سنگ تراورتن سیلور صادراتی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های تراورتن سیلور تکاب موجدار در دسته ی خاص ترین و پر طرفدار ترین سنگ های ساختمانی در سراسر دنیا محسوب می شوند. صنایع سنگ هویدا با تولید و تامین انواع سنگ تراورتن سیلور صادراتی با فرآوری صیقلی و چرمی، آماده ی همکاری با شما عزیزان است.


سنگ تراورتن سیلور صادراتی

سنگ های تراورتن در دسته سنگ های رسوبی هستند که با توجه به کانی های تشکیل دهنده ی سنگ، در رنگ های مختلف یافت می شوند. تراورتن سیلور تکاب یکی از خاص ترین و منحصر به فرد ترین سنگ های ساختمانی است که در تم های رنگی خرمایی، دودی، سیلور روشن یافت می شود. این سنگ به دو روش موج دار و بدون موج در کارخانجات برش داده می شود. به دلیل موج های جذاب و منظم این سنگ، عمدتا آن را به روش موجدار تولید می کنند.

سنگ تراورتن سیلور صادراتی معدن تکاب، تقریبا 12 سورت مختلف دارد که همه ی آنها بیشتر به صورت موجدار فرآوری می شوند. یکی از قابلیت های بسیار خوب این سنگ، قابلیت فرآوری به روش های صیقلی، هوند و چرمی پر نشده است. این سنگ به صورت تایل و اسلب به کشور های عراق، امارات، روسیه، قزاقستان، ترکیه، عمان و … صادر می گردد. تراورتن سیلور به دلیل منحصر به فرد بودن در سراسر دنیا، به کشور های قاره ی آفریقا و اروپا نیز به وفور صادر می گردد. برخی از سورت های این سنگ از نظر ظاهری شباهت زیادی به سنگ تراورتن سیلور آذرشهر نیز دارند. اما تفاوت اصلی در کیفیت بی نظیر و ظاهر فوق العاده جذاب سنگ سیلور تکاب است. اسلب تراورتن سیلور تکاب، یکی از پر سود ترین محصولات صادراتی ایران محسوب می شود. در ادامه به ویژگی های بسیار خوب این سنگ اشاره خواهیم کرد.

ویژگی ها و مزایا

براقیت، شفافیت و ظاهر خاص در کنار بافت بسیار خوب و تخلخل مناسب، از بهترین ویژگی های این سنگ به حساب می آید. این سنگ طبق سفارش به روش های صیقلی و چرمی که عمده ی مشتریان اروپایی را به خود جذب کرده است، فرآوری می شود. قیمت این سنگ در کنار کیفیت و تم رنگی منحصر به فرد، بسیار مناسب است و به همین دلیل در دسته سنگ های صادراتی قرار گرفته است. تراورتن سیلور تکاب به دلیل تراکم مناسب، ساب پذیری فوق العاده خوبی دارد و به دلیل وزن سبک و بافت متخلخل، چسبندگی ایده آلی با ملات پیدا می کند.

این سنگ از نظر ثبات رنگی، بسیار مقاوم است و با گذشت زمان، به هیچ وجه ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. شایان ذکر است که این سنگ با شرایط مختلف آب و هوایی سازگار است و به هیچ عنوان شوره نمی زند. اگر قصد اجرای یک نمای برجسته ی کلاسیک جذاب با این سنگ را دارید، تراورتن سیلور تکاب گزینه ی عالی محسوب می شود. زیرا این سنگ در زمان برش کاری به دلیل بافت نرم، دچار ترک خوردگی و شکستگی نمی شود. به طور کلی این سنگ قابلیت ابزار زنی و برش پذیری قابل قبول و خوبی دارد. به طور خلاصه می توان ویژگی های این سنگ را به صورت ارائه کرد.

  • تراکم ایده آل و تخلخل مناسب در کنار چسبندگی خوب با ملات
  • ساب پذیری بسیار خوب و سطح براق و درخشان
  • به هیچ عنوان شوره نمی زند
  • قابل تامین در متراژ های بالا برای پروژه های انبوه در کنار قیمت مناسب
  • مقاومت فشاری و سایشی مناسب

تراورتن سیلور صادراتی

کاربرد این سنگ بسیار زیبا در صنعت ساختمان

سنگ تراورتن سیلور صادراتی با برش موج دار، قابل استفاده در تمام فضا های مختلف ساختمان است. ترکیب جذاب سورت دودی این سنگ با تراورتن های سفید، همچون سنگ تراورتن عباس آباد، جذابیت خارق العاده ای خلق می کند. این سنگ جذب آب پایینی دارد و در برخی از کشور های خارجی، به عنوان سنگفرش حیاط و حتی دور استخر استفاده می شود.

این سنگ در ابعاد مختلف پلاک 40 طولی، تایل های مختلف با ضخامت های مختلف و همینطور اسلب فرآوری می شود. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • نمای بیرونی و اصلی ساختمان
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگفرش فضا های بیرونی و محوطه سازی ها
  • ساخت نرده سنگی
  • دکوراسیون های داخلی مجتمع های لوکس به صورت اسلب بوکمچ یا فور مچ
  • سنگ پله قسمت های خارجی ساختمان
  • ساخت مصنوعات سنگی مختلف
  • لابی ورودی ساختمان ها

تراورتن سیلور

معدن سنگ تراورتن سیلور صادراتی در ایران

ایران به دلیل گستردگی بافت اقلیمی، یکی از خواستگاه های استخراج و تولید سنگ تراورتن در سراسر دنیا است. شهرستان محلات استان مرکزی، آذربایجان شرقی و غربی، استان یزد و اصفهان را می توان به عنوان استان هایی که بیشترین تعداد معادن سنگ تراورتن را در کشور دارا  هستند دانست. تراورتن سیلور در ایران از معادن تکاب (استان آذربایجان غربی)، معادن آذرشهر (آذربایجان شرقی) و معادن کاشان (استان اصفهان) استخراج می شود. البته در نزدیکی شهرستان محلات استان مرکزی، نوعی سنگ تراورتن سیلور استخراج می شود اما شهرت چندان زیادی ندارد. ولیکن سنگ های استخراج شده از معادن تکاب به دلیل استحکام و ثبات رنگ بیشتر به دلیل واقع شدن در مناطق سردسیری از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

صنایع سنگ هویدا در زمینه ی تایل، اسلب و حتی کوپ صادراتی می تواند به شما کمک کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سنگ تراورتن سیلور تکاب صادراتی پالت صندوق

پارامتر کلی تاثیر گذار در قیمت سنگ های ساختمانی

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که در قیمت نهایی سنگ های ساختمانی تاثیر می گذارد. در ابتدا باید به سورت سنگ و میزان دقیق بودن سورت بندی سنگ اشاره کرد. هر چقدر بازی رنگ در یک پارت سنگ، کمتر باشد، در قیمت نهایی سنگ تاثیر گذار است. کیفیت فرآوری و متریال مورد استفاده در زمان فرآوری سنگ نیز بسیار مهم است. کسانی که به دنبال سنگ صادراتی هستند، باید به این پارامتر دقت بسیار زیادی کنند. ابعاد و ضخامت سنگ نیز مهم است و هر چقدر اندازه ی سنگ بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود. ضخامت استاندارد سنگ های تایل 1.8 یا 2 سانت است با کمترین میزان تلورانس و همینطور سنگ های اسلب با ضخامت دو سانت فرآوری می شوند.

عمده ی سنگ های تراورتن سیلور تکاب از در کارخانجات سنگبری اصفهان با کیفیت صادراتی در حال تولید هستند. در مبحث صادرات، علاوه بر پارامتر های بالا، کیفیت و نحوه ی بسته بندی فوق العاده مهم است. هر چقدر بسته بندی زیبا تر و محکم تر باشد، نه تنها با صحیح و سالم به مقصد می رسد، بلکه زیبایی بسته بندی تاثیر بسیار زیادی روی مشتریان می گذارد. از دیگر سنگ های محبوب و باکیفیت این مجموعه می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن عسلی یزد _ تراورتن عسلی تکاب _ سنگ تراورتن کرم لوشان _ تراورتن ابیانه سوپر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط