سنگ تراورتن کرم روشن تکاب سورت سوپر پلاس

بهترین سنگ تراورتن نما

فهرست مطالب این نوشته

تراورتن ها بهترین گزینه برای استفاده در نما های بیرونی ساختمان ها محسوب می شوند که در تم های رنگی سفید، کرم، عسلی، شکلاتی، قرمز، سیلور دودی، زرد و … یافت می شوند. در این مقاله با بهترین سنگ تراورتن نما و معرفی مشهور ترین آنها می پردازیم.


بهترین سنگ تراورتن نما

سنگ های تراورتن در دسته سنگ های رسوبی هستند که دارای بافتی متخلخل و وزن سبکی هستند. این سنگ ها به دلیل مقاومت خوبی که نسبت به شرایط مختلف بیرونی (آب و هوا) دارند، بهترین گزینه برای استفاده در نما های بیرونی ساختمان ها محسوب می شوند. به دلیل وجود کانی های مختلف تشکیل دهنده ی تراورتن ها، این سنگ ها در تم های رنگی زیادی از جمله سفید، کرم، عسلی، شکلاتی، قرمز، زرد، نقره ای، مشکی دودی و … وجود دارند. ایران نیز یکی از بزرگترین تولید کنندگان سنگ تراورتن در جهان است و سنگ تراورتن در تمام تم های رنگی مختلف را دارا می باشد.

سنگ های تراورتن به دو روش موج دار و بدون موج برش می خورند و به صورت صیقلی، چرمی و هوند فرآوری می شوند. سنگ های تراورتن موج دار عمدتا مشتری های خارجی دارند و بیشتر جهت صادرات تولید می شوند. در ایران سنگ هایی که به صورت بدون موج و به روش صیقلی فرآوری می شوند، محبوبیت بیشتری دارند. در این مقاله به معرفی برخی از بهترین سنگ های تراورتن نما از جهت ماندگاری و کیفیت می پردازیم. سنگ تراورتن نباید شوره بزند، پوسته کند و تغییر رنگ دهد و از طرفی قیمت مناسبی داشته باشد و به راحتی قابل تامین باشد.

بهترین سنگ تراورتن نما

بهترین سنگ تراورتن نما

از آنجایی که سنگ های سفید، کرم و عسلی بیشترین کاربرد در صنعت ساختمان و نمای های رومی، کلاسیک و حتی نما های ترکیبی مدرن را دارند، در این مقاله به معرفی مشهور ترین آنها و بی نقص ترین آنها می پردازیم.

تراورتن عباس آباد بی شک به عنوان بی نقص ترین، با کیفیت ترین و زیبا ترین سنگ تراورتن با زمینه رنگی کرم روشن و سفید محسوب می شود. این سنگ بافت بسیار خوب و متراکمی دارد و از نظر سنگکار ها، سنگی خوش برش و عالی محسوب می شود. این سنگ شباهت زیادی به سنگ تراورتن آتشکوه دارد. سنگ عباس آباد از معادن شهرستان محلات استان مرکزی و در نزدیکی روستای نیم، استخراج می شود. این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و با هر شرایط آب و هوایی سازگار است. به دلیل قیمت بالایی که دارد، بیشترین کاربرد را در نمای ساختمان های لوکس و مجلل دارد.

سنگ تراورتن عباس آباد سوپر

تراورتن دره بخاری نیز با تم رنگی کرم، کرم روشن و سفید، به عنوان یکی از قدیمی ترین و با کیفیت ترین سنگ های ساختمانی نما شناخته می شود. معدن این سنگ نیز در شهرستان محلات قرار دارد و با چندین سینه کار مختلف، از معادن فعال و با ارزش سنگ تراورتن ایران محسوب می شود. سنگ هایی که تخلخل کم و بافت متراکمی دارند، علاوه بر چسبندگی فوق العاده با ملات، کم رزین نیز هستند. تراورتن دره بخاری کرم قیمتی مناسب دارد و هر چقدر تم رنگی این سنگ به سفید یکدست بدون رگه و هاله نزدیک می شود، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.

سنگ تراورتن سوپر دره بخاری

تمام ساختمان سازان و پیمانکارا قدیمی این سنگ و ویژگی های فوق العاده عالی آن را به خوبی می شناسند. سنگ تراورتن حاجی آباد از جمله بی نقص ترین سنگ های تراورتن نما در سراسر دنیا شناخته می شود. این سنگ عمدتا در تم های رنگی عسلی و کرم یافت می شود که سورت بندی های مختلفی دارد. اما به راحتی یک سورت از این سنگ را می توان در متراژ های بالا تامین نمود.

یکی از بهترین ویژگی های این سنگ، قد و پای بسیار بلند آن است که نشان دهنده ی سلامت فوق العاده بالای سنگ محسوب می شود. این سنگ بهترین انتخاب برای نما های رومی و کلاسیک محسوب می شود که از نظر قیمتی، نیز بسیار مناسب است. معدن این سنگ نیز در نزدیکی معادن سنگ عباس آباد و دره بخاری قرار دارد و در شهرستان محلات قرار گرفته است.

معادن سنگ تراورتن تکاب در استان آذربایجان غربی و در نزدیکی شهرستان تکاب قرار دارد. از معروف ترین سینه کار های این معدن می توان به معادن تکاب سلیمی، توکلی و تیموری اشاره کرد. معدن سنگ تراورتن دندی نیز در همین استان و در نزدیکی شهرستان تکاب قرار دارد که از کیفیت فوق العاده خوبی برخوردار است.

این سنگ عمدتا در تم های رنگی عسلی، کرم و کرم روشن در بازار موجود است. یکی از ویژگی های خوب این سنگ، آن است که بعد از استفاده در نمای ساختمان، به مرور زمان تم رنگی سنگ یک الی دو پرده روشن تر و زیبا تر می شود. تغییر رنگ و روشن تر شدن سنگ به معنای رنگ پریدگی و ضعف سنگ نیست، بلکه از ویژگی های خوب آن محسوب می شود. قیمت سنگ تراورتن تکاب متوسط است و از سنگ هایی است که می توانید بدون شک و تردید برای ساختمان های لوکس استفاده کنید.

سنگ تراورتن تکاب

از دیگر سنگ های تراورتن باکیفیت و مشهور می توان اشاره کرد به:

 

رقیب سنگ های تراورتن ایران در دنیا

سنگ های رسوبی در سراسر جهان به صورت لایه لایه در حاشیه های قاره ها و چشمه های آبگرم شکل می گیرند. برخی از معروف ترین مناطق دیگر جهان که شامل سنگ های تراورتن هستند، عبارتند از:

تراورتن های آمریکا: معروف ترین سنگ های تراورتن آمریکای شمالی و جنوبی، تراورتن گرند کانیون، تراورتن بریسون، سنگ تراورتن آیوا، تراورتن تگونیکا و سنگ تراورتن آریزونا هستند.

سنگ های تراورتن اروپا : در انواع مختلف، سنگ های تراورتن مختلفی در اروپا وجود دارند که شامل تراورتن دولومیتی، تراورتن آلپی، تراورتن های کرتاسه و سنگ تراورتن اسپانیا می باشد.

تراورتن های آفریقا: معروف ترین سنگ های تراورتن آفریقا عبارتند از تراورتن دره چاد و تراورتن نامیبیا.

سنگ های تراورتن آسیا : سنگ های تراورتن آسیا، علاوه بر تراورتن های ایران، می توان به سنگ های تراورتن چین، هندوکوش و سنگ های تراورتن ترکیه اشاره کرد.

آیا تراورتن های ایران در بازار جهانی رقابتی هستند؟

نمی‌توان گفت که تراورتن‌های ایران به طور کلی کیفیت بهتری نسبت به تراورتن‌های دیگر جهان دارند. زیرا در مقایسه کیفیتی، سنگ های ایران با سایر سنگ های تراورتن جهان، مشابه هستند و هر کدام نوعی ویژگی و خصوصیت خود را دارند.

هر کدام از تراورتن‌ها نوعی خصوصیت و ویژگی خاص خود را دارند و بسته به کاربری های مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته کشور ایران از لحاظ تنوع دارای رتبه نخست دنیاست و در بعضی از موارد مانند تراورتن قرمز بی رقیب می باشد.

با توجه به کیفیت و ویژگی‌های منحصر به فردی که تراورتن‌های ایران دارند، آن‌ها در بازار جهانی رقابتی هستند. تراورتن‌های ایران شامل رنگ‌های متنوع، خاص و طرح‌های منحصر به فردی هستند که در قسمت های مختلف ساختمان از جمله نمای ساختمان، دکوراسیون های داخلی، فرآوری و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین، تراورتن ‌های ایران به دلیل قابلیت‌های فرآوری و برش، برای صادرات به بازارهای جهانی مناسب هستند. در واقع، صادرات تراورتن از ایران به کشورهای مختلفی مانند قزاقستان، چین، هند، ترکیه، عراق، روسیه، امارات، کشور های اروپایی و غیره، انجام می‌شود.

بنابراین، می‌توان گفت که تراورتن‌های ایران در بازار جهانی رقابتی هستند و به دلیل ویژگی‌های ساختاری، طراحی و کیفیتی که دارند، مورد استقبال بازرگانان و تجار سنگ در سراسر جهان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط