سنگ تراورتن کرم عسلی یزد دهشیر

تراورتن کرم یزد سوپر

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های تراورتن معادن استان یزد دارای تم رنگی شکلاتی، عسلی و کرم روشن می باشند که سورت بندی مختلفی دارند. این سنگ های قیمت بسیار مناسبی دارند و در دسته سنگ های ارزان قیمت بازار محسوب می شوند. تراورتن کرم یزد سوپر تم رنگی روشن و سطح یکدستی دارد.


تراورتن کرم یزد سوپر

سنگ های تراورتن در دسته سنگ های رسوبی هستند که با توجه به کانی های تشکیل دهنده ی آن، در تم های رنگی مختلف یافت می شوند و از معادن مختلفی استخراج می شوند. استان یزد یکی از مناطق غنی از سنگ های تراورتن است که از معروف ترین معادن آن می توان به معدن دهشیر و معدن ابرکوه اشاره کرد. تراورتن دهشیر یزد از شناخته شده ترین سنگ های نما است که در نما های بیرونی کاربرد بسیار زیادی دارد. این سنگ در تم های رنگی شکلاتی، عسلی و کرم روشن موجود است که با توجه به سورت سنگ، رگه ها و هاله هایی در سطح آن مشخص می شود.

جنسیت سنگ های معدن دهشیر فوق العاده بهتر از سنگ های معدن ابرکوه هستند. تراورتن ابرکوه یزد شوره دارد و از کیفیت و جنسیت آن چنان خوبی برخوردار نیست.

معدن دهشیر سینه کار های مختلفی دارد که از بهترین آنها می توان به معدن منصوری اشاره کرد. تراورتن کرم یزد سوپر معدن منصوری سطحی بسیار زیبا و یکدست دارد و در نما های رومی و کلاسیک به وفور استفاده می شود. این سنگ به دو صورت موج دار و بی موج  به روش صیقلی یا چرمی فرآوری می شود و به کشور های بسیار زیادی صادر می شود. از نظر ظاهری این سنگ شباهت زیادی به تراورتن سوپر لوشان دارد و تنها تفاوت در قیمت مناسب تر سنگ دهشیر است. این سنگ ویژگی های بسیار خوبی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

ویژگی های سنگ تراورتن دهشیر یزد سوپر

سنگ های تراورتن یزد بافت متخلخل مناسبی دارند و وزن مخصوص سبکشان می تواند یکی از ویژگی های بسیار خوب این باشد. این سنگ ظاهر بسیار زیبایی دارد و از ویژگی های آن می توان اشاره کرد به:

تراورتن دهشیر ساب پذیری خوبی دارد و سطح این سنگ براق و زیبا است. این سنگ قابلیت فرآوری به صورت هوند و چرمی را نیز دارد و بیشتر جهت صادرات استفاده می شود.

سنگ تراورتن یزد معدن منصوری دهشیر، به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. این سنگ با آب و هوای مناطق مختلف سازگار است و در نمای مناطق مرطوب و سردسیر قابل استفاده است.

قیمت بسیار مناسب و ارزان این سنگ نسبت به سایر سنگ های تراورتن کرم روشن از دیگر ویژگی های خوب سنگ دهشیر یزد است. این سنگ نه تنها در داخل ایران، بلکه در سراسر جهان به دلیل قیمت مناسب و ظاهر زیبا شهرت دارد.

یکی از اصلی ترین مزیت های تراورتن یزد، قابلیت تامین در متراژ های بسیار بالا است. یک سورت مشخص از این سنگ را می توان به راحتی در متراژ های بالا برای پروژه های انبوه (به خصوص پروژه های مسکن ملی) تامین کرد.

لایه یو وی قرار گرفته بر روی این سنگ در زمان فرآوری، از ظاهر و زیبایی سنگ در مقابل نور آفتاب و اشعه های مختلف محافظت می کند و نمی گذارد سنگ از بین برود.

تراورتن کرم روشن یزد

کاربرد های این سنگ در صنعت ساختمان

تراورتن کرم یزد سوپر به دلیل ظاهر شیک و زیبایی که دارد و سایر ویژگی های ذکر شده در قسمت بالا، عمدتا در نمای ساختمان ها استفاده می شود. این سنگ در عرض 40 طولی فرآوری می شود و در نمای ساختمان ها با ترکیب با سنگ های سفید همچون تراورتن سفید عباس آباد ممتاز، زیبایی خیره کننده ای را بوجود می آورد. یکی از ویژگی های خوب این سنگ، قابلیت ابزار خوری و برش پذیری خوب آن است. این سنگ گزینه ی خوبی برای نما های رومی با ابزار های برجسته است. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • اجرای نما های رومی، کلاسیک و مدرن
  • دیوار های پارکینگ، حیاط و لابی ساختمان ها
  • سنگفرش محوطه های بیرونی و پشت بام
  • ساخت نرده سنگی یا صراحی
  • و …

 

پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ های ساختمانی

عوامل مختلفی در قیمت نهایی سنگ های ساختمانی موثر است. به طور مثال از مهم ترین آنها می توان به سورت سنگ و میزان یکدستی و دقت در سورت بندی سنگ است. تراورتن دهشیر یزد هر چقدر تم رنگی روشن تر و زمینه ای یکدست تر داشته باشد، قیمت سنگ بیشتر است. ضخامت استاندارد سنگ های پلاک 40 طولی، 1.7 و 1.8 هست تا سنگ ها وزن سبکی داشته باشند و به راحتی اسکوپ بخورند. اگر ضخامت سنگ ها کمتر باشد، قیمت سنگ ارزان تر است. قد و پا یا ارتفاع پلاک های طولی سنگ های تراورتن در قیمت گذاری آنها مهم است و هر چقدر طول سنگ ها بلند تر باشد، سنگ در دسته ی شمش قرار گرفته و قیمت پارت سنگ بیشتر می شود.

کیفیت ساب و فرآوری، متریال مورد استفاده در فرآوری سنگ تاثیر بسیار زیادی در قیمت نهایی سنگ دارد. شایان ذکر است کیفیت فرآوری در ماندگاری سنگ نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. فاصله ی معدن تا کارخانه ی سنگبری نیز در قیمت سنگ تاثیر گذار است. عمدتا سنگ تراورتن یزد در شهرک های صنعتی اصفهان تولید می شود. صنایع سنگ هویدا با تولید و تامین این سنگ در سورت های مختلف داخلی و صادراتی و ارائه ی فروش با بهترین قیمت، آماده ی همکاری با شما عزیزان است. از دیگر سنگ های باکیفیت مجموعه سنگ هویدا می توان اشاره کرد به:

تراورتن آبگرم محلات _ سنگ تراورتن سیلور تکاب _ تراورتن سفید میاندوآب _ سنگ تراورتن دره بخاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط