لایم استون اسلام آباد سوپر

لایم استون سفید صادراتی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های لایم استون یکی از انواع سنگ های ساختمانی هستند که عمدتا در تم های رنگی کرم روشن و سفید یافت می شوند. بهترین سنگ لایم استون صادراتی از ایران، از معادن اسلام آباد کرمانشاه استخراج می شوند. در ادامه بیشتر با این سنگ آشنا خواهید شد.


لایم استون سفید صادراتی

سنگ های لایم استون از رسوبات مواد معدنی به نام کلسیت تشکیل شده اند. کلسیت ماده معدنی از جنس آهک است، به همین دلیل لایم استون جزو هر دو دسته ی سنگ های رسوبی و آهکی قرار دارد. در واقع به این سنگ لقب جوان ترین سنگ رسوبی را نیز می دهند، زیرا مدت زمان تشکیل شدن این سنگ در مقایسه با دیگر سنگ های رسوبی کمتر است.

معمولا سنگ های لایم استون در تم رنگی کرم روشن و سفید هستند که از بهترین خصوصیات این سنگ ها، بازی رنگ بسیار کم آنهاست. بهترین لایم استون سفید صادراتی ایران، لایم استون اسلام آباد کرمانشاه است. این سنگ عمدتا در اصفهان در شهرک های صنعتی رضوانشهر و محمود آباد، و لرستان شهر های بروجرد و درود تولید می شود. لایم استون یک نام بین المللی برای این نوع سنگ است که در ایران با نام تجاری سنگ ترامیت نیز شناخته می شوند. ما در این مقاله به خصوصیات محبوب ترین سنگ سفید صادراتی، یا همان لایم استون اسلام آباد می پردازیم. ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان سنگ های لایم استون به صورت کوپ و فرآوری شده است.

 

ویژگی ها و معایب لایم استون اسلام آباد

همانطور که در قبل اشاره کردیم، سنگ های لایم استون عمر کوتاه تری را در زمین می گذرانند. استخراج زود تر این سنگ ها سبب می شود تا از مقاومت سایشی کمتری برخوردار باشند. این بدان معناست که در برابر سایش، ضربه، برخورد با لوازم تیز و … به راحتی ممکن است دچار آسیب شود و ظاهر زیبای خود را از دست بدهد. از ویژگی های کلی این سنگ ها می توان اشاره کرد به:

لایم استون اسلام آباد یا به طور کلی سنگ های لایم استون، جذب آب بالایی دارند و نمی توان در فضا های مرطوب استفاده کرد. امروزه با استفاده از مواد نانو، جذب آب این سنگ را به حد اقل می رسانند.

سنگ اسلام آباد قبل از اجرا بهتر است نانو شود تا رنگ ملات را پس ندهد و ظاهر زیبای خود را از دست ندهد. جذب ملات این سنگ قابل قبول است و به همین دلیل چسبندگی بسیار خوبی با ملات دیوار ایجاد می کند.

این سنگ ساب پذیری قابل قبولی دارد ولی به طور کلی لایم استون ها نسبت به سایر سنگ های ساختمانی، به دلیل آهک بالا ساب پذیری ضعیف تری دارند.

بهترین ویژگی این سنگ ها قیمت بسیار مناسب و ارزان در کنار تم رنگی سفید و یکدست با حداقل بازی رنگ است. این سنگ در متراژ های بسیار انبوه به کشور های بسیار زیادی صادر می شود.

لایم استون اسلام آباد به عنوان عایق صوتی در ساختمان ها عمل می کند و از طرفی، این سنگ نسبت به آتش فوق العاده مقاوم است. این سنگ در ابعاد تایل و اسلب به صورت صیقلی و هوند فرآوری می شود.

لایم استون اسلام آباد صادراتی

موارد استفاده از این سنگ ها در ساختمان

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، با استفاده از مواد UV و مواد پوششی نانو، مشکل جذب آب این سنگ ها را از بین برده اند. این سنگ به دلیل تم رنگی سفید در نما های اصلی و دیوار های داخلی استفاده می شود. بهتر است به دلیل مقاومت سایشی پایین این سنگ، از آن به عنوان سنگفرش قسمت های پر تردد ساختمان استفاده نشود.

لایم استون اسلام آباد قابلیت ابزار خوری بسیار خوبی دارد و در نمای ساختمان ها استفاده می شود. ترکیب این سنگ با سنگ هایی همچون تراورتن سیلور تکاب یا مرمریت مشکی نجف آباد، زیبایی خاصی در قسمت های داخلی یا بیرونی ساختمان می بخشد. امروزه پس از کشف موضوع عایق بودن لایم استون اسلام آباد، شهرت این سنگ دو چندان شده است. از کاربرد های کلی این سنگ ها می توان اشاره کرد به:

  • نما های رومی، کلاسیک و مدرن
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگفرش قسمت های کم تردد ساختمان
  • ساخت صراحی، نرده سنگی، درپوش و دیوار پوش

 

معدن لایم استون اسلام آباد

معدن سنگ لایم استون اسلام آباد واقع در استان کرمانشاه و در نزدیکی شهرستان اسلام آباد قرار دارد. این معدن به عنوان یکی از با ارزش ترین معادن کشور ایران محسوب می شود که سنگ آن به صورت کوپ، تایل های صیقلی و هوند و حتی اسلب به تمام کشور های دنیا صادر می شود. این معدن سینه کار های بسیار زیادی دارد که معروف ترین آنها معدن جهاد نصر است. ماهیانه 5 هزار تن لایمستون اسلام آباد از این معدن استخراج می‌شود. اگر چه این سنگ ضعف هایی دارد، اما با داشتن علم و آگاهی می توان از آن بهترین کارایی و استفاده را داشت.

در کنار سنگ اسلام آباد، سنگ گوهره ی خرم آباد از دیگر سنگ های لایم استون محبوب صادراتی ایران به حساب می آید. این سنگ تم رنگی کرم رنگی دارد و عمدتا در فضا های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ به مرمریت گوهره نیز شهرت دارد ولی جنسیت اصلی این سنگ لایم استون است که کیفیت بسیار بالایی دارد و از لحاظ کارایی با سنگ های مرمریت تقریبا یکسان می باشد. سنگ گوهره در بازار جهانی گاها به لایم استون کرم (cream limestone) شهرت دارد. از نظر قیمتی لایم استون سفید اسلام آباد با سنگ لایم استون گوهره تقریبا یکسان است و هر دو در یک رنج قیمتی یافت می شوند.

 

پارامتر های تاثیر گذار در قیمت این سنگ

معیار های بسیار زیاد و مختلفی در تعیین قیمت این سنگ ها تاثیر گذار می باشد. به عنوان مثال لایم استون سفید صادراتی اسلام آباد سورت های مختلفی دارد که بر اساس وجود یا عدم وجود لکه و رگه های تیره در سنگ، در درجه های ممتاز، درجه یک و درجه دو سورت بندی می شود. این سنگ جهت صادرات معمولا با ضخامت های 2، 2.5 و 3 سانت فرآوری می شود ولی سنگ های داخلی (مورد استفاده در ایران) معمولا ضخامت بین 1.7 و 1.8 دارند. ضخامت سنگ ها هر چقدر بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود.

کیفیت برش، گونیا بودن و کالیبر بودن سنگ ها از دیگر معیار های بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ است. کیفیت ساب نیز باید به گونه ای باشد که علامت تیغ قله بر بر روی سنگ به هیچ عنوان نمایان نباشد. در مبحث صادرات علاوه بر کیفیت سنگ، کیفیت پالت و بسته بندی سنگ نیز بر قیمت این سنگ تاثیر می گذارد. اگر به دنبال خرید سنگ لایم استون سفید صادراتی با کیفیت عالی هستید، صنایع سنگ هویدا یکی از بزرگترین تولید کنندگان و تامین کنندگان این سنگ می باشد که سنگ های خود را با قیمت رقابتی به بازار عرضه می کند. از دیگر محصولات این مجموعه می توان اشاره کرد به:

ترامیت سفید مرودشت _ سنگ ترامیت میاندوآب _ ترامیت سفید کردستان _ سنگ ترامیت بوکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط