سنگ گرانیت فرشی نطنز

گرانیت گل پنبه ای نطنز

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های گرانیت معمولا دارای سورت یکدست با تم رنگی سفید یا خاکستری همراه با دانه های ریز طوسی و مشکی هستند. گرانیت گل پنبه ای نطنز یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین سنگ های ساختمانی است که در قسمت های مختلف ساختمان به خصوص سنگفرش مکان های پر تردد استفاده می شود.


سنگ گرانیت گل پنبه ای نطنز

گرانیت یکی از فراوان ‌ترین سنگ‌های آذرین و از مستحکم ‌ترین سنگ‌های ساختمانی است که از سرد شدن تدریجی مواد مذاب به وجود می‌آید. این سنگ ها با توجه به کانی های تشکیل دهنده ی آنها، در رنگ های مختلفی یافت می شوند. سنگ گرانیت نطنز یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین سنگ هایی است که در صنعت ساختمان به وفور استفاده می شود. این سنگ زمینه ای سفید رنگ دارد که در سطح آن دانه های مشکی و خاکستری ریز مشاهده می شود که در کل سطح سنگ پخش شده اند.

گرانیت نطنز نسبت به سنگ های گرانیت دیگر موجود در بازار، یه مقدار تم رنگی روشن تری دارد و گل ها یا همان دانه های پخش شده در سطح سنگ، ریز و یکدست است. در سورت های ضعیف تر این سنگ لکه ها و غده هایی مشاهده می شود که هر چقدر این لکه ها بیشتر باشد، قیمت سنگ ارزان تر است.

صادرات سنگ های گرانیت سفید نطنز و همینطور گرانیت مشکی نطنز، به دلیل قیمت بسیار مناسب و کیفیت خوبشان، به کشور های بسیار زیادی صورت می گیرد. این سنگ در متراژ های بسیار بالا به کشور هایی همچون روسیه، قزاقستان، ازبکستان، ارمنستان، ترکیه و عراق صادر می گردد. در ادامه با ویژگی های بسیار خوب این سنگ بیشتر آشنا خواهیم شد.

گرانیت گل پنبه ای نطنز

ویژگی های بسیار خوب گرانیت نطنز

به طور کلی سنگ های گرانیت، به عنوان مستحکم ترین سنگ ساختمانی محسوب می شوند که نسبت به فشار، ضربه، خط و خش، مواد شیمیایی و … مقاوم هستند. گرانیت نطنز اگرچه از یک معدن با سینه کار های متفاوت استخراج می شود، اما از نظر کیفی همگی یکسان هستند و تنها در رنگ و ظاهر تا حدود کمی با یکدیگر متفاوتند. از ویژگی های خوب این سنگ می توان اشاره کرد به:

سنگ گرانیت سفید نطنز به دلیل تراکم بسیار خوبی که دارد، از مقاومت فشاری و سایشی بسیار خوبی برخوردار است. این سنگ نسبت به ضربه و سایش نیز مقاومت بالایی دارد.

ساب پذیری این سنگ ایده آل است و سطح سنگ براق و صیقلی می باشد. یکی از مزیت های خوب این سنگ، قابلیت فرآوری به صورت فلیم شده است که هر سنگ گرانیتی این قابلیت را ندارد.

جذب آب سنگ گرانیت نطنز بسیار پایین و ناچیز است، اما در مقایسه با سنگ هایی همچون گرانیت نهبندان، سنگ نطنز جذب آب بیشتری دارد. اما استفاده از این سنگ در مکان های مرطوب هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

گرانیت نطنز در برابر مواد شیمیایی، قلیایی و یا اسیدی بسیار مقاوم است و به هیچ عنوان دچار لک و تغییر رنگ نمی شود. از این سنگ در آزمایشگاه ها به وفور استفاده می شود.

قیمت بسیار مناسب این سنگ در مقایسه با سایر سنگ های گرانیت مشابه، از دیگر مزیت های خوب آن به حساب می آید. گرانیت نطنز به دلیل قیمت ارزان و کیفیت عالی که دارد، در متراژ های بالا به کشور های زیادی صادر می شود.

 

کاربرد این سنگ در صنعت ساختمان

معمولا از سنگ های گرانیت به دلیل وزن بالایی که دارند، در فضا های داخلی ساختمان استفاده می کنند. گرانیت گل پنبه ای نطنز در ابعاد فرشی، پلاک های عرض 40 طولی، سنگ پله، کوبیک و جدول به روش های صیقلی یا فلیم شده تولید می شود.

  • سنگ کف پارکینگ و بدنه دیوار پارکینگ
  • کفپوش واحد های تجاری و اداری
  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • سنگفرش محوطه های بیرونی و پارک ها
  • رویه کابینت و کانتر آشپزخانه ها و آزمایشگاه ها
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • دیوار های بیرونی نما و ساختمان

 

معدن سنگ گرانیت نطنز

معدن سنگ گرانیت سفید و مشکی نطنز در 180 کیلومتری اصفهان و در شهر نطنز (از توابع کاشان) قرار دارد. گرانیت سفید نطنز دارای چندین سینه کار فعال از جمله معدن حبیب الهی، معدن محمدی، سعیدی، روح الهی، احرار و علیزاده است. بهترین معادن این سنگ، معدن سعیدی و حبیب الهی است به دلیل اینکه تم رنگی این سنگ ها روشن تر و یکدست تر می باشد. سنگ معدن روح الهی یه مقدار تیره تر می باشد و معدن سنگ محمدی از لحاظ میزان غده یا لکه، سورت های مختلفی دارد.

اگر به دنبال گرانیت گل پنبه ای نطنز در ابعاد اسلب و تایل جهت صادرات هستید، می توانید با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید.

صادرات سنگ گرانیت نطنز

سنگ گرانیت گل پنبه ای نطنز را به چه قیمت و از کجا تهیه کنیم؟

در ابتدا باید با پارامتر هایی که در قیمت سنگ گرانیت نطنز تاثیر گذار است را بشناسید. به عنوان مثال ابعاد و ضخامت سنگ هر چقدر بیشتر باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. کیفیت برش و ساب سنگ ها و همچنین گونیا بودن و ضخامت دقیق سنگ ها بر قیمت سنگ تاثیر زیادی می گذارد. سورت سنگ نیز در قیمت نهایی سنگ بسیار موثر است. گرانیت نطنز سورت بسیار کمی دارد و تقریبا سورت آن یکدست است. اما دسته سنگ هایی که لکه یا غده دارند، از نظر قیمتی ارزان تر هستند.

در زمینه ی صادرات جدا از بحث کیفیت سنگ، کیفیت پالت و بسته بندی سنگ در قیمت آن تاثیر گذار است. پالت های چوبی به دو دسته ی صندوق و خرک تقسیم می شوند که هر کدام از نظر استحکام و قیمتی، درجه بندی دارند.اگر به دنبال خرید این سنگ با قیمت مناسب و کیفیت صادراتی هستید، می توانید با ما تماس بگیرید. از دیگر سنگ های باکیفیت و محبوب صادراتی می توان اشاره کرد به:

گرانیت نهبندان آستان _ سنگ گرانیت مروارید مشهد _ گرانیت هلویی خرمدره _ سنگ گرانیت زاهدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
گرانیت

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »