گرانیت گل پنبه ای نطنز

گرانیت نطنز صادراتی

فهرست مطالب این نوشته

گرانیت ها در دسته مستحکم ترین سنگ های ساختمانی هستند که در رنگ های مختلف در طبیعت یافت می شوند. سنگ گرانیت نطنز صادراتی با دو زمینه رنگی سفید و مشکی از پرفروش ترین سنگ های بازار است که در سراسر دنیا محبوبیت دارد.


گرانیت نطنز صادراتی

سنگ گرانیت یکی از فرآوان ترین سنگ های آذرین و از مستحکم ترین سنگ های ساختمانی است که از سرد شدن مواد مذاب به صورت تدریجی بوجود می آید. این سنگ ها با توجه به کانی های تشکیل دهنده ی آنها، در رنگ ها و طرح های مختلف یافت می شوند. سنگ گرانیت نطنز با دو تم رنگی طوسی روشن و مشکی یکی از مشهور ترین این سنگ ها در ایران است.

گرانیت سفید نطنز دارای تم رنگی طوسی روشن همراه با دانه بندی ریز خاکستری است که در سراسر سنگ به صورت یکدست پراکنده شده اند. سورت های ضعیف تر این سنگ دارای لکه ها و غده های مشکی است که این سورت، از قیمت ارزان تری برخوردار است.

گرانیت مشکی نطنز با زمینه رنگی مشکی همراه با دانه بندی ریز می باشد. این سنگ تقریبا زمینه رنگی بور یا مشکی روشن دارد که در سورت های ضعیف تر این سنگ، رگه های سفید مشاهده می شود. با تزریق اپوکسی، این سنگ را کاملا مشکی و یکدست فرآوری می کنند که عمدتا جهت صادرات استفاده می شود و یا به عنوان سنگ مزار استفاده می کنند. اسلب گرانیت مشکی نطنز زبرا، یکی از معروف ترین سنگ های مشکی بازار است به صورت صیقلی و چرمی فرآوری می شود.

صادرات سنگ های گرانیت سفید و مشکی نطنز به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب، به کشور های بسیار زیادی صورت می گیرد. این سنگ ها عمدتا به کشور های عراق، امارات، عمان، ترکیه، روسیه، قزاقستان، ارمنستان، ازبکستان و … در ابعاد مختلف صادر می شوند.

گرانیت مشکی نطنز اپوکسی شده

ویژگی ها و مزایا

معدن هر دو سنگ گرانیت مشکی و سفید نطنز در یک منطقه و چسبیده به هم می باشد. از این رو کیفیت این سنگ ها تقریبا مشابه هم می باشد و تفاوت اصلی در ظاهر سنگ ها است.

تراکم بسیار خوب و مقاومت فشاری بسیار خوب این سنگ ها از بهترین ویژگی های این سنگ ها است. از این سنگ ها به صورت کوبیک یا تایل در مکان های پر رفت و آمد استفاده می شود.

جذب آب این سنگ ها پایین است و می توان در محیط های مرطوب نیز استفاده شود. به دلیل وجود کانی های آهن در سنگ های گرانیت، بهتر است در مکان های با رطوبت بالا استفاده نشود زیرا باعث زنگ زدگی سنگ و از بین رفتن ظاهر زیبایشان می گردد.

ساب پذیری این سنگ ها فوق العاده عالی است و سطح براق و زیبایی دارند. گرانیت سفید و مشکی نطنز به دو روش فلیم شده نیز تولید می شوند. فلیم سنگ همان آتشخور کردن سنگ است به منظور ایجاد یک سطح زبر که مانع از لیز خوردن افراد در زمان بارندگی شود.

قیمت این سنگ ها نسبت به سایر سنگ های گرانیت مشابه، بسیار مناسب است. از بهترین ویژگی های این سنگ قابلیت تامین در متراژ های بسیار بالا برای پروژه های انبوه است.

گرانیت مشکی و سفید نطنز در برابر مواد قلیایی و اسیدی بسیار مقاوم است و به هیچ عنوان دچار لک نمی شود و تغییر رنگ نمی دهد. از این سنگ در آزمایشگاه ها بسیار زیاد استفاده می شود.

 

موارد استفاده از این سنگ ها در صنعت ساختمان

سنگ گرانیت نطنز صادراتی در ابعاد مختلف تایل، پلاک، پله، اسلب و کوبیک تولید می شود. به طور کلی سنگ های گرانیت به دلیل وزن بالایی که دارند، در نما های ساختمان های مرتفع استفاده نمی شوند. از کاربرد های کلی این سنگ ها در صنعت ساختمان می توان اشاره کرد به:

  • سنگ کف پارکینگ و بدنه دیوار پارکینگ
  • کفپوش واحد های تجاری و اداری
  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • سنگفرش محوطه های بیرونی و پارک ها
  • رویه کابینت و کانتر آشپزخانه ها و آزمایشگاه ها
  • سرویس های بهداشتی و حمام
  • دیوار های بیرونی نما و ساختمان

 

معدن سنگ گرانیت سفید و مشکی نطنز

معدن هر دو سنگ گرانیت نطنز مشکی و سفید، در 180 کیلومتری اصفهان و در شهر نطنز (از توابع کاشان) قرار دارد. گرانیت سفید نطنز دارای چندین سینه کار فعال از جمله معدن حبیب الهی، معدن محمدی، سینه کار سعیدی، روح الهی، احرار و علیزاده است. بهترین معادن این سنگ، معدن سعیدی و حبیب الهی است، به دلیل اینکه تم رنگی این سنگ ها روشن تر و یکدست تر می باشد. سنگ معدن روح الهی یه مقدار تیره تر می باشد و معدن سنگ محمدی و علیزاده از لحاظ میزان غده یا لکه، سورت های مختلفی دارد.

از معادن مهم گرانیت مشکی نطنز می توان به معدن مولایی (رنگ تیره با خطوط سفید)، معدن حسینی ( زمینه رنگی یکنواخت و کمی روشن تر)، معدن علیزاده ( رنگ تیره با کمی دانه بندی درشت تر) و شفق( روشن و خط دار) اشاره کرد.

سنگ گرانیت نطنز صادراتی را به چه قیمت و از کجا تهیه کنیم؟

پارامتر های بسیار زیادی در قیمت سنگ های گرانیت تاثیر می گذارد. به عنوان مثال کیفیت برش، ضخامت دقیق سنگ و گونیا بودن سنگ در قیمت آن تاثیر زیادی می گذارد. به طور کلی ضخامت سنگ ها هر چقدر بیشتر باشد و ابعاد سنگ بزرگ تر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود.

کیفیت ساب و فرآوری در قیمت سنگ تاثیر زیادی می گذارد. در سنگ های گرانیت مشکی، هر چقدر خطوط سفید کمتر باشد و سنگ مشکی تر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود. کیفیت رنگ اپوکسی استفاده شده در سنگ های گرانیت، در قیمت سنگ تاثیر گذار است. در سنگ های گرانیت سفید کیفیت سورت بندی و عدم یا وجود غده در سنگ، در قیمت آن تاثیر می گذارد.

در بحث صادرات، علاوه بر همه ی موارد اشاره شده در بالا، کیفیت و نحوه ی بسته بندی نیز در قیمت سنگ تاثیر گذار است. بسته بندی سنگ های تایل و پلاک به دو صورت پالت صندوق و خرک صورت می گیرد. اگر به دنبال یک سنگ باکیفیت صادراتی همراه با قیمت مناسب هستید، می توانید با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید و لیست قیمت را دریافت کنید. از دیگر سنگ های محبوب صادراتی مجموعه، می توان اشاره کرد به:

سنگ گرانیت نهبندان _ گرانیت مروارید مشهد _ سنگ گرانیت تویسرکان _ گرانیت مشکی چایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط