اسلب سفید بیانکو

سنگ اسلب چینی بیانکو

فهرست مطالب این نوشته

سنگ اسلب چینی بیانکو از سنگ های مشهور جهان است که از سینه کار های معادن مختلف الیگودرز استخراج می شود. این سنگ دارای تم رنگی سفید یکدست همراه با خطوط بسیار ریز مشکی و طوسی می باشد.


سنگ اسلب چینی بیانکو

سنگ کریستالی پرشین بیانکو با نام تجاری (Bianco) از جمله سنگ های معروف کریستالین ماربل ایرانی است. این سنگ دارای زمینه ای روشن و درخشان به رنگ سفید همراه با رگه های بسیار ریز تیره و خاکستری می باشد. این سنگ در دو سورت کم خط و پر خط در بازار یافت می شود و در این مطلب نمونه سنگ هر دو سورت قرار داده شده است.

اغلب این سنگ به صورت اسلب فرآوری می شود و در لیست بسیاری از صادر کنندگان سنگ های لوکس قرار دارد. به طور کلی سنگ های چینی نوعی سنگ مرمریت محسوب می شوند با این تفاوت که مقاومت سنگ های چینی بسیار بالا و جذب آب آنها بسیار ناچیز است.

نام بیانکو در حقیقت از یک سنگ کریستالی سفید ایتالیایی گرفته شده است که شباهت بسیار زیادی به این سنگ دارد. همین امر موجب گردیده تا این سنگ شهرت خاصی در سراسر جهان پیدا کند.

اسلب سفید بیانکو

معدن سنگ چینی بیانکو

سنگ سفید پرشین بیانکو از یکی از معادن شهرستان الیگودرز واقع در استان لرستان استخراج می شود. معادن الیگودرز سینه کار های بسیار زیادی دارد که از آنها سنگ هایی با طرح و نقش متفاوت و در تم های رنگی سفید و مشکی استخراج می شود. از دیگر سنگ های معروف این معدن باید به سنگ چینی پرشین اسکاتو و اسلب چینی پاندا اشاره نمود. حتما مطالبی را که در رابطه با این دو سنگ نوشته ایم را بخوانید.

 

ویژگی های سنگ اسلب چینی بیانکو

سنگ های چینی الیگودرز همگی جزء باکیفیت ترین سنگ های کریستالی محسوب می شوند و از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار هستند. از مهمترین آنها می توان اشاره نمود به:

این سنگ دارای جذب آب بسیار پایین می باشد و نسبت به رطوبت مقاومت بالایی دارد. همین ویژگی سبب شده تا از این سنگ در مکان های مرطوب مانند حمام های مستر استفاده شود.

بافت متراکم و عدم تخلخل این سنگ را تبدیل به سنگی بسیار مقاوم و مستحکم نموده است. سنگ چینی بیانکو نسبت به سایش و خط و خش نیز بسیار مقاوم است و می توان از آن به عنوان سنگ کف نیز استفاده نمود.

این سنگ ساب پذیری فوق العاده ای دارد و سطح براق و صیقلی آن در کنار تم رنگی سفید و روشن، نور را به خوبی منعکس می کند و شکوه خاصی به محیط اطراف خود منتقل می کند.

این سنگ نسبت به مواد شیمیایی خانگی همچون آبلیمو بسیار مقاوم است و تغییر رنگ نمی دهد. سنگ چینی بیانکو قیمت بسیار مناسبی نسبت به نمونه های مشابه خارجی دارد و بیشتر در ابعاد اسلب و تایل تولید و فرآوری می گردد.

سنگ اسلب الیگودرز بیانکو

موارد استفاده از سنگ اسلب بیانکو

از این سنگ می توان در تمام قسمت های مختلف ساختمان استفاده نمود. از پلاک های طولی این سنگ نیز در بدنه دیوار های بیرونی نما استفاده می شود. البته بهتر است از سنگ های الیگودرز در نمای مناطق سردسیر استفاده نشود، زیرا که در اثر انقباض و انبساط ممکن است ترک های سطح سنگ باز شود. ولیکن رنگ سفید و ساب عالی این سنگ، جلوه بسیار زیبا و دیدنی به سازه و مخصوصا نمای داخلی ساختمان می بخشد. این سنگ قابلیت فرآوری به صورت بوک مچ و فورمچ را نیز دارد و از قاب های بوک مچ آن در مکان های عمومی کاربرد بسیار زیادی دارد.

  • دیوار های داخلی ساختمان ها، پوشش دیوار لابی هتل ها و ساختمان های تجاری
  • سنگ  کف پروژه های لوکس تجاری و مسکونی
  • سنگ کابینت و فضای آشپزخانه
  • سرویس های بهداشتی و حمام ها
  • پله های لوکس ساختمان های مجلل
  • ویترین مغازه های تجاری لوکس
  • سنگفرش هال و پذیرایی
  • فضای پشت تلوزیون و تی وی روم ها

اسلب پرشین بیانکو

قیمت سنگ اسلب چینی بیانکو

پارامتر های بسیار زیاد و مختلفی بر قیمت سنگ های اسلب سفید تاثیر گذار است و همه ی آنها در تعیین قیمت سنگ اسلب بیانکو نیز موثر هستند. مثلا سورت سنگ و میزان رگه های سطح سنگ هر چقدر کمتر باشد، قیمت سنگ افزایش می یابد. سورت های ضعیف اسلب سفید بیانکو رگه های بیشتری در سطح خود دارد و تم رنگی سنگ یک مقدار به تیرگی می زند.

ابعاد سنگ اسلب هر چقدر بزرگ تر باشد و اینکه سنگ به صورت بوک مچ یا فورمچ فرآوری شده باشد، سبب افزایش قیمت سنگ می گردد. معمولا سنگ های اسلب را با ضخامت 2 سانت و پشت توری اپوکسی شده تولید و فرآوری می کنند.

ساب پذیری این سنگ فوق العاده بالا می باشد. هر چقدر کیفیت ساب و فرآوری سنگ بالا تر باشد، سبب افزایش درخشندگی و زیبایی سنگ می گردد و قیمت آن را نیز افزایش می دهد. البته تولید کنندگان محترم این سنگ با ارزش را به بهترین و بالا ترین کیفیت ممکن فرآوری می کنند.

قیمت سنگ های اسلب سوپر بیانکو تقریبا بالا است و بیشتر در پروژه های لوکس و مجلل و یا پروژه های شخصی ساز استفاده می شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »