سنگ گرانیت مروارید صادراتی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های گرانیت از جمله سنگ های مستحکم و محبوب بازار هستند که از معادن مختلفی استخراج می شوند. صنایع سنگ هویدا با تولید سنگ گرانیت مروارید صادراتی با ضخامت دقیق و کیفیت عالی آماده ی همکاری با شما تجار عزیز است.


سنگ گرانیت مروارید صادراتی

گرانیت ها از محبوب ترین سنگ های ساختمانی جهان هستند که در تم های رنگی مختلف با دانه بندی های ریز و درشت بسیار زیبا هستند. در این میان سنگ گرانیت مروارید مشهد با تم رنگی خاکستری همراه با دانه بندی ریز به رنگ سفید و مشکی که در سطح سنگ به صورت یکپارچه پخش شده اند، در دسته سنگ های گرانیت صادراتی قرار دارد. این سنگ به گرانیت گل پنبه ای مروارید نیز شهرت دارد.

گرانیت مشهد سورت بندی زیادی ندارد و در سورت های ممتاز، درجه یک و درجه دو دسته بندی می شود. یکی از ویژگی های این سنگ نسبت به سایر سنگ های گرانیت سفید، این است که سورت های ضعیف مروارید لکه یا غده ی چندانی ندارد و تنها تم رنگی سنگ یه مقدار تیره تر و در سطح آن رگه هایی مشاهده می شود. سنگ گرانیت مروارید صادراتی دارای تم رنگی روشن و سطحی یکدست است و کیفیت برش آن دقیق می باشد. این سنگ از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ گرانیت سفید نطنز دارد با این تفاوت که قیمت مروارید مناسب تر است و از لحاظ کیفی سنگ مروارید ضعیف تر از سنگ نطنز می باشد.

معدن این سنگ با استخراج ماهیانه بیش از 5 هزار تن و ذخیره حدود 2 میلیون و 700 هزار تن در استان خراسان رضوی واقع شده است. معدن مروارید سینه کاری های مختلف و بسیار زیادی دارد که از هر کدام سنگی با تم رنگی تیره یا روشن استخراج می شود. معادنی که تم رنگی سنگشان روشن تر است، از نظر قیمتی سنگشان نیز قیمت بیشتری دارد.

 

ویژگی ها و مزایا

سنگ گرانیت مشهد در دسته سنگ های ارزان قیمت بازار قرار دارد. در واقع این سنگ شبه گرانیت است و به دلیل شباهت زیاد آن با سنگ های گرانیت، با این نام شهرت پیدا کرده است. از ویژگی های خوب و بد این سنگ می توان اشاره کرد به:

گرانیت مروارید ساب پذیری خوب و قابل قبولی دارد و سطح آن پس از صیقل، براق می شود. تم رنگی روشن این سنگ و سورت یکدست آن از بهترین ویژگی های این سنگ می باشد.

سنگ گرانیت مشهد استحکام مناسبی دارد و مقاومت فشاری آن قابل قبول است. اما در مقایسه با سایر سنگ های گرانیت بازار، استحکام و مقاومت پایینی دارد.

جذب آب سنگ گرانیت مروارید بالاست و از دیگر معایب این سنگ محسوب می شود. نکته قابل توجه در رابطه با سنگ گرانیت مشهد این است که این سنگ به دلیل دارا بودن عنصر آهن فراوان در بافت و ساختار خود، در صورت قرار گیری مداوم در معرض رطوبت، شاهد اکسیده شدن آهن و زنگ زدن در سطح آن خواهیم بود، که در نتیجه از زیبایی سنگ خواهد کاست. به طور خلاصه می توان گفت که این سنگ جذب آب بالایی دارد و نباید در مکان های مرطوب استفاده شود.

بهترین ویژگی این سنگ قابلیت تامین آن در متراژ های بالا برای پروژه های انبوه است. این سنگ قیمت بسیار مناسبی دارد و در دسته سنگ های ارزان قیمت بازار قرار گرفته است.

گرانیت مروارید مشهد پالت شده صادراتی

کاربرد سنگ گرانیت مروارید صادراتی در صنعت ساختمان

کاربرد های این سنگ را در مشهد و در حرم امام رضا بسیار زیاد مشاهده کرده ایم. از این سنگ به عنوان سنگ کف صحن و بدنه دیوار های صحن حرم استفاده شده است. این سنگ در ابعاد مختلف 60×60، 40×40، 40 طولی، کوبیک به صورت صیقلی و فلیم شده تولید می شود. ترکیب این سنگ با سنگ گرانیت مشکی نطنز در واحد های تجاری، زیبایی خیره کننده ای را بوجود می آورد. از کاربرد های این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • سنگ کف ساختمان های تجاری و اداری
  • کفپوش پارکینگ و بدنه دیوار آن
  • دستگاه پله و پوشش دیوار آن
  • دیوار نمای بیرونی ساختمان
  • رویه کانترتاپ ها و میز های پیشخوان
  • سنگ رویه کابینت
  • سنگفرش محوطه های بیرونی
  • سرویس های بهداشتی
  • تولید در ابعاد جدول

 

قیمت سنگ گرانیت مروارید صادراتی

پارامتر های بسیار زیادی در قیمت سنگ های گرانیت به خصوص گرانیت مروارید مشهد تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال یکی از اصلی ترین معیار های تعیین قیمت این سنگ، سورت بندی و دقت در سورت بندی سنگ است. این سنگ سورت بندی زیادی ندارد و در درجه های ممتاز، درجه یک و درجه دو دسته بندی می شود. اگر در سطح سنگ شالی های تیره یا روشن دیده شود، آن سنگ در دسته ی درجه دو قرار می گیرد. هر چقدر سطح سنگ یکدست تر و شفاف تر باشد، سنگ در دسته ی ممتاز قرار می گیرد و قیمت آن افزایش می یابد.

کیفیت و دقت برش در سنگ های صادراتی اهمیت بسیار زیادی دارد. ضخامت سنگ های صادراتی 2 یا 3 سانت دقیق است و اینکه طول و عرض سنگ ها دقیق باشد بسیار مهم است. هر چقدر ضخامت سنگ بیشتر شود یا ابعاد سنگ بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود. کیفیت ساب نیز در قیمت سنگ تاثیر گذار است و در سنگ های صادراتی نباید علامت ارّه روی سطح سنگ دیده شود. گونیا بودن چهار گوشه ی سنگ نیز بسیار مهم است و در سنگ های صادراتی نباید سنگ لب پر مشاهده شود.

اگر به دنبال خرید یک سنگ صادراتی و باکیفیت هستید می توانید با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید. ما در این مجموعه بروش به صورت حضوری و غیر حضوری را برای مشتریان خود فراهم نموده ایم. از دیگر محصولات این مجموعه می توان اشاره کرد به:

گرانیت نهبندان آستان _ سنگ گرانیت خرمدره _ گرانیت مشکی چایان _ سنگ گرانیت فیروزه ای مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
گرانیت

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »