سنگ تراورتن عباس آباد ممتاز سفید

تراورتن ممتاز عباس آباد

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن ممتاز عباس آباد، یکی از مشهور ترین سنگ های تراورتن نما می باشد که دارای تم رنگی سفید همراه با هاله ها و رگه های طوسی می باشد. این سنگ کیفیت خارق العاده ای دارد.


تراورتن ممتاز عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد، یکی از مشهور ترین سنگ های تراورتن زمینه سفید می باشد که در بازار داخلی و خارجی، فروش بسیار زیادی دارد. تراورتن عباس آباد، جزء بهترین و باکیفیت ترین سنگ های تراورتن به حساب می آید و در رنگ های سفید، کرم و کرم بژ است که با توجه به تم و موج سنگ، سورت بندی می شود. این سنگ سورت بندی بسیار زیادی دارد و در انواع مختلفی به صورت موجدار و بی موج، تولید و توزیع می گردد. سورت ممتاز این سنگ دارای میزان رگه و هاله ی قابل قبولی می باشد و سنگ از طرح و نقش بسیار زیبا و جذابی برخوردار است. از نظر ظاهری، برخی از سورت های این سنگ شباهت زیادی به سنگ تراورتن دره بخاری و تراورتن سفید ابیانه دارند.

 

ویژگی های بسیار خوب این سنگ

با توجه به اینکه امروزه از سنگ های تراورتن در نمای ساختمان استفاده می شود، باید توجه داشته باشیم که سنگ انتخاب شده با آب و هوای منطقه سازگاری داشته باشد و زود از بین نرود. این سنگ تمام مزیت ها و ویژگی های یک سنگ تراورتن با کیفیت را دارد.

سنگ تراورتن عباس آباد، یکی از بهترین سنگ های تراورتن است که می توان از آن در انواع مناطق مختلف، مرطوب، سردسیر، گرم و خشک نیز استفاده کرد. این سنگ به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را تحت هیچ شرایطی از دست نمی دهد.

یکی دیگر از ویژگی های سنگ های سفید، این است که هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند، به مرور زمان سفید تر می شوند. شایان ذکر است که این سنگ ثبات رنگ بسیار عالی دارد و به هیچ عنوان دچار رنگ پریدگی نمی شود و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. ویژگی سفید شدن سنگ ها در برابر نور خورشید برای سایر سنگ های تراورتن کرم روشن می باشد.

سنگ عباس آباد تراکم بسیار خوبی دارد و بافت متخلخل آن کم و مناسب می باشد. این سنگ چسبندگی بسیار خوبی با ملات دارد و گزینه ی عالی برای نما های رومی و کلاسیک می باشد.

این سنگ ساب پذیری بسیار بالایی دارد و سطح آن همیشه براق و درخشان است. استفاده از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان، جلوه ی جذاب و با عظمتی به ساختمان و محیط اطراف خود می بخشد.

تراورتن سفید عباس آباد ممتاز

کاربرد این سنگ بسیار زیبا در ساختمان

از آنجایی که زمینه رنگی این سنگ سفید و براق است، استفاده از آن فضای اطراف را درخشان تر و زیبا تر جلوه می دهد. ترکیب این سنگ با سنگ های تیره ماننده تراورتن سیلور تکاب یا سنگ های طرح چوب در نما های مدرن، نما های مدرن خارق العاده ای را خلق می کند. جنسیت این سنگ متراکم و استخوانی است و در هنگام برش کاری و ابزار زنی های مختلف، دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شود. به همین سبب بهترین گزینه برای نما های برجسته ی رومی محسوب می شود. از کاربرد های کلی این سنگ در ساختمان می توان اشاره کرد به:

  • نمای اصلی ساختمان
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگفرش حیاط و پشت بام
  • دکوراسیون داخلی دفاتر تجاری و اداری 
  • استفاده در سرویس های بهداشتی
  • محوطه سازی ها
  • ساخت نرده سنگی و ستون های پیش ساخته

 

قیمت سنگ تراورتن ممتاز عباس آباد

سنگ های تراورتن عباس آباد سفید، با توجه به میزان رگه و موج سطح سنگ، سورت بندی می شوند. عباس آباد ممتاز، یکی از سنگ های زمینه سفید می باشد که در سطح آن رگه ها و هاله های بسیار کمی دیده می شود.

با این حال عوامل مختلفی بر تعیین قیمت یک سنگ ساختمانی تاثیر گذار هستند. به طور مثال سنگ های تراورتن نما در ابعاد عرض 40 طولی به صورت صیقلی و با ضخامت 1.7 تا 2 سانت تولید می شوند. هر چقدر ارتفاع سنگ های طولی بیشتر باشد، به اصطلاح سنگ شمش است و قیمت بالا تری دارد.

سورت ممتاز سنگ عباس آباد، دارای انواع مختلف با طرح و نقش متفاوتی می باشد. میزان رگه های موجود در سطح سنگ بر قیمت نهایی سنگ تاثیر بسزایی می گذارد. از دیگر معیار های موثر بر قیمت سنگ کیفیت برش، ساب و فرآوری سنگ است. هر چقدر کیفیت فرآوری سنگ بهتر باشد، سنگ براق تر و درخشان تر می شود و بر ماندگاری سنگ نیز تاثیر بسیار زیادی می گذارد. 

به طور کلی این سنگ در رنج های قیمتی مختلفی و در سورت های متنوعی در بازار تولید می شود. تراورتن عباس آباد قیمت نسبتا بالایی دارد و اکثر در نما های رومی و کلاسیک ساختمان های لوکس استفاده می شود. سنگ ترامیت همدان یکی از مشهور ترین سنگ های ساختمانی است که از تم رنگی سفید و یکدست برخوردار است و قیمت بسیار مناسب تر نسبت به تراورتن عباس آباد دارد. برای آشنایی با این سنگ، مطالبی را که در رابطه آن نوشته ایم را مطالعه کنید. شما می توانید سورت های مختلف سنگ تراورتن عباس آباد را از مجموعه ی بازرگانی سنگ هویدا به صورت نقدی با قیمت استثنایی و چکی خریداری کنید.

تراورتن سفید عباس آباد سوپر ممتاز

معدن سنگ تراورتن عباس آباد

معدن این سنگ در شهر نیم ور محلات، روستای باقر آباد در استان مرکزی واقع شده است. این سنگ جزء با کیفیت ترین سنگ های تراورتن دنیا محسوب می شود و معدن آن یکی از فعالترین معادن سنگ تراورتن ایران و جهان شناخته شده است. امروزه سنگ تراورتن ممتاز عباس آباد به صورت فرآوری شده و صیقلی یا چرمی به کشور های بسیاز زیادی صادر می گردد. از دیگر سنگ های تراورتن معروف و باکیفیت می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن تکاب _ تراورتن عسلی یزد _ سنگ تراورتن رامشه _ انواع سنگ سفید نما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط