تراورتن حاجی آباد سوپر

تراورتن حاجی آباد بی موج

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن حاجی آباد بی موج با تم رنگی کرم یکدست، یکی از محبوب ترین و با کیفیت ترین سنگ های نمای ساختمان محسوب می شود. این سنگ یکی از قدیمی ترین سنگ های تراورتن ایران است که از تمامی ویژگی های خوب یک سنگ برخوردار است.


تراورتن حاجی آباد بی موج

سنگ های تراورتن در دسته سنگ های تزئینی مورد استفاده در ساختمان هستند که در رنگ های مختلفی در طبیعت یافت می شوند. سنگ تراورتن حاجی آباد یکی از بی نقص ترین و با قدمت ترین سنگ های تراورتن جهان محسوب می شود که در رنگ های شکلاتی، عسلی، کرم، کرم روشن و سفید یافت می شود. این سنگ سورت های مختلف و بسیار زیادی دارد و به دو روش موجدار و بدون موج به صورت صیقلی و چرمی فرآوری می گردد. سنگ تراورتن حاجی آباد بی موج کرم سوپر، از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به سنگ تراورتن کرم دره بخاری دارد. این سنگ تخلخل کمتری نسبت به اکثر سنگ های تراورتن دارد و از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است.

از انواع مختلف سنگ تراورتن حاجی آباد می توان اشاره کرد به:

  • تراورتن حاجی آباد کرم روشن
  • سنگ تراورتن گل پنبه ای حاجی آباد
  • تراورتن حاجی آباد موج دار
  • سنگ تراورتن شکلاتی حاجی آباد
  • تراورتن حاجی آباد سفید سوپر (این سورت بسیار کم یاب است.)
  • سنگ تراورتن حاجی آباد بی موج

ویژگی ها و مزایا

با داشتن آگاهی از ویژگی های سنگ های تراورتن می توان اقدام به انتخاب یک سنگ خوب برای ساختمان داشته باشید. سنگ تراورتن حاجی آباد به عنوان بی نقص ترین و با کیفیت ترین سنگ ساختمانی محسوب می شود و از تمام ویژگی های بسیار خوب سنگ های تراورتن برخوردار است.

این سنگ بافت بسیار متراکمی دارد و از تخلخل کمتری نسبت به اکثر سنگ های تراورتن برخوردار است. به همین دلیل سنگ حاجی آباد ساب پذیری فوق العاده عالی دارد و سطح آن براق و درخشان می باشد و همینطور کم رزین است.

این سنگ جذب آب بسیار پایین دارد، مقاومت فشاری بسیار خوب و مقاومت سایشی مناسبی دارد. سنگ تراورتن حاجی آباد به دلیل جنسیت فوق العاده عالی، با تمام شرایط مختلف آب و هوایی سازگار است و تحت هیچ شرایطی شوره نمی زند و هیچ وقت ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

یکی از بهترین ویژگی های تراورتن حاجی آباد، قیمت بسیار مناسب آن است. این سنگ برای تمامی قشر سازندگان از نظر قیمتی مناسب است. قابل تامین بودن یک سورت مشخص از سنگ تراورتن حاجی آباد در متراژ های بالا برای پروژه های انبوه، از دیگر ویژگی هایی است که کم نظیر محسوب می شود.

 

کاربرد این سنگ بسیار زیبا در ساختمان

از آنجایی که با تمام ویژگی های خوب و قیمت مناسب سنگ حاجی آباد آشنا شدیم، می توانیم از این سنگ در تمام قسمت های مختلف ساختمان استفاده کنیم. از گذشته تا به امروز، سنگ تراورتن حاجی آباد به دلیل تم رنگی گرم و دلنشین، بیشترین کاربرد را در نما های رومی و کلاسیک داشته است. ترکیب سورت های کرم روشن این سنگ با سنگ هایی همچون تراورتن سیلور تکاب نمایی جذاب و خیره کننده ای را بوجود می آورد.

یکی از بهترین ویژگی های این سنگ، بافت نرم و قابل برش پذیر بودن بسیار خوب آن است. سنگ حاجی آباد در زمان ابزار زنی و برش کار، دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شود و به همین دلیل بهترین گزینه برای اجرای نما های خاص رومی محسوب می شود.

  • اجرای نما های رومی، کلاسیک و مدرن
  • بدنه دیوار های داخلی ساختمان، دیوار پیلوت و پارکینگ
  • استفاده به عنوان سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • سنگفرش قسمت های کم تردد ساختمان، حیاط و پشت بام
  • ساخت نرده سنگی، سر ستون و ابزار های مختلف سنگی نما های رومی
  • استفاده به صورت اسلب در فضا های دکوراتیو ساختمان
  • جدول سنگی، برش به صورت کوبیک
  • استفاده از سورت های ضعیف تر به عنوان سنگ نمای پشت ساختمان
  • استفاده به عنوان درپوش و دیوار پوش به صورت سابیده و بدون ساب

تراورتن حاجی آباد ممتاز

معدن سنگ تراورتن حاجی آباد بی موج

شهرستان محلات واقع در استان مرکزی، اگر چه پایتخت گل شناخته می شود، اما معادن مختلف سنگ تراورتن این شهر، از قدمت و کیفیت بالا و همینطور شهرت جهانی برخوردار هستند. به طور میانگین ماهیانه حدود 70 الی 80 هزار تن کوپ سنگ خام از سینه کار های مختلف معدن حاجی آباد استخراج می شود. کوپ های تراورتن حاجی آباد به کشور های بسیار زیادی از جمله چین، مالزی، عمان و … صادر می شود.

در دنیا حدود ۳۵ درصد سنگ تبدیل به ضایعات می شود. این یعنی از هر یک تُن سنگ از زمان بُرش در کوه تا در کارخانه سنگبری فرآوری شده و بعد به مرحله نصب در ساختمان برود، ۳۵ درصد ضایعات دارد. ولی این میزان ضایعات در ایران، حدود ۶۰ درصد است. دستگاه هایی که امروزه در دنیا استفاده می شود ارّه و مولتی وایر است. اما عمده دستگاه هایی که در ایران استفاده می شود، قله بر است. هر کدام از این دستگاه ها میزان بهره وری را متفاوت می کند.

به عنوان مثال قله بر بین 8 تا 10 متر مربع سنگ تولید می کند ولی ارّه بر و مولتی وایر، بین 11 الی 16 متر مربع سنگ تولید می کند. البته این کار بستگی به نوع و شکل سنگ، یعنی نوع بُرش که در معدن، روی سنگ زده شده، دارد. در همه مراحل، هر چقدر که ظرافت کار و دقت، بیش تر شود میزان بهره وری بالاتر می رود و ضایعات کمتر می شود.

 

پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ های ساختمانی

عوامل بسیار زیادی در قیمت سنگ های تراورتن تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال هر چقدر تم رنگی سنگ روشن تر باشد و سطح آن کم رگه تر و بدون هاله باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود. عمدتا این سنگ در ابعاد 40 طولی برش می خورد. ضخامت استاندارد سنگ های نما، 1.7 و 1.8 سانتی متر است. هر چقدر قد و پای سنگ ها بلند تر باشد، سنگ در دسته شمش قرار می گیرد و قیمت آن دسته بیشتر می شود.

به طور کلی سنگ حاجی آباد قد و پای بسیار خوب و بلندی دارد و یک ویژگی عالی برای این سنگ محسوب می شود. کیفیت ساب و فرآوری و کیفیت متریال های مورد استفاده در زمان فرآوری، نه تنها در ماندگاری سنگ کمک می کند، بلکه بر قیمت سنگ تاثیر گذار است. میزان یکدستی سورت سنگ و بازی رنگ کمتر نیز در قیمت سنگ تاثیر گذار است.

فاصله ی معدن تا کارخانه ی سنگبری به دلیل کرایه حمل کوپ، می تواند در قیمت سنگ تاثیر گذار باشد. سورت های مختلف این سنگ در شرکت سنگبری هویدا تولید و با قیمت مناسب به مشتریان ارائه می شود. از دیگر سنگ های تولیدی این مجموعه می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن عباس آباد _ تراورتن کرم تکاب سوپر _ سنگ تراورتن رامشه _ تراورتن آبگرم ممتاز _ سنگ تراورتن کاشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط