تراورتن سیلور تکاب موجدار

قیمت سنگ تراورتن سیلور تکاب

فهرست مطالب این نوشته

تراورتن سیلور تکاب دارای تم رنگی مشکی دودی و خرمایی همراه با رگه های سفید و موج های منظم می باشد. این سنگ به دو صورت موجدار و بی موج تولید می گردد. قیمت سنگ تراورتن سیلور تکاب بسته به نوع و کیفیت فرآوری سنگ و سورت های مختلف آن متفاوت است.


سنگ تراورتن سیلور تکاب

تراورتن سیلور تکاب دارای زمینه ی رنگی مشکی روشن یا دودی و خرمایی همراه با موج های سفید و رگه های منظم می باشد. این سنگ به دو صورت موجدار و بی موج برش داده شده و به صورت صیقلی یا چرمی تولید می گردد. اگر پالیشر های مورد استفاده در هنگام فرآوری، مرغوب باشند، شفافیت سنگ بیشتر می شود. این سنگ بسیار زیبا، سورت های بسیار زیاد و مختلفی دارد که هر کدام زیبایی خارق العاده و منحصر به فردی دارد. به عنوان مثال، سنگ تراورتن دودی سیلور تکاب به دو صورت موج دار و بی موج فرآوری می شود و با توجه به میزان رگه های سطح سنگ و نظمشان، سورت بندی می شود. 

معدن سنگ تراورتن سیلور تکاب در استان آذربایجان غربی و در شهرستان تکاب قرار دارد. این معدن به عنوان یکی از با ارزش ترین معادن سنگ ایران محسوب می شود. دلیل اصلی با ارزش بودن این معدن، محبوبیت سنگ فرآوری شده ی آن در سراسر دنیا است. معدن سنگ تکاب سینه کاری های مختلف و بسیار زیادی دارد که از هر کدام،  سنگ با کیفیت و ظاهری متفاوت استخراج می شود. یکی دیگر از سنگ های خاص و خیره کننده، تراورتن قرمز آذرشهر است. برای آشنایی با آن می توانید مطالبی که در رابطه با آنها نوشته ایم را بخوانید.

 

ویژگی ها تراورتن سیلور تکاب دودی

شفافیت، براقیت در کنار تخلخل مناسب و کیفیت بسیار خوب این سنگ از ویژگی های تراورتن سیلور تکاب می باشند. به طور کلی سنگ های تراورتن بی موج از ساب پذیری و مقاومت فشاری و سایشی بیشتری نسبت به سنگ های موجدار برخوردارند. از ویژگی های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

این سنگ تراکم بسیار خوب و تخلخل مناسبی دارد. وجود خلل و فرج در سطح سنگ، موجب وزن سبک آن نسبت به سایر سنگ های ساختمانی شده است. از طرفی چسبندگی سنگ را با ملات ماسه سیمان، چندین برابر می کند.

به دلیل بافت متراکم و تراکم مناسب، این سنگ ساب پذیری بسیار خوب و سطح براق و درخشانی دارد. این سنگ علاوه بر فرآوری به صورت صیقلی، به روش های مختلف چرمی و هوند یا مات نیز فرآوری می شود. 

سنگ تراورتن سیلور تکاب کیفیت بسیار خوبی دارد و جذب آب آن ناچیز است. این سنگ گزینه ی مناسبی برای نما های خارجی ساختمان در مناطق سردسیر نیز محسوب می شود. زیرا در اثر تغییر دما و انقباض و انبساط، دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شود.

این سنگ گزینه ی مناسبی برای استفاده در نما های خارجی و داخلی مناطق سردسیر، گرمسیر و یا مرطوب است. تراورتن سیلور تکاب به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. 

در عکس زیر، ترکیب بسیار زیبای سنگ تراورتن عباس آباد و تراورتن سیلور تکاب دودی موجدار را مشاهده می کنید.

تراورتن سفید عباس آباد و تراورتن سیلور تکاب

موارد استفاده از سنگ سیلور تکاب

این سنگ در ابعاد مختلف تایل یا فرشی، 40 طولی و اسلب تولید می گردد. از سورت های بی موج و موجدار این سنگ در قسمت های داخلی و خارجی ساختمان استفاده می گردد. از طرفی این سنگ جزو سنگ های محبوب جهان شناخته شده است و به کشور های بسیاری صادر می گردد. ترکیب این سنگ خاص و زیبا سنگ های سفیدی همچون تراورتن ممتاز عباس آباد در نمای بیرونی ساختمان، جلوه ای زیبا و خاص بوجود می آورد.

این سنگ به دلیل جنسیت بسیار خوب، گزینه ی مناسبی برای نما های برجسته به حساب می آید. تراورتن سیلور تکاب در هنگام برش کاری و ابزار زنی های مختلف، دچار ترک خوردگی نمی شود و دلیل آن هم جنسیت بسیار عالی و باکیفیت سنگ است. از کاربرد های کلی این سنگ در صنعت ساختمان می توان اشاره کرد به:

  • نمای بیرونی و اصلی ساختمان
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • دکوراسیون داخلی واحد ها
  • محوطه سازی ها
  • سنگ پله قسمت های خارجی ساختمان
  • سرویس های بهداشتی
  • سنگ کف محوطه های بیرونی و سالن ها
  • ساخت مصنوعات دکوراتیو
  • دکوراتیو و ویترین مغازه ها

از این سنگ در قسمت های داخلی ساختمان به عنوان پوشش دیوار های داخلی ساختمان به صورت چرمی، فضایی دلنشین و کلاسیک را بوجود می آورد. برای فضا های داخلی می توان این سنگ را با سنگ های مرمریت هرسین و یا سنگ سفید سمیرم ترکیب و استفاده نمود.

 

قیمت تراورتن سیلور تکاب

پارامتر های بسیار زیادی بر قیمت سنگ های تراورتن تاثیر گذار است و قیمت تراورتن سیلور تکاب دودی نیز بر اساس همین معیار ها و پارامتر ها تعیین می گردد. از مهمترین این عوامل سورت سنگ می باشد. هر چقدر رنگ سنگ تیره تر و یکدست تر باشد، قیمت سنگ بیشتر است. اگر هاله ها و موج های سنگ کمتر و منظم تر باشد، سنگ قیمت بالا تری دارد.

ابعاد، ضخامت و قطر سنگ اگر بیشتر باشد، سنگ قیمت بیشتری دارد. معمولا سنگ های داخلی را به صورت تایل و یا اسلب با ضخامت 1.7 سانت و سنگ های صادراتی را با ضخامت های 2 تا 3 سانت تولید می کنند. ارتفاع سنگ های طولی هر چقدر بیشتر باشد، سنگ قیمت بیشتری نیز دارد.

کیفیت ساب و فرآوری، گونیا بودن سنگ، نحوه ی فرآوری سنگ و … بر قیمت سنگ تاثیر می گذارد. از معروف ترین روش های فرآوری این سنگ فرآوری به صورت صیقلی و چرمی و برش به صورت موجدار و بی موج می باشد. سنگ های چرمی با اختلاف قیمت بسیار کمی از سنگ های صیقلی ارزان تر هستند و همینطور سنگ های موجدار قیمت نسبتا مناسب تری نسبت به سنگ های بی موج دارند. از دیگر سنگ های باکیفیت می توان اشاره کرد به:

تراورتن آبگرم محلات _ سنگ تراورتن دهشیر _ تراورتن دره بخاری روشن _ انواع سنگ ترامیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط