سنگ اسلب پرشین اسکاتو

اسلب پرشین اسکاتو

فهرست مطالب این نوشته

سنگ چینی پرشین اسکاتو را غالبا به صورت صیقلی و در ابعاد اسلب فرآوری می کنند. پرشین اسکاتو با زمینه رنگی سفید همراه با رگه های خاکستری عنکبوتی، شباهت بسیار زیادی به سنگ عرب اسکاتو ایتالیا دارد.


سنگ اسلب پرشین اسکاتو

به طور کلی فرآوری به صورت اسلب برای سنگ های زیبا و با ارزشی همچون سنگ سفید پرشین اسکاتو، هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ جلوه ی زیبای سنگ، یک امر بدیهی است. سنگ پرشین اسکاتو از یکی از سینه کارهای معدن الیگودرز استخراج می شود که کیفیت بسیار خوبی دارد. 

سنگ های چینی به دلیل مقاومت بسیار بالا و جذب آب بسیار ناچیز، از سنگ های محبوب ایران و جهان محسوب می شوند. اسلب چینی پرشین اسکاتو یکی از سنگ های معروف کریستالین ماربل ایرانی، با زمینه رنگ سفید همراه با رگه های خاکستری عنکبوتی شکل می باشد.این سنگ شباهت بسیار زیادی به سنگ چینی Arabscato ایتالیا دارد.

از نظر خاص بودن در طرح و نقش سنگ، اسلب های چینی پاندا نیز در دسته سنگ های خاص و خیره کننده قرار دارند. حتما مطالبی را که در رابطه با آنها نوشته ایم را مطالعه کنید.

اسلب پرسین اسکاتو

ویژگی های سنگ اسلب اسکاتو

این سنگ کیفیت فوق العاده خوبی دارد و به دلیل ظاهر بسیار زیبا و منحصر به فردی که دارد، در دسته ی محبوب ترین سنگ های صادراتی ایران قرار دارد.

تراکم بسیار خوب این سنگ و مقاومت فشاری بالای آن از بهترین مزیت های سنگ پرشین اسکاتو می باشد. این سنگ مقاومت خوبی در برابر خط و خش و سایش دارد و می توان از آن در قسمت های مختلف ساختمان استفاده نمود.

جذب آب این سنگ بسیار ناچیز می باشد. استحکام بسیار خوب و مقاومت کافی در برابر رطوبت سبب شده تا از آن در محیط هایی همچون سرویس بهداشتی و حمام نیز استفاده نمود.

اکثر سنگ های چینی از تم رنگی روشن و سطح ساب پذیر فوق العاده ای برخوردار هستند. اگر در فرآوری سنگ از ساینده های مرغوب استفاده شود، سطح آن صیقلی، درخشان و زیبا خواهد گشت.

سنگ اسلب پرشین اسکاتو به عنوان یک سنگ داخلی که معدن آن در کشور ایران قرار دارد، قیمت بسیار مناسب و بسیار خوبی نسبت به سایر سنگ های چینی به خصوص سنگ های وارداتی همچون اسلب اربسکاتو دارد.

از قابلیت های خوب این سنگ می توان به ایجاد قاب های بسیار زیبای بوک مچ و فورمچ اشاره نمود.

 

کاربرد سنگ اسلب پرشین اسکاتو

از این سنگ به صورت اسلب در مکان های لوکس، دیوار های لابی ها، هتل ها، ایجاد فضای دکوراتیو، سنگ کف و … استفاده می شود.به دلیل مقاومت بالای این سنگ از آن در آشپزخانه ها به عنوان سنگ صفحه کابینت و سنگ جزیره آشپزخانه استفاده می شود.

از سنگ چینی اسکاتو در سرویس های بهداشتی مراکز تجاری و یا ساختمان های مسکونی لوکس نیز استفاده می شود. استفاده از سنگ پرشین اسکاتو به دلیل زمینه سفید و روشن آن، در محیط های اداری و یا مسکونی، باعث جذب نور اطراف خود می شود و نور را منعکس می کند و باعث به وجود آوردن فضایی دلنشین می شود.

استفاده از قاب های بوک مچ و فورمچ این سنگ به عنوان سنگ کف و یا بدنه دیوار های داخلی ساختمان ها، شکوه و جلوه ی جذابی به فضای اطراف خود می بخشد.

عوامل تاثیر گذار در قیمت سنگ پرشین اسکاتو

پارامتر های بسیار زیادی بر قیمت سنگ های چینی سفید تاثیر می گذارد و بیشتر آنها بر تعیین قیمت این سنگ نیز صدق می کند.

  • هر چه رنگ سنگ روشن تر باشد قیمت آن بیشتر است
  • میزان رگه های روی سنگ بر قیمت آن تاثیر دارد. هر چقدر این رگه ها کمتر و منظم تر باشد، سنگ زیبا تر دیده می شود و قیمت بالاتری خواهد داشت.
  • ضخامت سنگ
  • ابعاد سنگ
  • نوع فرآوری سنگ
  • طرح های بوک مچ و فورمچ به دلیل زیبایی و نوع فرآوری ارزش بیشتری دارند.

به دلیل ابعاد بزرگ این سنگ ها، در سفارش های متراژ بالا هزینه ای جهت بسته بندی و قرار دادن در بسته بندی و یا پالت، ممکن است بر قیمت سنگ اضافه شود. اما همانطور که در قبل چندین بار اشاره شد، این سنگ قیمت مناسبی دارد و تفاوت قیمت آن به دلیل سورت های متنوع آن و دیگر پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت سنگ می باشد.

از دیگر سنگ های سفید چینی که کیفیت بسیار خوبی دارند می توان به سنگ چینی ازنا، اسلب سایمون و سنگ نیریز اشاره کرد.

اسلب بوک مچ پرشین اسکاتو

معدن سنگ چینی پرشین اسکاتو

این سنگ دارای معادن متعددی می باشد که در استان لرستان و در شهرستان الیگودرز قرار دارند. از هر یک از این سینه کار ها و معادن، سنگ هایی با طرح و نقش متفاوت در تم های رنگی سفید و مشکی استخراج می شود. سنگ چینی پرشین اسکاتو و سنگ چینی پرشین بیانکو از معروف ترین سنگ های استخراج شده از این معادن می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »