سنگ ترامیت سفید

سنگ ترامیت همدان

فهرست مطالب این نوشته

سنگ ترامیت همدان با بافت تراورتنی و تم رنگی سفید یکدست، یکی از باکیفیت ترین سنگ های ترامیت بازار محسوب می شود. این سنگ از قیمت مناسبی برخوردار است و در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود. عموما به دلیل کیفیت بسیار خوب این سنگ، از آن در نما های بیرونی ساختمان استفاده می شود.


سنگ ترامیت همدان

سنگ ترامیت از ترکیب سنگ های مرمریت و تراورتن به وجود می آید و در دسته سنگ های آهکی قرار دارد. علت آهکی بودن ترامیت ها این است که در معرض فشار و دمای زیاد قرار نگرفته اند. به طور کلی سنگ های ترامیت از وزن کم و تم رنگی روشن و سفید برخوردار هستند. در واقع نام ترامیت یک نام تجاری است که تنها ایرانیان این گونه سنگ ها را با این اسم، نام گذاری کرده اند. نام علمی و جهانی این گونه سنگ ها، لایم استون است.

یکی از بهترین سنگ های ترامیت بازار، ترامیت همدان است. این سنگ با نام ترامیت مهتاب نیز شناخته می شود و از نظر نوع ساختار، شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن دارد و بافت آن تقریبا تا 80 درصد متخلخل و تراورتنی می باشد. این سنگ از نظر ظاهری، شباهت بسیار زیادی با سنگ تراورتن سفید ابیانه سوپر دارد. تم رنگی و هاله های طوسی سطح این سنگ با سنگ ابیانه، بسیار شبیه است. با این تفاوت که قیمت سنگ ترامیت همدان، تقریبا یک چهارم سنگ سفید ابیانه می باشد. البته شایان ذکر است که به هیچ عنوان نباید سنگ های ترامیت را با سنگ های تراورتن از نظر جنس و کارایی، مقایسه کرد. ترامیت ها دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به آنها می پردازیم.

سنگ ترامیت سوپر همدان

مزیت ها و معایب سنگ ترامیت سفید همدان

سنگ های ترامیت به دلیل وجود کانی های رُسی در بافت خود از درجه صیقل پذیری ضعیف تری نسبت به تراورتن ها برخوردار هستند. اما ترامیت هایی همچون ترامیت میاندوآب و حتی ترامیت مهتاب همدان در دسته سنگ های سفید می باشند که در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می شود. این سنگ ویژگی های بسیار خوبی دارد. از جمله:

  • تم رنگی سفید و یکدست
  • جذب آب متوسط: امروزه با استفاده از مواد پوششی رزینی و نانو، این مشکل برطرف گشته است.
  • ساختاری متخلخل و شبیه به سنگ تراورتن
  • وزن سبک و گیرایی فوق العاده عالی با ملات
  • قابل استفاده در نمای بیرونی مناطق معتدل
  • عدم بازی رنگ و سورت یکدست
  • قیمت بسیار مناسب و ارزان
  • ساب پذیری بسیار عالی و سطح براق و درخشان

این سنگ ها مقاومت فشاری متوسطی دارند. بهتر است از این سنگ ها به عنوان سنگ کف قسمت های پر تردد ساختمان ها استفاده نشود. جذب آب سنگ های ترامیت در مقایسه با تراورتن ها، بیشتر است. از این رو اگر در نمای بیرونی ساختمان های شمال کشور استفاده شود، در کوتاه مدت، ظاهر زیبای خود را از دست می دهد. در مناطق با آب و هوای معتدل، با استفاده از مواد نانو، مشکل جذب آب سنگ بر طرف شده و به هیچ وجه به مشکل بر نمی خورد. از دیگر عیب های این سنگ این است که چسب های بی کیفیت، سبب زرد شدن سنگ می شود.

 

کاربرد سنگ ترامیت همدان

از سنگ های ترامیت بیشتر در قسمت های داخلی ساختمان به عنوان سنگ بدنه دیوار ها استفاده می شود. به دلیل کیفیت بسیار خوب سنگ ترامیت همدان، از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان ها نیز استفاده می کنند. با تلفیق این سنگ با سنگ طرح چوب یا سنگ تراورتن سیلور تکاب، نمای مدرن و جذابی را می توان طراحی نمود. این سنگ با توجه به سفارشات مشتری و برای طراحی نمای رومی، به صورت حجمی نیز تولید می شود.

  • نمای بیرونی ساختمان
  • نما های مدرن و کلاسیک
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • ساخت مصنوعات سنگی و صراحی یا نرده سنگی
  • سنگ بدنه دیوار راه پله و دیواره پارکینگ

کارخانه سنگ ترامیت مهتاب همدان

معدن ترامیت مهتاب همدان

معدن این سنگ در استان همدان و در روستای قلعه جوق قرار گرفته است. این معدن به صورت انحصاری در حال فعالیت است و یکی از بهترین سنگ های ترامیت موجود در ایران را تامین می کند. از لحاظ قیمتی نیز در دسته ی سنگ های ترامیت ارزان قیمت بازار قرار دارد.

کارخانه این سنگ در استان قم، جاده قدیم تهران و رو به روی مجتمع مهر و ماه قرار دارد. برای هماهنگی و خرید این سنگ با قیمت استثنایی می توانید با ما در تماس باشید. از دیگر محصولات باکیفیت این مجموعه می توان اشاره کرد به:

سنگ ترامیت میاندوآب _ ترامیت سفید سمیرم _ لایم استون اسلام آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ ترامیت میاندوآب
اخبار و مقالات

ترامیت سفید ارزان

لایم استون ها یا همان سنگ های ترامیت نوعی سنگ آهکی هستند که در صنعت ساختمان کاربرد های مختلفی دارند. اگر به دنبال خرید سنگ

ادامه مطلب »