سنگ ترامیت میاندوآب

ترامیت سفید ارزان

فهرست مطالب این نوشته

لایم استون ها یا همان سنگ های ترامیت نوعی سنگ آهکی هستند که در صنعت ساختمان کاربرد های مختلفی دارند. اگر به دنبال خرید سنگ ترامیت سفید ارزان با کیفیت و ویژگی های بسیار خوب هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


سنگ ترامیت چیست؟

ترامیت ها نوعی از سنگ های آهکی و رسوبی هستند که از ترکیب دو سنگ تراورتن و مرمریت بوجود می آیند. این سنگ ها از ویژگی های مشترک سنگ های تراورتن و مرمریت برخوردار هستند. در واقع ترامیت یک نام تجاری است که ایرانیان به این گونه سنگ ها با ویژگی های منحصر به فرد می گویند. به طور کلی جنسیت این سنگ ها لایم استون است و نام علمی این دسته سنگ ها در سراسر دنیا لایمستون می باشد.

یکی از مشکلات اصلی سنگ های ترامیت، آهک بسیار بالای آن ها می باشد. دلیل اصلی آهکی بودن آن هم این است که در معرض فشار و دمای خیلی بالا قرار نگرفته اند. اغلب این سنگ ها دارای تم رنگی روشن و سفید هستند و ظاهر بسیار زیبا و یکدستی دارند. ترامیت سفید ارزان امروزه در صنعت ساختمان به دلیل ویژگی های بسیار خوب، کاربرد های بسیار زیادی نیز دارد. در ادامه با ویژگی ها و معایب این دسته سنگ ها بیشتر آشنا می شویم.

 

مزایای سنگ های لایم استون

ترامیت ها نیز یک سنگ طبیعی هستند که نسبت به هر نوع متریال دیگر مورد استفاده در نمای بیرونی و داخلی ساختمان، ویژگی ها و مزیت های برتری دارند. این سنگ ها مقاوم ترین مصالح طبیعی هستند که در برابر آتش و حرارت به خوبی دوام و ماندگاری بالایی از خود نشان می دهند. از دیگر مزیت های این دسته سنگ ها باید اشاره کرد به:

تم رنگی کرم روشن و سفید این دسته سنگ ها، از دیگر مزیت های بسیار خوب سنگ های ترامیت محسوب می شود. امروزه لایم استون یا ترامیت ها به دلیل تم رنگی سفید محبوبیت بسیار زیادی در صنعت ساختمان پیدا کرده اند.

این سنگ ها از لحاظ قیمتی در مقایسه با سنگ های تراورتن سفید همچون تراورتن سفید عباس آباد قیمت فوق العاده مناسبی دارند. در واقع قیمت یک سنگ ترامیت سوپر سفید یک سوم قیمت یک سنگ تراورتن سفید می باشد.

ترامیت ها از نظر چسبندگی با ملات، بسیار خوب عمل می کنند و گزینه ی مناسبی برای نمای ساختمان های مرتفع محسوب می شوند. شایان ذکر است که جنسیت سنگ های ترامیت با یکدیگر متفاوت است و چسبندگی خوب ویژگی اکثر سنگ های ترامیت می باشد.

 

معایب سنگ های ترامیت

همانطور که اشاره شد، این سنگ ها نوعی سنگ آهکی هستند و آهک بسیار بالایی دارند. از این رو با مشکلاتی نیز روبرو هستند. در ادامه به برخی از معایب سنگ های ترامیت اشاره خواهیم کرد:

از آنجایی که ترامیت ها آهک بالایی در بافت و ساختار خود دارند، ساب پذیری این سنگ ها ضعیف است. هر چقدر تراکم سنگ ترامیت بیشتر باشد و جنسیت آن استخوانی تر باشد، ساب پذیری سنگ بهتر خواهد شد.

هر چقدر بافت این سنگ به سنگ تراورتن نزدیک تر باشد و جنسیت متخلخل داشته باشند، تُرد تر و شکننده تر می شوند. از طرفی بافت متخلخل این سنگ ها چسبندگی فوق العاده عالی با ملات ایجاد می کند.

از آنجایی که لایم استون ها درصد آهک بالایی دارند، جذب آب این سنگ ها نیز بسیار بالا است. مقاومت فشاری و مقاومت سایشی سنگ های ترامیت متوسط است ولی بهتر است از این سنگ ها به عنوان سنگ کف محل های پر تردد استفاده نشود. با این حال برخی از سنگ های ترامیت همچون سنگ گوهره خرم آباد به صورت صیقلی یا حتی بوش همر تولید می شود و در مکان های پر تردد به عنوان سنگفرش استفاده می شود.

این سنگ برای استفاده در نمای بیرونی ساختمان های مناطق مرطوب، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. زیرا که با گذشت زمان دچار شوره و زردی می شود و ظاهر زیبای خود را از دست می دهد. در واقع تنها مشکل اصلی این سنگ، حساسیت بالای آن نسبت به رطوبت هوا است.

بعضی از سنگ های ترامیت در حین اجرا، آب ملات را به خود جذب می کند و رنگ ملات را در سطح بیرونی و اصلی سنگ بر می گرداند. یعنی اینکه سنگ بعد از اجرا، رنگ ملات را پس می دهد و در سطح سنگ هاله های طوسی ایجاد می شود.

 

ترامیت سفید ارزان

سنگ های ترامیت یا لایم استون همانند سایر سنگ های ساختمانی، انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی برخی از معروف ترین آنها به ترتیب قیمت می پردازیم.

1_ لایم استون سفید اسلام آباد صادراتی

این سنگ تم رنگی سفید و سطحی کاملا یکدست دارد. سنگ اسلام آباد در سورت های سوپر، ممتاز و درجه یک دسته بندی می شود و از لحاظ قیمتی بسیار مناسب و ارزان است. این سنگ به عنوان یکی از محبوب ترین سنگ های صادراتی ایران به حساب می آید و معدن آن یکی از با ارزش ترین ذخایر معدنی ایران است. معدن این سنگ در استان کرمانشاه قرار دارد. صنایع سنگ هویدا یکی از تولید کنندگان این سنگ با کیفیت صادراتی و داخلی می باشد. استفاده از این سنگ در نمای ساختمان با ملات سیمان سفید، زیبایی و سفیدیه خیره کننده ای را بوجود می آورد.

لایمستون اسلام آباد سوپر

2_ ترامیت سفید مرودشت

معدن سنگ مرودشت در استان فارس واقع شده است. در سطح این سنگ دانه های بسیار ریز طوسی مشاهده می شود و از لحاظ قیمتی بسیار مناسب است. از معایب این سنگ می توان به رنگ پس دادن، عدم چسبندگی مناسب و ساب پذیری ضعیف سنگ اشاره کرد.

3_ سنگ ترامیت سفید همدان

سنگ ترامیت همدان یکی از سفید ترین سنگ های ترامیت بازار است که از لحاظ بافت و ساختار، 70 درصد مشابه سنگ های تراورتن است. حفره های سطح این سنگ توسط مواد رزین و ماستیک پوشیده می شود. در سطح این سنگ گاها هاله های بسیار کم رنگ زیبایی مشاهده می شود. از نظر ظاهری شباهت زیادی به تراورتن ابیانه سوپر دارد و از مهمترین ویژگی های این سنگ علاوه بر قیمت بسیار مناسب، چسبندگی فوق العاده عالی آن با ملات است.

سنگ ترامیت سفید

4_ سنگ ترامیت بوکان

این سنگ یکی از قدیمی ترین سنگ های لایم استون محسوب می شود که امروزه در بازار سنگ شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. یکی از بزرگترین معایب این سنگ، با گذشت زمان کوتاهی، ظاهر زیبای آن از بین می رود و دچار زردی می شود. بهترین کاربرد این سنگ در فضا های داخلی و به دور از هر گونه رطوبت و نور آفتاب است. شایان ذکر است که اگر این سنگ نانو شود، به عنوان یک سنگ ارزان و زیبا می توان از آن استفاده نمود.

ترامیت سفید بوکان

5_ ترامیت سفید میاندوآب

این سنگ یکی از معروف ترین سنگ های ترامیت بازار است که اغلب دارای تم رنگی کرم روشن و سفید می باشد. قیمت ترامیت میاندوآب نسبت به سایر سنگ های ترامیت، بیشتر است و دلیل آن هم جنسیت بسیار خوب آن می باشد. منطقه ی میاندوآب دارای دو معدن ترامیت و تراورتن است. تراورتن میاندوآب نیز علاوه بر کیفیت فوق العاده عالی، قیمت بسیار مناسبی نیز در مقایسه با سنگ های تراورتن مشابه خود دارد.

کاربرد های سنگ لایم استون در صنعت ساختمان

به دلیل تم رنگی سفید و روشن سنگ های ترامیت و ویژگی های خوب، عمدتا در نما های اصلی ساختمان ها استفاده می شود. ترکیب و تلفیق این سنگ ها با سنگ هایی همچون تراورتن سیلور تکاب یا تراورتن عسلی تکاب در نما های مدرن، زیبایی خارق العاده را بوجود می آورد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، سنگ های ترامیت را با استفاده از مواد آبگریز نانو، پوشش می دهند و جذب آب این سنگ ها را به صفر می رسانند. به همین سبب این سنگ ها دیگر مشکلاتی از قبیل شوره، زردی و پس دادن رنگ ملات را نخواهند داشت. توجه داشته باشید که سنگ باید قبل از استفاده نانو شود. از کاربرد های کلی این سنگ ها می توان اشاره کرد به:

  • نما های رومی، کلاسیک و مدرن
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • پوشش دیوار های پله
  • سنگفرش پشت بام و فضا های کم تردد
  • ساخت صراحی و نرده سنگی
  • ابزار های سنگی نما های رومی

اگر قصد خرید سنگ ترامیت باکیفیت با قیمت مناسب را دارید، مجموعه کارخانجات سنگ هویدا با تولید انواع این سنگ ها و ارائه ی فروش آماده ی همکاری با صادر کنندگان، سازندگان و انبار داران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط