تراورتن عباس آباد کرم روشن

سنگ تراورتن عباس آباد ارزان

فهرست مطالب این نوشته

تراورتن عباس آباد، یکی از بهترین و با کیفیت ترین سنگ های مخصوص نمای ساختمان می باشد. سنگ عباس آباد ارزان دارای تم رنگی سفید یا کرم می باشد که در سطح آن لکه و هاله زیادی مشاهده می شود و گاها رگه های قرمز در سطح آن دیده می شود.


سنگ تراورتن عباس آباد ارزان

تراورتن عباس آباد، بهترین و مشهور ترین سنگ ساختمانی مناسب نما می باشد. زمینه رنگی این سنگ سفید، کرم و کرم بژ می باشد. سورت بندی سنگ نیز بر اساس رنگ سنگ و میزان رگه های سطح سنگ انجام می شود.

این سنگ به دو صورت موج دار و بی موج برش می خورد و اغلب در ابعاد 40 طولی و یا تایل های فرشی برش و فرآوری می شود. سنگ عباس آباد ارزان از نظر جنسیت با سایر سورت های این سنگ تفاوتی ندارد و تنها دلیل قیمت ارزان آن، وجود رگه و هاله های طوسی و قرمز در سطح سنگ می باشد. البته اگر سورت بندی سنگ دقیق باشد، استفاده از این سنگ در نما های بیرونی و داخلی، زیبایی خارق العاده ای را بوجود می آورد. از دیگر سنگ هایی که کیفیت بسیار خوبی دارند و از نظر ظاهری شبیه به سنگ عباس آباد هستند باید به تراورتن دره بخاری و تراورتن سفید طبس اشاره نمود.

سنگ تراورتن عباس آباد سفید ارزان

ویژگی های تراورتن عباس آباد

بی شک سنگ عباس آباد، بهترین و باکیفت ترین سنگ تراورتن نما به حساب می آید. با توجه به اینکه امروزه از سنگ های تراورتن در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود، باید توجه داشته باشیم که سنگ انتخاب شده با آب و هوای منطقه سازگاری داشته باشد و زود از بین نرود.

سنگ تراورتن عباس آباد، یکی از بهترین سنگ های تراورتن است که می توان از آن در انواع مناطق مختلف، مرطوب، سردسیر، گرم و خشک نیز استفاده کرد. این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

تراکم بسیار بالا و میزان تخلخل پایین این سنگ، از دیگر ویژگی های آن به حساب می آید. به همین سبب از مقاومت فشاری و سایشی بالایی برخوردار هستند و در هنگام حمل و نقل و جابجایی، دچار شکستگی نمی شوند.

بافت متخلخل این سنگ ها سبب می شود چسبندگی ایده آلی با ملات ماسه سیمان داشته باشند. این سنگ ها وزن سبکی دارند و گزینه ی بسیار خوبی برای نمای ساختمان های مرتفع محسوب می شوند.

ساب پذیری این سنگ، فوق العاده می باشد و این سنگ از سطح براق و درخشانی برخوردار می باشد. تراورتن سفید عباس آباد نور را به خوبی منعکس می کند و شکوه و عظمت خاصی به فضای اطراف خود می بخشد.

کاربرد سنگ تراورتن عباس آباد ارزان

این سنگ ها طرح و نقش خاصی دارند و به همین سبب طراحان، معماران و سازندگان بسیار زیادی را به دلیل قیمت بسیار مناسب آن، جذب خود نموده است. اغلب این سنگ ها در نمای بیرونی شهر های شمال کشور و یا شهر های مناطق سردسیر استفاده می شود. زیرا علاوه بر قیمت مناسب و کیفیت بالا، قابلیت بسیار خوب ابزار خوری دارد و بهترین گزینه برای نما های برجسته محسوب می شود.

رگه های قرمز سطح برخی از سورت های این سنگ و تم رنگی سفید آن، سبب گردیده تا از آن در دکوراسیون های داخلی بسیار زیادی استفاده شود. از این سنگ در طراحی دکوراسیون های واحد های تجاری و اداری بسیار زیادی استفاده می شود. با تلفیق و ترکیب این سنگ با سنگ های مشکی همچون مرمریت دهبید اسپایدر یا گرانیت مشکی نطنز، نه تنها نما های مدرن جذاب، بلکه فضای دکوراتیو داخلی فوق العاده زیبایی را می توان بوجود آورد.

  • نمای اصلی ساختمان ها
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • دکوراتیو و دکوراسیون داخلی مجتمع های تجاری، اداری و مسکونی
  • محوطه سازی ها و سنگفرش فضای بیرونی
  • ساخت مصنوعات سنگی همچون گلدان یا نرده صراحی
تراورتن عباس آباد ارزان سفید

معدن سنگ عباس آباد

معدن این سنگ در شهرستان محلات (شهر نیم ور) و در روستای باقرآباد استان مرکزی قرار دارد. منطقه نیم ور در فاصله ۲۵۰ کیلومتری جنوب تهران و مابین شهر های دلیجان و محلات قرار گرفته است. این منطقه پر از کوه‌های سنگی و معادن سنگ غنی تراورتن، فلوئورین و سنگ‌های تزئینی است. از این معادن ماهانه بیش از ۹۰ هزار تن کوپ سنگ تراورتن استخراج می‌شود. برخی از سورت های این سنگ ممکن است شباهت زیادی به سنگ های تراورتن ابیانه داشته باشد.

قیمت تراورتن عباس آباد

عواملی همچون ابعاد و ضخامت سنگ، ارتفاع سنگ، سورت سنگ و … بر روی قیمت این سنگ تاثیر می گذارد. سنگ های تراورتن عباس آباد ارزان در رنگ های کرم یا سفید و پر خط و هاله یافت می شود. ارتفاع این سنگ ها ممکن است کوتاه یا بلند باشد.

در برخی از کارخانه ها، دلیل ارزان بودن سنگ تراورتن عباس آباد، قد و پای کوتاه سنگ ها، میزان تخلخل بالای سنگ و سورت بندی بسیار بد دسته سنگ می باشد. اما در مجموعه کارخانجات سنگ هویدا، تنها سورت هایی که رگه های قرمز دارند و سطح آن هاله و رگه دارد قیمت ارزانی دارند. از دیگر عوامل قیمت بسیار مناسب این سنگ، متراژ محدود و باقی مانده ی یک دسته یا سورت سنگ می باشد.

برای آشنایی بیشتر با انواع سنگ سفید نما و مزیت های سنگ ترامیت، مقاله هایی که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید. جهت خرید انواع سنگ تراورتن عباس آباد در سورت ها و تنوع بسیار زیاد با بهترین قیمت، می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط