صادرات سنگ گرانیت نطنز

فروش سنگ گرانیت صادراتی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های گرانیت موجود در ایران، در طرح ها و رنگ های مختلف و بسیار زیبایی یافت می شوند. فروش سنگ گرانیت صادراتی تنها توسط کارخانه هایی که تولیدات صادراتی دارند و از کیفیت و متریال درجه یک استفاده می کنند، صورت می گیرد.


فروش سنگ گرانیت صادراتی

سنگ گرانیت پس از بازالت، فراوان ترین سنگ طبیعی در پوسته ی زمین است. تنوع در طرح و رنگ این سنگ ها به دلیل کانی های تشکیل دهنده ی آنها می باشد. گرانیت ها مستحکم ترین سنگ های ساختمانی هستند که از سرد شدن تدریجی مواد مذاب بوجود می آیند. ترکیب شیمیایی سنگ های آذرین به طور عمده از کوارتز، فلدسپات، پلاژیوکلاز و میکا تشکیل شده اند که در سنگ های مختلف آذرین نسبت این کانی ها با هم متفاوت است. وجود کوارتز یا سیلیس میزان مقاومت سنگ های گرانیت را بالا برده است. به همین دلیل دوام آنها بسسیار بالاست و می توان در قسمت های مختلف ساختمان از آنها استفاده نمود.

کشور های برزیل، هند و ایران بیشترین معادن سنگ های گرانیت را در خود جای داده اند. تنوع سنگ های گرانیت در ایران نیز بی نظیر است و عمدتا تمام سنگ های گرانیت ایران به کشور های بسیار زیادی صادر می شود. اگر به دنبال دریافت لیست قیمت و مشاوره در رابطه با فروش سنگ گرانیت صادراتی نطنز، نهبندان و یا مروارید هستید، می توانید با ما تماس بگیرید.

 

انواع سنگ های گرانیت صادراتی

به طور کلی گرانیت ها نسبت به انواع مختلف سنگ های ساختمانی تنوع کمتری دارند و از رنگ های مشکی، قهوه ای تیره تا روشن، خاکستری تا صورتی و سبز روشن دیده می شوند. این سنگ ها در ابعاد اسلب، تایل های 30در60، 60در60، 60در120، 40در40 و سایز های دیگر حکمی، کوبیک، عرض 40طولی، عرض 60 طولی، عرض 70 طولی و … بریده می شوند. فرآوری به صورت سابیده و صیقلی، فلیم شده و حتی چرمی نیز بر روی این سنگ ها صورت می گیرد.

نکته ی بسیار مهم در رابطه با سنگ های صادراتی این است که سنگ های صادراتی در ضخامت های دو سانت و سه سانت تولید می شوند. کارخانجات قله بر معمولا کالیبر نیستند و ضخامت فرضا سنگ های دو سانت، ضخامتی بین 1.8 تا 2 سانت را دارند. کارخانجاتی که مجهز به کالیبر هستند، کیفیت برش سنگ هایشان عالی است و از طرفی قیمت سنگ هایشان یه مقدار بیشتر است. از سنگ های محبوب صادراتی می توان اشاره کرد به:

گرانیت مشکی نطنز اپوکسی شده

مزایا و معایب این سنگ ها

از مزیت های بسیار خوب سنگ های گرانیت می توان در ابتدا به مقاومت بسیار بالا و استحکام بی نظیر این سنگ ها در مقایسه با سایر سنگ های گرانیت اشاره کرد. مقاومت فشاری و سایشی سنگ های گرانیت به دلیل تراکم بالا در بافت این سنگ ها، عالی است. گرانیت ها مقاوم ترین سنگ در برابر عوامل جوی هستند. این سنگ ها در برابر مواد خورنده و مواد اسیدی و قلیایی، بسیار مقاوم هستند و به هیچ عنوان لک نمی گیرند.

از معایب سنگ گرانیت می توان به هزینه بالای فرآوری آن اشاره نمود. با توجه به ترکیبات کواتز، برش و ساب آن نیاز به صرف هزینه بالاتری نسبت به سنگ های ساختمانی دیگر می باشد. بنابراین میزان فرآوری این سنگ ها در سنگبری ها نسبت به قبل محدود شده است .

با توجه به مقالات جدید درباره ترکیب سنگ های گرانیتی، وجود کانی های فلزی و مقادیری از گاز رادون، کاربرد آنها در فضای داخلی ساختمان به خصوص کانتر آشپزخانه محدود گردیده است. در برخی سورت های سنگی به علت وجود رگه های اکسید آهن، امکان زنگ زدگی و پوسیدگی به مرور زمان وجود دارد.

 

کاربرد سنگ های گرانیت در صنعت ساختمان

گرانیت ها به دلیل ویژگی های بسیار خوبی که دارند، در تمامی قسمت های مختلف ساختمان قابل استفاده هستند. توصیه می شود از این سنگ ها در نمای ساختمان ها استفاده نکنید. زیرا گرانیت ها بافت متراکمی دارند و از آنجایی که وزن مخصوص این سنگ ها بالاست، احتمال جدا شدن این سنگ در نما های مرتفع زیاد است. از کاربرد های کلی سنگ های گرانیت می توان اشاره کرد به:

  • سنگ کف ورودی ساختمان ها و لابی ها
  • سنگفرش مکان های پر تردد عمومی، پارک ها و پیاده رو ها
  • استفاده به عنوان سنگ کف سالن های صنعتی با توجه به حضور مواد شیمایی و اسیدی
  • سنگ کانتر آشپزخانه و میز های آزمایشگاه ها
  • سرویس های بهداشتی و حمام ها
  • رمپ و سنگ کف پارکینگ
  • استفاده به عنوان جدول سنگی

گرانیت نهبندان آستان

قیمت سنگ های گرانیت صادراتی

پارامتر های بسیار زیادی در قیمت سنگ های صادراتی موثر هستند. اگر به دنبال صادرات حرفه ای هستید، به دنبال سنگ ارزان نگردید و بی کیفیت نگردید. نکته ی اول ضخامت سنگ ها هر چقدر دقیق تر باشد و ضخامت سنگ ها دو سانت باشد قیمت سنگ نسبت به سنگ های داخلی بیشتر می شود. گرانیت های داخلی معمولا ضخامت 1.6 به بالا دارند ولی گرانیت های صادراتی باید ضخامت تقریبا دقیق و یکسان دو سانت یا سه سانت داشته باشند.

گونیا بودن سنگ ها و عدم لب پریدگی در قیمت سنگ تاثیر بسیار زیادی می گذارد. کیفیت ساب نیز بی شک در قیمت سنگ تاثیر گذار است. سنگ های صادراتی در پالت های چوبی یا فلزی بسته بندی می شوند. پالت های چوبی نیز کیفیت های مختلفی دارند و استفاده از فوم، تسمه و پلاستیک به شیک بودن محصول کمک می کند و بر قیمت سنگ تاثیر جزئی می گذارد.

در میان گرانیت های سفید، گرانیت مروارید مشهد قیمت بسیار مناسبی دارد. در واقع این سنگ شبه گرانیت است ولی به دلیل قیمت ارزان، فروش بسیار بالایی دارد. بعد از آن گرانیت های نطنز و نهبندان به ترتیب قیمت بیشتری دارند. در میان سنگ های مشکی، در ابتدا نطنز، سپس چایان و تویسرکان قیمت بیشتری دارند. اگر به دنبال خرید و فروش سنگ گرانیت صادراتی با قیمت رقابتی هستید، می توانید برای دریافت لیست قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

گرانیت های وارداتی محبوب و پرطرفدار

بعضی از سنگ های گرانیت از کشور های چین، هند، برزیل، اوکراین، نروژ و … وارد ایران می شوند. از معروف ترین و زیبا ترین این سنگ ها می توان به سنگ های گرانیت مروارید آبی نروژ، سنگ گرانیت دلیکاتوس، گرانیت ولگا بلو اوکراین، سنگ گرانیت امبر، گرانیت بلک تاروس و … اشاره کرد. در واقع و به طور کلی سنگ های گرانیت وارداتی قیمت بسیار بالایی دارند و در کشور خودمان ایران، سنگ های بسیار زیبا و خاصی مشابه سنگ های وارداتی گاها پیدا می شود. با این حال گرانیت های هندی و برزیلی محبوبیت بسیار زیادی در ایران و در میان سازندگان ساختمان های لوکس دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط