تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

سنگ سفید نمای ساختمان

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های ساختمانی از گذشته تا به امروز، از محبوب ترین و پر مصرف ترین مصالح ساختمانی به شمار می روند. سنگ سفید نمای ساختمان می تواند از جنس تراورتن یا ترامیت باشد. تنوع بی شمار در سنگ های سفید و رنج قیمتی متفاوت، باعث می شود تا خریداران در انتخاب دچار شک در تصمیم درست شوند. در این مقاله با انواع سنگ سفید نما آشنا خواهیم شد.


سنگ سفید نمای ساختمان

سنگ های تزئینی مورد استفاده در صنعت ساختمان، از جنس های مختلف تراورتن، مرمریت، گرانیت، مرمر، لایم استون، چینی و … است که هر کدام در طرح ها و رنگ های مختلفی یافت می شود. این سنگ ها جنسیت های متفاوتی دارند و هر یک از ویژگی های خاص و کارایی های منحصر به فردی برخوردار است. امروزه از سنگ های سفید عمدتا در نما های رومی، کلاسیک و حتی نما های مدرن ساختمان های لاکچری و مجلل استفاده می کنند. ترکیب سنگ های سفید با سنگ هایی با تم رنگی متضاد همچون تراورتن سیلور تکاب، نما های مدرن جذابی را خلق می کند.

آگاهی داشتن به ویژگی هر سنگ و استفاده ی درست آن، نه تنها در ماندگاری و زیبایی ساختمان کمک می کند، بلکه گاهی باعث می شود تا کارفرما یا مالک هزینه ی کمتری برای نمای ساختمان پرداخت کند. مهمترین ویژگی هایی که سنگ نما باید داشته باشد، اول از همه این است که چسبندگی ایده آلی با ملات داشته باشد و طی گذر زمان، تغییر رنگ ندهد یا دچار شوره نشود. سنگ ها باید قابلیت ابزار خوری خوبی داشته باشند تا در هنگام برش کاری یا ایجاد ابزار های برجسته ی رومی، دچار ترک خوردگی و شکستگی نشوند. قیمت مناسب و کیفیت ساب و زیبایی سنگ از دیگر ویژگی هایی است که یک سنگ نمای خوب باید داشته باشد.

معروف ترین و پر مصرف ترین سنگ های سفید نمای ساختمان، به ترتیب سنگ های تراورتن، ترامیت یا لایم استون و سنگ های چینی هستند. در ادامه با هر کدام بیشتر آشنا خواهیم شد.

سنگ ترامیت سفید

سنگ تراورتن سفید

تراورتن ها نوعی سنگ رسوبی هستند که دارای خلل و فرج در بافت خود می باشند. این سنگ ها بهترین انتخاب برای نما های مرتفع ساختمان ها هستند. زیرا به دلیل بافت متخلخل، وزن سبکی دارند و چسبندگی مناسبی با ملات دارند. تراورتن را می توان در تم های رنگی سفید، کرم، عسلی، دودی، زرد، قرمز و … پیدا کرد.

این سنگ ها به دو صورت موجدار و بی موج برش داده می شوند و به روش های صیقلی و چرمی فرآوری می گردند. سنگ های تراورتن سفید از معادن مختلفی استخراج می شوند که در ادامه به معرفی معروف ترین و باکیفیت ترین آنها می پردازیم.

سنگ تراورتن عباس آباد: این سنگ بهترین و باکیفیت ترین سنگ سفید نمای ساختمان است. تراورتن عباس آباد سورت های مختلف و بسیار زیادی دارد و در رنج های قیمتی مختلف موجود است. این سنگ در مقایسه با اکثر سنگ های تراورتن سفید، قیمت بیشتری دارد و در ساختمان های لاکچری و مجلل استفاده می شود.

سنگ تراورتن تکاب: تراورتن تکاب عمدتا در تم های رنگی عسلی و کرم تولید می شود و به وفور سنگ سفید از این معدن استخراج می شود. این سنگ کیفیت بسیار خوبی دارد و ظاهر فوق العاده زیبایی دارد. قیمت سنگ سفید تکاب نیز مناسب است. مهم آن است که تراورتن سفید بدون چسب و کوره باشد.

سنگ تراورتن دره بخاری: معدن این سنگ و معدن سنگ عباس آباد، در شهرستان محلات استان مرکزی قرار دارد. این سنگ کیفیت بسیار خوب و ظاهر  زیبایی دارد. عمدتا تم رنگی این سنگ کرم است و سنگ های سفید آن قیمت بالایی دارند.

تراورتن ابیانه ممتاز: سنگ تراورتن ابیانه شباهت زیادی به تراورتن عباس آباد دارد با این تفاوت که جنسیت آن معمولا پفکی است و قیمت آن مناسب تر می باشد. معدن این سنگ در استان اصفهان قرار دارد.

سنگ تراورتن عباس آباد سوپر

لایم استون یا سنگ های ترامیت

لایم استون ها نوعی سنگ آهکی هستند که جنسیتی مابین دو سنگ تراورتن و مرمریت را دارند. این سنگ ها هر چقدر بافتشان شبیه به سنگ های تراورتن باشد، از لحاظ کیفی بهتر هستند و گزینه ی بهتری برای نمای ساختمان محسوب می شوند. ترامیت یک نام تجاری است که ایرانیان بر روی این سنگ گذاشته اند و نام بین المللی این سنگ لایم استون است. به ترتیب کیفیت می توان سنگ های زیر را معرفی کرد.

ترامیت میاندوآب: سنگ میاندوآب محبوب ترین و با کیفیت ترین سنگ ترامیت سفید بازار است. این سنگ از لحاظ ساختار بسیار شبیه به سنگ تراورتن است و سورت های ممتاز آن شباهت بسیار زیادی به سنگ دره بخاری یا آتشکوه دارد. قیمت این سنگ نیز مناسب می باشد.

سنگ ترامیت بوکان: ترامیت بوکان از دیگر سنگ های پر فروش بازار است. این سنگ قبل از استفاده حتما باید نانو شود. بافت این سنگ نیز بسیار خوب است و تم رنگی سفید زیبایی دارد.

لایم استون اسلام آباد: سنگ اسلام آباد محبوب ترین و پر فروش ترین سنگ سفید صادراتی ایران است. این سنگ به کشور های بسیار زیادی صادر می شود و به عنوان ارزان ترین سنگ ترامیت به حساب می آید. جنسیت این سنگ استخوانی است و حتما باید نانو شود.

سنگ ترامیت همدان: ترامیت سفید همدان دارای بافت تراورتنی است که چسبندگی فوق العاده عالی با ملات پیدا می کند. قیمت این سنگ مناسب است و از لحاظ ظاهری، شباهت زیادی به تراورتن ابیانه سوپر دارد.

سنگ ترامیت سفید میاندوآب

سنگ های چینی سفید

سنگ های چینی یا کریستالین ماربل ها در گذشته به عنوان محبوب ترین سنگ نمای ساختمان استفاده می شدند. به دلیل کیفیت بسیار عالی و جذب آب بسیار پایین این سنگ ها، از آنها در تمام قسمت های مختلف ساختمان، سنگ کف، بدنه، نما، حمام و سرویس های بهداشتی استفاده می شود. سنگ های چینی بافت متراکمی دارند و از تخلخل بسیار کمی برخوردار هستند. حتما این سنگ ها را در هنگام استفاده در نما های مرتفع، اسکوپ کنید. یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوب این سنگ ها، قیمت مناسب تر آنها نسبت به سنگ های تراورتن سفید است.

سنگ چینی ازنا سوپر

سنگ سفید برای نمای ساختمان را از کجا خریداری کنیم؟

به طور کلی چهار پارامتر اصلی وجود دارد که بر قیمت سنگ های ساختمانی تاثیر می گذارد. اول از همه ابعاد و ضخامت سنگ ها در قیمت تاثیر بسیار زیادی دارد. بهترین ضخامت برای سنگ های پلاک، 1.8 سانتی متر است، زیرا به خوبی اسکوپ می شوند و در جابجایی آسیب نمی بینند. قد و پای سنگ های طولی هر چقدر بلند تر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود. کیفیت ساب و فرآوری نیز هر چقدر بهتر باشد و سنگ های صیقلی هر چقدر براق تر باشند و خط و خش (جای ارّه) نداشته باشند، قیمت سنگ بیشتر می شود. متریال مورد استفاده در فرآوری در ماندگاری زیبایی سنگ تاثیر بسیار زیادی دارد.

سورت بندی دقیق سنگ از دیگر معیار های بسیار مهم تعیین قیمت سنگ است. بازی رنگ در دسته ی سنگ هر چقدر کمتر باشد، قیمت سنگ افزایش می یابد و از طرفی نمای زیبایی به ساختمان شما می دهد. فاصله ی معدن استخراج سنگ تا کارخانه ی سنگبری به دلیل کرایه حمل کوپ، در قیمت سنگ تاثیر گذار است. معادن سنگ سینه کار های مختلفی دارند که قیمت هر سینه کار و کیفیت هر کدام تا حدود کمی متفاوت است. به طور کلی اصفهان قطب صنعت سنگ ایران و خاورمیانه است و به عنوان بزرگترین منطقه ی تولید سنگ با شهرک های صنعتی مختلف محمود آباد، رضوانشهر، دوشاخ، میمه، نجف آباد و …، بیشترین سنگ ساختمانی در ایران را تولید می کنند. مجموعه کارخانجات سنگ هویدا با چندین کارخانه و تولید سنگ های مختلف نما و ارائه ی فروش با بهترین قیمت، آماده ی همکاری با شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ گرانیت نهبندان
اخبار و مقالات

سنگ گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مستحکم ترین سنگ های گرانیت بازار است که به دلیل اینکه معدن آن در شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی قرار

ادامه مطلب »