سنگ تراورتن ابیانه سفید

تراورتن ابیانه صلصالی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ تراورتن ابیانه یکی از محبوب ترین و زیبا ترین سنگ های ساختمانی با تم رنگی کرم روشن و سفید است که از معدن های مختلفی استخراج می شود. تراورتن ابیانه صلصالی یکی از خوش قیمت ترین سنگ های معدن ابیانه است که ظاهر زیبا و ساب پذیری فوق العاده خوبی دارد.


تراورتن ابیانه صلصالی

سنگ های تراورتن در دسته سنگ های رسوبی قرار دارند که از بافت متخلخلی برخوردار هستند. این سنگ ها در تم های رنگی مختلف از طوسی تا سفید در بازار یافت می شوند. سنگ تراورتن ابیانه یکی از مشهور ترین سنگ های بازار است که از زمینه رنگی کرم روشن و سفید همراه با هاله های طوسی و رگه های تیره برخوردار است. سورت سوپر سنگ تراورتن ابیانه از تم رنگی سفید یکدست و بدون هیچ لکه و هاله ای می باشد. این سنگ بسیار زیبا غالبا به صورت بی موج برش داده می شود و به روش صیقلی فرآوری می گردد.

یکی از بهترین مزیت های این سنگ قیمت بسیار مناسب و ارزان آن در مقایسه با سایر سنگ های تراورتن سفید مشابه خود است. این سنگ به دلیل شباهت بسیار زیاد با سنگ تراورتن عباس آباد و قیمت مناسب تر، در میان طراحان و سازندگان محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. شایان ذکر است که جذب آب و میزان تخلخل سنگ ابیانه از سنگ تراورتن عباس آباد بیشتر است. تراورتن ابیانه صلصالی سورت بندی های مختلفی دارد که بر اساس میزان هاله های سطح سنگ تعیین می شود. این سنگ کیفیت بسیار خوبی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

ویژگی ها و مزایا

سنگ تراورتن ابیانه در دسته سنگ های با کیفیت بازار قرار دارد و از معادن مختلفی از جمله اسماعیلی، گودرزی و صلصالی استخراج می شود. از مزیت های خوب این سنگ می توان به ایجاد ارزش افزوده به ملک و ساختمان اشاره کرد و زیبایی خاصی به فضای اطراف می بخشد. از ویژگی های کلی این سنگ باید اشاره کرد به:

این سنگ تخلخل مناسبی دارد و از وزن مخصوص پایینی برخوردار است. تراورتن ابیانه صلصالی چسبندگی ایده آلی با ملات پیدا می کند و یکی از بهترین گزینه ها برای نما های مرتفع ساختمان محسوب می شود.

سنگ تراورتن ابیانه صلصالی ساب پذیری بسیار خوبی دارد و از سطح براق و درخشانی برخوردار است. ظاهر بسیار زیبا و ساب و شاینینگ براق این سنگ از اصلی ترین ویژگی های آن می باشد.

این سنگ با شرایط مختلف آب و هوایی سازگار است و می توان از آن در مناطق با رطوبت زیاد، سردسیر و گرم و خشک استفاده کرد. تراورتن ابیانه به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد.

تراکم سنگ ابیانه مناسب است و در دسته سنگ های توپر و بسیار کم رزین قرار دارد. این سنگ در هنگام برش کاری و ابزار زنی، دچار شکستگی نمی شود.

معدن های اسماعیلی، گودرزی و بعد صلصالی به ترتیب به لحاظ کیفیت ساب و جنسیت به ترتیب مورد تایید می باشند. لازم به توضیح است که فقط در معدن صلصالی، این سنگ تقریباً شبیه به سنگ عباس آباد استخراج می گردد.

سنگ تراورتن ابیانه صلصالی

موارد استفاده از این سنگ در صنعت ساختمان

معمولا سنگ تراورتن ابیانه به روش صیقلی در ابعاد عرض 40 طولی فرآوری می شود. فرآوری چرمی نیز با توجه به سفارش مشتری بر روی این سنگ صورت می گیرد. سنگ تراورتن ابیانه صلصالی سوپر با تم رنگی سفید یکدست، به خوبی با سنگ هایی همچون تراورتن قرمز آذرشهر یا تراورتن سیلور تکاب ترکیب می شود و شکوه و عظمت خاصی به ساختمان می بخشد. کاربرد های کلی این سنگ در ساختمان عبارتند از:

  • نما های رومی و کلاسیک
  • اجرای نما های مدرن و ترکیبی
  • استفاده از اسلب آن در فضا های داخلی به صورت موجدار و بی موج
  • سرویس های بهداشتی لوکس
  • بدنه دیوار حیاط، پارکینگ و پله
  • سنگ کف حیاط و پشت بام
  • ساخت مصنوعات سنگی

 

سنگ تراورتن ابیانه صلصالی را به چه قیمت و از کجا تهیه کنیم؟

این سنگ،  دارای زمینه ای تقریباً روشن و سفید است. به همین علت گفته می شود در رده سنگ های خوب، به سختی قابل  متمایز کردن است. با توجه به پارامتر هایی که در شکل ظاهری و ذاتی سنگ وجود دارد، اگر در کنار دیگر سنگ ها قرار بگیرد؛ به راحتی می توان آن را به لحاظ ساب و میزان تخلخل تشخیص داد. از پارامتر های کلی و تاثیر گذار در قیمت این سنگ می توان به سورت سنگ اشاره کرد. هر چقدر تم رنگی سنگ روشن تر باشد و سطح آن لکه و هاله ی کمتری داشته باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود.

کیفیت ساب، برش، رزین و سایر متریال های مورد استفاده در زمان فرآوری، نه تنها در قیمت سنگ بلکه در ماندگاری سنگ تاثیر گذار هستند. قد و پای سنگ های پلاک طولی نیز هر چقدر بلند تر باشد، سنگ در دسته ی شمش قرار می گیرد و قیمت آن بیشتر می شود. ضخامت سنگ های طولی معمولا بین 1.7 تا 1.8 می باشد. هر چقدر ضخامت بیشتر باشد قیمت سنگ نیز بیشتر می شود. سنگ های چسبی و کوره شده، قیمت پایین تری دارند. سنگ های چسبی و کوره در زمان اجرا یا حتی حمل و نقل بسیار آسیب پذیر هستند، زیرا سنگ کوره ای بسیار ترد و شکننده است. صنایع سنگ هویدا با تولید و تامین این سنگ در متراژ های بالا و ارائه ی قیمت رقابتی، آماده ی همکاری با سازندگان و پیمانکاران است.

 

معدن سنگ تراورتن ابیانه

استحصال و استخراج سنگ تراورتن سفید ابیانه در استان اصفهان و در حومۀ شهرستان کاشان، در نزدیکی روستای ابیانه انجام می‌گردد. معادن سنگ تراورتن ابیانه با استخراج ماهیانه بیش از ۶۰ هزار تن اقدام به استخراج کوپ این سنگ نموده و با توجه به کیفیت مناسب و سورت‌های متنوع این سنگ و البته بازۀ قیمتی بسیار گسترده آن نسبت به رقبا، بازار بسیار مناسبی فراهم گردیده است. از معروف ترین سینه کار های این معدن می توان به معدن صلصالی، سینه کار اسماعیلی و معدن گودرزی اشاره کرد. از دیگر سنگ های باکیفیت مجموعه سنگ هویدا می توان اشاره کرد به:

تراورتن دره بخاری سوپر _ سنگ تراورتن کرم تکاب _ تراورتن کرم لوشان _ سنگ تراورتن آبگرم کرم ممتاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط