تراورتن عباس آباد ممتاز +14سورت متفاوت

قیمت سنگ تراورتن سفید

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های تراورتن با تم رنگی سفید در ایران و سراسر دنیا محبوبیت خاصی دارند. این سنگ ها به دو صورت موج دار و بی موج و به روش های صیقلی یا چرمی فرآوری می شوند. قیمت سنگ تراورتن سفید با توجه به کیفیت سنگ و معدن استخراج آن تعیین می شود. در ادامه به معرفی برخی از محبوب ترین آنها می پردازیم.


سنگ تراورتن چیست؟

تراورتن ها نوعی سنگ رسوبی هستند که از به جا ماندن رسوبات چشمه های آبگرم تشکیل می شوند. این سنگ ها با توجه به کانی های تشکیل دهنده ی آنها، در طرح و نقش های متفاوت با تم های رنگی شکلاتی، عسلی، کرم، زرد، سفید، دودی، قرمز و … یافت می شوند. ایران به عنوان یکی از غنی ترین کشور ها در سراسر جهان از نظر وجود معادن سنگ تراورتن است و از بزرگترین تامین کننده های سنگ تراورتن در دنیا محسوب می شود.

سنگ های تراورتن پس از استخراج از معادن و منتقل شدن به کارخانجات سنگبری، به دو صورت موجدار یا بی موج برش می خورند و به روش های صیقلی یا چرمی فرآوری می گردند. سنگ های تراورتن سفید به دلیل ظاهر فوق العاده زیبا و تم رنگی روشن، با هر نوع متریال دیگری ترکیب می شوند و به همین دلیل محبوبیت بسیار زیادی در صنعت ساختمان دارند. در ادامه به معرفی برخی از مشهور ترین آنها می پردازیم.

 

انواع سنگ تراورتن سفید

استفاده از سنگ تراورتن سفید در نمای بیرونی و نما های داخلی ساختمان، باعث ایجاد یک ارزش افزوده ی بسیار خوب برای ساختمان می شود که در زمان فروش، قیمت ملک شما را بالا می برد. در واقع به کار بردن از سنگ های تراورتن زیبا با تم رنگی روشن، نه تنها یک هزینه ی اضافی محسوب نمی شود، بلکه ارزش ساختمان شما را از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ قیمتی بالا می برد. تراورتن سفید باکیفیت از معادن بسیار زیاد و مختلفی استخراج می شود. در ادامه به معرفی مشهور ترین آنها که کیفیت بسیار خوب و قیمت مناسبی دارد می پردازیم.

 

سنگ تراورتن عباس آباد به عنوان مشهور ترین و قدیمی ترین سنگ سفید ایران است که ظاهر فوق العاده زیبا و کیفیت خارق العاده ای دارد. این سنگ سورت های بسیار زیادی دارد و در تم های رنگی کرم روشن تا سفید ماستی تولید می شود. معدن سنگ عباس آباد، در استان مرکزی، محلات، شهر نیم ور و در نزدیکی روستای باقرآباد قرار دارد. این معدن به عنوان یکی از فعالترین معادن سنگ سفید ایران به حساب می آید. از معروف ترین سینه کار های این سنگ می توان به معدن توکلی، سینه کار عرب، پور حسنی، نیکفر، حاج عبدلی و … اشاره کرد.

قیمت این سنگ در سال 1402 در کارخانجات به صورت عرض 40 و فرآوری صیقلی، از متری 400 هزار تومان شروع می شود و تا قیمت متری 3.400.000 تومان سورت بندی می شود. از بهترین ویژگی های این سنگ می توان به تراکم بالا و تخلخل کم، ساب پذیری فوق العاده عالی، چسبندگی ایده آل با ملات، عدم شوره و سازگار با آب و هوای تمامی مناطق اشاره کرد. سنگ عباس آباد از نظر ظاهری و هم از نظر کیفی در دنیا کم نظیر است.

تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

تراورتن دره بخاری با تم رنگی کرم روشن تا سفید، یکی دیگر از باکیفیت ترین سنگ های ساختمانی محسوب می شود. معدن این سنگ در استان مرکزی، شهرستان محلات مهد سنگ تراورتن ایران و در نزدیکی معدن سنگ عباس آباد قرار دارد. سنگ دره بخاری از نظر ویژگی با سنگ تراورتن عباس آباد تفاوتی ندارد و تنها از نظر ظاهری با یکدیگر تفاوت دارند. معدن این سنگ سینه کار های بسیار زیادی دارد که به عنوان مثال یکی از معروف ترین آنها سینه کار آذرنوش می باشد.

عمدتا سنگ دره بخاری در تم های رنگی کرم یافت می شود و سورت های سوپر آن دارای زمینه ای سفید و بسیار زیبا هستند که از نظر قیمتی تقریبا هم قیمت سنگ های عباس آباد هستند.

 

سنگ تراورتن آتشکوه با زمینه رنگی کرم روشن و سفید در دسته سنگ های باکیفیت نما قرار دارد. معدن این سنگ نیز در استان مرکزی و شهرستان محلات و در نزدیکی معادن سنگ عباس آباد و دره بخاری قرار دارد. این سنگ ظاهر بسیار زیبایی دارد و از نظر ویژگی با دیگر سنگ های سفید ذکر شده فرقی ندارد. قیمت سنگ تراورتن سفید آتشکوه بسیار بالا است و بیشتر در ساختمان های لوکس و مجلل استفاده می شود. این سنگ به صورت اسلب نیز تولید و بیشتر جهت صادرات به کشور های اروپایی به روش موجدار فرآوری می گردد.

اصلی ترین ویژگی این سنگ ها، ساب پذیری بسیار خوب و براق آنهاست و اینکه با آب و هوای تمامی مناطق مختلف سازگار هستند و به هیچ عنوان شوره نمی زنند.

 

تراورتن ابیانه دارای تم رنگی کرم روشن و سفید است که در سطح آن با توجه به سورت سنگ، رگه ها و هاله های زیبایی مشاهده می شود. معدن این سنگ در استان اصفهان، در نزدیکی شهرستان نطنز و در روستای ابیانه واقع شده است. از معروف ترین سینه کار های این معدن به ترتیب کیفیت سنگ می توان به معدن اسماعیلی، گودرزی و معدن ابیانه صلصالی اشاره کرد. سنگ های معدن صلصالی از نظر ظاهری شباهت فوق العاده زیادی به سنگ های تراورتن عباس آباد دارند و از نظر قیمتی بسیار ارزان تر می باشند.

سنگ ابیانه ساب پذیری بسیار خوبی دارد و با آب و هوای سردسیر، گرمسیر و مرطوب سازگار است. یکی از بهترین مزیت های این سنگ این است سورت های سفید سوپر این سنگ به راحتی تولید و تامین می شود و از نظر قیمتی در دسته سنگ های تراورتن سفید ارزان بازار قرار دارد. از این معدن سنگ با جنسیت به اصطلاح پفکی ( با تخلخل زیاد ) نیز استخراج می شود اما در کارخانجات سنگ هویدا سورت های پفکی در دسته های جداگانه چیده می شوند و به قیمت ارزان تر به فروش می رسند.

تراورتن ابیانه سفید

معدن سنگ تراورتن تکاب در استان آذربایجان غربی، در نزدیکی روستای آق بلاغ همدان از توابع شهرستان تکاب قرار دارد. از معروف ترین سینه کار های این معدن می توان به معدن توکلی، تکاب سلیمی، سینه کار تیموری و معدن دندی اشاره کرد. عمدتا این سنگ دارای تم رنگی عسلی، کرم و کرم روشن است که سورت های سوپر آن از زمینه رنگی سفید بسیار زیبایی برخوردار هستند.

این سنگ کیفیت فوق العاده بالایی دارد و از لحاظ قیمتی نیز بسیار مناسب است. علاوه بر سورت و کیفیت سورت بندی، قد و پای دسته سنگ در قیمت سنگ تراورتن سفید تکاب تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

یکی دیگر از سنگ های بسیار زیبا و خوش قیمت بازار با تم رنگی کرم روشن و سفید، تراورتن کمشچه است. معدن این سنگ در نزدیکی روستایی با نام کمشچه ، شهرستان دولت آباد در استان اصفهان واقع شده است. تخلخل این سنگ نسبت به سایر سنگ های تراورتن سفید که در قسمت بالا اشاره کردیم، بیشتر است. از اصلی ترین ویژگی های این سنگ کیفیت ساب عالی و سازگار بودن با شرایط جوی مختلف است.

سنگ تراورتن کمشچه سوپر با تم رنگی سفید یکدست، یکی از بهترین گزینه های برای نما های مدرن ساختمان های لوکس برای ترکیب با سنگ های سیلور،عسلی و شکلاتی است. برای استعلام قیمت می توانید با ما تماس بگیرید.

 

پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ های ساختمانی سفید

سنگ های تراورتن سفید از معادن مختلف بسیار زیادی استخراج می شوند که ما در قسمت قبل به معرفی برخی از مشهور ترین و باکیفیت ترین آنها اشاره کردیم. قیمت سنگ تراورتن سفید با توجه به معیار ها و پارامتر هایی تعیین می شود. به عنوان مثال ضخامت استاندار سنگ های نما برای اینکه به خوبی اسکوپ پذیر باشند بین 1.7 تا 1.8 است. هر چقدر ضخامت بیشتر باشد قیمت سنگ بیشتر می شود. سنگ های عرض 40 طولی هر چقدر قد و پای بلند تری داشته باشند در دسته ی شمش قرار می گیرند و قیمت بیشتری دارند.

کیفیت فرآوری نه تنها در ماندگاری سنگ تاثیر گذار است بلکه در قیمت سنگ نیز تاثیر بسیار زیادی می گذارد. در سنگ های تراورتن لایه ی یو وی بر روی سنگ قرار می گیرد تا از سنگ در مقابل باران های اسیدی و یا اشعه ی نور خورشید محافظت کند. یکی دیگر از عواملی که در قیمت سنگ تاثیر می گذارد، فاصله ی معدن تا کارخانه ی سنگبری است. زیرا امروزه کرایه ها افزایش پیدا کرده و ممکن است اختلاف قیمتی چشمگیری روی سنگ بگذارد.

اگر به دنبال خرید یک سنگ باکیفیت سفید هستید، می توانید با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید. از دیگر محصولات صنایع سنگ هویدا می توان اشاره کرد به:

تراورتن کرم عسلی یزد _ ترامیت سفید میاندوآب _ تراورتن آبگرم کرم ممتاز _ انواع سنگ نما سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط