سنگ تراورتن طبس سفید

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن طبس سفید معمولا زمینه رنگی کرم روشن و سفید دارد که در سطح آن رگه های مشکی و قهوه ای و یا صورتی مشاهده می شود. معدن این سنگ در یزد، 100 کیلومتری جنوب طبس قرار دارد. این سنگ به عنوان یکی از باکیفیت ترین سنگ های تراورتن زمینه روشن بازار محسوب می شود.


سنگ تراورتن طبس سفید

تراورتن طبس با زمینه رنگی روشن همراه با رگه های مشکی، قهوه ای و یا صورتی است. به طور سنگ تراورتن طبس زمینه اصلی رنگ آن سفید است. این سنگ سورت های مختلف و بسیار زیادی دارد که سورت های سوپر این سنگ، کاملا سفید یکدست، بدون لکه و هاله می باشند. برخی از سورت های این سنگ بسیار زیبا، شباهت فوق العاده زیادی به سنگ تراورتن عباس آباد دارد. با این تفاوت که از نظر جنسیتی، تراورتن طبس تخلخل بیشتری نسبت به عباس آباد دارد.

تراورتن طبس جزو سنگ های محبوب ساختمان است که جهت صادرات به کشور های دیگر، در ابعاد مختلف برش و به روش های صیقلی یا چرمی فرآوری می شود. این سنگ در بازار ایران و در بین طراحان و سازندگان نیز به دلیل زمینه رنگی جذاب و قیمت بسیار مناسبی که دارد، محبوبیت خاصی نیز دارد. سنگ تراورتن طبس سفید سوپر عمدتا در ساختمان های لوکس و مجلل، در نمای های اصلی این ساختمان ها استفاده می شود.

 

ویژگی ها و مزایا

سنگ سفید طبس در دسته سنگ های تراورتن قرار دارد و از ویژگی های بسیار خوب این خانواده برخوردار است. یکی از ویژگی های کلی سنگ های تراورتن مقاوم بودن در برابر حرارت است و به دلیل وزن سبک و چسبندگی مناسب با ملات، بهترین گزینه برای نمای ساختمان ها محسوب می شوند. از ویژگی های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن طبس ساب پذیری بسیار خوبی دارد و سطح این سنگ به خوبی صیقل خورده و براق می باشد. علاوه بر شاینیگ جذاب سنگ تراورتن سفید طبس، این سنگ قابلیت فرآوری به روش هوند و چرمی را نیز دارد.

میزان خلل و فرج های بافت این سنگ زیاد است. تخلخل بالای این سنگ موجب کاهش وزن مخصوص آن و همینطور چسبندگی بهتر با ملات گشته است. این سنگ قابلیت بسیار خوب برش پذیری و ابزار خوری را نیز دارد.

سنگ تراورتن طبس مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی دارد و تقریبا با شرایط جوی مناطق مختلف کشور سازگار است. این سنگ در مناطق معتدل کشور به هیچ عنوان شوره نمی زند ولی توصیه می شود در مناطق شمالی کشور با رطوبت بالا، استفاده نشود. 

این سنگ سورت بندی های مختلف و بسیار زیادی دارد. اما به طور کلی سنگ تراورتن طبس سفید سوپر و ممتاز از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند و اکثر سازندگان توانایی خرید این سنگ را دارند.

سنگ تراورتن طبس سفید

کاربرد این سنگ بسیار زیبا در صنعت ساختمان

سنگ های تراورتن سفید عمدتا در نما های اصلی و بیرونی ساختمان ها به صورت بدون موج و صیقلی استفاده می شوند. از گذشته تا به امروز، ترکیب سنگ های سفید همچون تراورتن طبس، با سنگ هایی مانند تراورتن سیلور تکاب دودی، زیبایی خارق العاده و چشمگیری را خلق می کند. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای بیرونی ساختمان ها و نما های رومی
  • دیوار های داخلی و نمای داخلی ساختمان
  • محوطه سازی
  • ساخت مصنوعات دکوراتیو ( صراحی، گیوتین و …)
  • از درجات پایین تر جهت ساخت جدول سنگی و درپوش استفاده می شود.
  • استفاده به عنوان سنگ کف پشت بام و یا حیاط

 

معدن سنگ تراورتن طبس سفید

معدن این سنگ در فاصله 450 کیلومتری شمال شرق یزد و 100 کیلومتری جنوب طبس قرار دارد. این سنگ عمدتا در کارخانجات سنگبری اصفهان به صورت عمده و با قیمت مناسب تولید می شود. صنایع سنگ هویدا نیز یکی از بزرگترین تامین کنندگان این سنگ در ابعاد مختلف عرض 40 طولی و ابعاد حجمی برای اجرای نما های زیبای رومی و کلاسیک است. اگر به دنبال یک سنگ باکیفیت و با قیمت مناسب هستید، می توانید با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید. از دیگر محصولات باکیفیت این مجموعه می توان اشاره کرد به:

تراورتن کرم روشن طرق _ سنگ تراورتن کرم تکاب _ تراورتن عسلی کاشان _ سنگ تراورتن ابیانه سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط