سنگ تراورتن همدان

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن همدان دارای رنگ کرم و شکلاتی است که در سورت های مختلف یافت می شود. این سنگ به دلیل قیمت بسیار مناسبی که دارد و تم رنگی جذاب و زیبا، در دسته سنگ های محبوب تراورتن محسوب می شود.


سنگ تراورتن همدان

سنگ های تراورتن در تم های رنگی مختلف از جمله طوسی، کرم تیره تا روشن و سفید یافت می شوند. این سنگ ها به دلیل اینکه ویژگی های بسیار خوب و وزن سبکی که دارند، بهترین گزینه برای نما های بیرونی ساختمان محسوب می شوند. تراورتن همدان با تم رنگی کرم روشن تا تیره و شکلاتی، یکی از سنگ های قیمت مناسب و ارزان محسوب می شود که امروزه شهرت و طرفداران زیادی پیدا کرده است. این سنگ از نظر ظاهری، شباهت زیادی به سنگ تراورتن حاجی آباد دارد، با این تفاوت که سنگ همدان، دارای بافت متخلخل بیشتر است.

هر چقدر خلل و فرج سنگ بیشتر باشد، سنگ رزین بیشتری می خورد و با گذشت زمان، اگر جنس این مواد پر کننده خوب نباشد، ظاهر زیبای سنگ با گذشت زمان از بین می رود. این سنگ ساب پذیری بسیار خوبی دارد و سطح آن براق و درخشان است. تراورتن همدان کاربرد های مختلفی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

سنگ تراورتن همدان

کاربرد سنگ تراورتن کرم همدان

از درجات بالا تر این سنگ که هم تخلخل کمتری دارند و هم ظاهر یکدست تر و بدون لکه و موج هستند، بیشتر در نما های بیرونی مخصوصا نما های کلاسیک و رومی استفاده می شود. بهتر است از این سنگ در نمای مناطق شمال یا سردسیر کشور که رطوبت و بارندگی زیادی دارند استفاده نشود.

از سورت های پایین تراورتن همدان در دیوار های داخلی، و نما های داخلی استفاده می شود. استفاده از این سنگ به عنوان دیوار های حیاط، پیلوت و پارکینگ یک انتخاب عاقلانه و عالی می باشد. زیرا بهترین مزیت سنگ تراورتن همدان قیمت بسیار مناسب آن در کنار ظاهر زیبای این سنگ است.

از سورت های ضعیف تر این سنگ بیشتر به عنوان درپوش استفاده می کنند. از سایز های ریز بار سنگ همدان نیز می توانند به عنوان سنگفرش پشت بام استفاده کرد.

 

قیمت تراورتن همدان

عوامل بسیار زیادی بر قیمت این سنگ تاثیر می گذارد. تراورتن همدان دارای سورت های مختلفی است که سورت های روشن تر و بدون لکه تر آن از قیمت بیشتری برخوردار هستند. هر چقدر قد و پا یا ارتفاع سنگ های عرض 40 طولی بیشتر باشد، سنگ در دسته ی شمش قرار می گیرد و قیمت آن افزایش می یابد.

کیفیت ساب و کیفیت متریال مورد استفاده در فرآوری سنگ، از دیگر پارامتر های بسیار مهم تعیین قیمت این سنگ است. هر چقدر سطح سنگ براق تر و درخشنده تر باشد، نشان دهنده ی کیفیت بسیار خوب فرآوری سنگ می باشد و قیمت سنگ افزایش می یابد. به طور کلی این سنگ قیمت بسیار مناسبی دارد و گزینه ی مناسبی برای نمای مناطق با آب و هوای معتدل می باشد.

سنگ تراورتن همدان ممتاز

معدن سنگ تراورتن همدان

معدن این سنگ در منطقه ی دینگله کهریز استان همدان واقع گردیده است. از این معدن سورت های بسیار زیاد و مختلفی از سنگ تراورتن استخراج می شود و در کارخانجات به صورت صیقلی یا چرمی در ابعاد عرض 40 طولی تولید می شود. از دیگر محصولات باکیفیت می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن طرق _ تراورتن رامشه _ سنگ تراورتن دهشیر _ تراورتن کاشان _ تراورتن کرم لوشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط