادرات به کشور های مختلف نیز تولید می شود. تلفیق این سنگ با سنگ هایی همچون تراورتن سیلور تکاب یا سنگ تراورتن قرمز آذرشهر، زیبایی خارق العاده ای را در نما های کلاسیک و مدرن خلق می کند.

این سنگ به دلیل کیفیت بسیار خوبی که دارد، قابلیت برش پذیری بسیار مناسبی دارد. از این جهت بهترین گزینه برای نما های برجسته ی رومی است. استفاده از این سنگ در نما، شکوه و عظمت خاصی به بنا می بخشد.

  • نما های رومی، کلاسیک و مدرن
  • دیوار های داخلی، حیاط و پارکینگ
  • محوطه سازی حیاط و روف گاردن
  • ساخت نرده سنگ و صراحی
  • سنگ پله قسمت های بیرونی ساختمان

 

پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ های تراورتن

عوامل مختلف و بسیار زیادی در قیمت سنگ های ساختمانی به خصوص سنگ های تراورتن موثر هستند. از مهم ترین این عوامل می توان به ابعاد و ضخامت سنگ ها اشاره کرد. استاندارد ترین ضخامت برای سنگ های تراورتن، 1.8 سانتی متر است. سنگ های ضخیم سه یا چهار سانتی برای پله یا ابزار سی ان سی، به دلیل ضخامت بیشتر، قیمت بیشتری نیز دارند. قد و پای سنگ ها نیز هر چقدر بلند تر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود.

کیفیت ساب و فرآوری و متریال مورد استفاده در فرآوری، نه تنها در ماندگاری زیبایی سنگ کمک می کند، بلکه در قیمت نهایی سنگ تاثیر زیادی دارد. این سنگ از یک معدن با سینه کار های مختلف از جمله پور حسنی، عرب پور، حاج عبدلی، قاسمی فر و … استخراج می شود. قیمت و کیفیت هر سینه کار با سینه کار دیگر، تا حدودی فرق دارد. سنگ های چسبی و یا کوره شده اگرچه ظاهر زیبایی دارند، اما مقاومت سنگ را کاهش می دهند و از دلایل ارزان بودن و بی کیفیت بودن سنگ ها محسوب می شوند.

یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت سنگ عباس آباد، کیفیت سورت بندی سنگ است. هر چقدر سنگ های یک دسته شبیه به هم باشند و بازی رنگ کم تری داشته باشند، سورت سنگ دقیق تر و قیمت سنگ بیشتر است.

 

تراورتن بی موج عباس آباد را از کجا خریداری کنیم؟

سنگ تراورتن عباس آباد یک سنگ لوکس و گران قیمت است. البته لفظ گران قیمت را نمی توان بر روی هر سنگی به خصوص سنگ عباس آباد گذاشت. زیرا ساختمانی که در نمای خود از تراورتن عباس آباد استفاده می کند، شکوه خاصی می گیرد و آن ساختمان در زمان فروش، ارزش بیشتری نسبت به ساختمان های دیگر دارد. در واقع استفاده از تراورتن عباس آباد با کیفیت در نما، نوعی ارزش افزوده برای ملک محسوب می شود. از آنجایی که سنگ عباس آباد قیمت بالایی در مقایسه با سایر سنگ های تراورتن دارد، از این رو تهیه و خرید باید از یک مجموعه ی معتبر و با سابقه صورت بگیرد. این سنگ عمدتا در کارخانجات سنگبری اصفهان، شهرک های صنعتی محمود آباد، رضوانشهر، میمه و نجف آباد صورت می گیرد.

مجموعه کارخانجات سنگ هویدا با نیم قرن سابقه و تولید سنگ های تراورتن با کیفیت صادراتی و داخلی، سنگ تراورتن عباس آباد را در سورت های متنوع به مشتریان خود ارائه می دهد. اگر به دنبال یک سنگ لوکس و با کیفیت برای ساختمانتان هستید، می توانید از مجموعه ی ما بازدید بفرمایید. از دیگر سنگ های تراورتن باکیفیت مجموعه می توان اشاره کرد به:

تراورتن کرم تکاب _ سنگ تراورتن دهشیر یزد _ تراورتن ابرکوه ممتاز _ سنگ تراورتن میاندوآب _ تراورتن سفید ابیانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط