تراورتن عسلی تکاب بی موج

سنگ تراورتن عسلی سوپر

فهرست مطالب این نوشته

تراورتن ها از معادن مختلفی استخراج می شوند و در تم های رنگی مختلفی نیز یافت می شوند. سنگ تراورتن عسلی سوپر، سطح بسیار زیبا و درخشانی دارد که کاملا یکدست است. قیمت این سنگ ها نیز با توجه به معدن سنگ تغییر می کند.


سنگ تراورتن عسلی سوپر

تراورتن ها نوعی از سنگ های رسوبی هستند که در رنگ های مختلف کرم، عسلی، بژ، سفید و … یافت می شوند. یکی از محبوب ترین سنگ هایی که در نمای بیرونی و دیوار های داخلی ساختمان استفاده می شود، سنگ تراورتن عسلی سوپر است. این سنگ ها تم رنگی جذاب و خنثی دارند و از این سنگ ها می توان در تمام قسمت های مختلف ساختمان استفاده کرد. 

سنگ های تراورتن عسلی از معادن مختلفی استخراج می شوند و کیفیت این سنگ ها با توجه به معدن سنگ ، متفاوت است. در ادامه برخی از باکیفیت ترین سنگ های تراورتن ایران و جهان را معرفی می کنیم. عکس زیر مربوط به سنگ تراورتن عسلی تکاب است.

سنگ تراورتن عسلی تکاب

سنگ تراورتن تکاب

سنگ تراورتن تکاب یکی از مشهور ترین و بهترین سنگ های کرم عسلی بازار است که از معادن استان ارومیه استخراج می شود. بهترین ویژگی این سنگ قد و پای شمش و بسیار بلند آن است که این موضوع نشان دهنده ی سلامت جنس سنگ است. تراورتن تکاب جنسیت استخوانی و متراکمی دارد و تخلخل مناسب این سنگ، چسبندگی ایده آلی با ملات ایجاد می کند.

اگر به دنبال یک سنگ باکیفیت و با دوام که با هر شرایط آب و هوایی سازگار باشد و شوره نزند، هستید، اولین انتخاب شما باید سنگ تراورتن تکاب باشد. این سنگ در هنگام برش کاری به هیچ عنوان دچار ترک و شکستگی نمی شود. یکی دیگر از مزیت های بسیار خوب این سنگ، آن است که وقتی در نمای ساختمان استفاده می شود، به مرور زمان، یک تا دو درجه رنگ سنگ باز تر و روشن تر می شود.

معدن سنگ تکاب سینه کاری های مختلف و بسیار زیادی دارد که از تمام آنها سنگ باکیفیت استخراج می شود. تراورتن تکاب در تم های رنگی شکلاتی، عسلی، کرم و سفید موجود است و سورت های مختلف بسیار زیادی دارد. سنگ تراورتن عسلی تکاب را می توان در متراژ های بسیار بالا برای پروژه های انبوه تامین نمود. قیمت این سنگ نیز مناسب است و در دسته سنگ های خوش قیمت بازار قرار دارد. این سنگ در سورت های بی موج، موج دار و موج پیچ یا دندی به صورت صیقلی و چرمی تولید می شود.

سنگ تراورتن تکاب

سنگ تراورتن عسلی یزد

استان یزد غنی از معادن سنگ تراورتن در ایران است. سنگ هایی که از معادن یزد استخراج می شوند، کیفیت های بسیار متفاوتی دارند اما از نظر قیمتی، همه ی آنها در دسته سنگ های ارزان و قیمت مناسب قرار گرفته اند. دو تا از مشهور ترین برند های تراورتن یزد عبارتند از:

  • تراورتن عسلی یزد : این سنگ ظاهر بسیار زیبا و یکدستی دارد. یکی از بهترین مزیت های این سنگ، تولید انبوه و تامین یک سورت مشخص از این سنگ در متراژ های بسیار بالا می باشد. قیمت این سنگ بسیار مناسب و ارزان است. این سنگ معمولا قد و پای بلندی دارد و کیفیت فرآوری و کیفیت متریال استفاده شده در هنگام فرآوری، در ماندگاری سنگ، تاثیر زیادی دارد.
  • تراورتن عسلی بمانی : سنگ تراورتن بمانی نژاد جزء بهترین سنگ های تراورتن ایران و جهان شناخته می شود. این سنگ به طور ذاتی قد و پای بلندی دارد و از جنسیت استخوانی و متراکم بسیار خوبی برخوردار است. سنگ تراورتن بمانی یزد در سطح خود دارای موج های بسیار زیبا و جذابی است و در سورت های بی موج، موجدار و موج پیچ یافت می شود. قیمت این سنگ نیز مناسب است و بهترین ویژگی آن، کیفیت بسیار عالی این سنگ در مقایسه با اکثر سنگ های تراورتن بازار است.

سنگ تراورتن بمانی نژاد یزد

قیمت سنگ های تراورتن عسلی سوپر

سنگ های تراورتن با تم رنگی عسلی از معادن بسیار زیادی استخراج می شوند که در این مقاله تنها به سه نوع از مشهور ترین آنها پرداختیم. پارامتر های بسیار زیادی در قیمت نهایی این سنگ ها تاثیر گذار است که از مهمترین آنها، معدن استخراج شده ی هر سنگ می باشد. سورت سنگ و میزان یکدست بودن و دقت سورت بندی سنگ تاثیر زیادی در قیمت سنگ دارد. هر چقدر ساب سنگ بهتر باشد و جنس و کیفیت متریال مورد استفاده در هنگام فرآوری بهتر باشد، قیمت و طول عمر سنگ افزایش می یابد. 

قد و پای کوتاه یا بلند سنگ ها نیز در قیمت سنگ تاثیر گذار است. ضخامت سنگ های داخلی معمولا 1.7 است و اگر سنگ ضخامت 2 سانت داشته باشد (که نیازی نیست) قیمت سنگ افزایش می یابد. از دیگر پارامتر های بسیار موثر در قیمت گذاری سنگ ها، فاصله ی معدن استخراج شده تا کارخانه سنگبری است. هر چقدر این فاصله بیشتر باشد، کرایه حمل به سنگ بیشتر می شود و موجب افزایش قیمت سنگ می گردد. اصفهان با دو شهرک صنعتی محمود آباد و رضوانشهر، به عنوان قطب صنعتی سنگ در خاورمیانه شناخته شده است و به دلیل تولید انبوه انواع سنگ ساختمانی، قیمت نهایی سنگ ها نیز بسیار ارزان تر از هر شهر دیگری می باشد. از دیگر محصولات قیمت مناسب مجموعه می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن ابرکوه _ تراورتن رامشه ممتاز _ سنگ تراورتن سیلور تکاب _ تراورتن سفید عباس آباد _ سنگ تراورتن طرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط