سنگ اسلب گرانیت فیروزه ای مشهد

اسلب گرانیت فیروزه ای

فهرست مطالب این نوشته

سنگ اسلب گرانیت فیروزه ای یکی از زیباترین و مشهور ترین سنگ های با کیفیت گرانیت می باشد.معدن سنگ گرانیت فیروزه ای در استان خراسان قرار دارد.در ادامه به صورت مفصل به خصوصیات این سنگ می پردازیم.


سنگ گرانیت فیروزه ای

این سنگ یکی از با کیفیت ترین،زیباترین و مشهور ترین سنگ های گرانیت در ایران و جهان است.گرانیت فیروزه ای به دو صورت صیقلی و ساب چرمی فرآوری می شود.این سنگ به دلیل ظاهر بسیار زیبا و خاصی که دارد، حجم بسیار بالایی از صادرات سنگ ایران را تشکیل می دهد.معدن این سنگ در استان خراسان قرار دارد.

سنگ گرانیت فیروزه ای مشهد نوعی سنگ شبه گرانیت است. بدین معنا که نوعی سنگ با خواص مشترک سنگ های مرمریت و گرانیت می باشد. این سنگ ساب پذیری خوبی ندارد و جذب آب آن نسبتا بالا است. طرح و نقش بسیار جذاب این سنگ که با زمینه رنگی آبی فیروزه ای و رگه های طلایی همراه می باشد، این سنگ را منحصر به فرد نموده است.

ویژگی های اسلب گرانیت فیروزه ای

اگرچه گفته شد که این سنگ از ساب پذیری خوبی برخوردار نیست و جذب آب آن نسبتا بالا است، شایان ذکر است که این سنگ را به دو صورت چرمی و صیقلی با فرآوری های نوین تولید می کنند. با استفاده از مواد نانو و رزین اپوکسی، تا حد زیادی مشکل جذب آب بالای این سنگ را بر طرف کرده اند.

  • مقاومت فشاری و سایشی بالا
  • مقاوم در برابر حرارت و آتش
  • طرح و نقش بسیار زیبا و خاص
  • قیمت مناسب و تولید انبوه 

 

کاربرد اسلب گرانیت فیروزه ای مشهد

ابعاد اسلب این سنگ در طراحی و دکوراسیون داخلی کاربرد بسیار زیادی دارد و همواره مورد استقبال معماران، طراحان و سازندگان قرار داشته است. این سنگ را بازار به دو صورت پلاک های عرض 40 طولی و اسلب به دو صورت صیقلی و چرمی تولید می شود که با توجه به سلیقه افراد از آنها استفاده می شود. سنگ گرانیت سبز جنگلی بیرجند از دیگر سنگ های منحصر به فرد ایران است که ظاهر خاص و بسیار زیبایی دارد. برای آشنایی با این سنگ حتما مطالبی را که در رابطه با آن نوشته ایم را مطالعه کنید.
  • بدنه دیوار های داخلی ساختمان و لابی ها
  • قاب دور آسانسور و سنگ کف آسانسور
  • سنگ کابینت و رویه میز های پیشخوان و کانترتاپ ها
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • سنگ پشت فضای تی وی روم
  • سنگ پله و بدنه دیوار راه پله
  • نمای بیرونی ساختمان

معدن سنگ گرانیت فیروزه ای

معدن این سنگ در اطراف شهر مرزی شوسف که از توابع استان خراسان جنوبی و در شهر مشهد می باشد، قرار دارد. این سنگ یکی از معروف ترین سنگ های گرانیت ایران است که به کشور های بسیار زیادی در ابعاد اسلب صادر می گردد. از دیگر سنگ های گرانیت خاص می توان به سنگ گرانیت مشکی زبرا اشاره نمود که از سنگ های تولید داخلی کشور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ اسلب گرانیت نهبندان
سنگ اسلب

اسلب گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از مقاوم ترین و خوش قیمت ترین سنگ های گرانیت بازار است که به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

ادامه مطلب »