ترامیت کردستان سوپر

تولید انواع سنگ لایم استون

فهرست مطالب این نوشته

لایم استون ها سنگ هایی با ساختار آهکی هستند که امروزه به دلیل تم رنگی روشن و سفید و همینطور قیمت بسیار مناسب، امروزه در صنعت ساختمان شهرت بسیار زیادی پیدا کرده اند. صنایع سنگ هویدا با تولید انواع سنگ لایم استون با کیفیت صادراتی و داخلی، آماده ی همکاری با شما عزیزان است.


تولید انواع سنگ لایم استون

سنگ های لایم استون نوعی از سنگ های طبیعی هستند که ساختار آهکی دارند. این سنگ ها ما بین هر دو سنگ مرمریت و تراورتن هستند و از ویژگی های هر دوی این سنگ ها برخوردار هستند. به طور کلی لایم استون ها تم رنگی روشن و سفیدی دارند و میزان آهک این سنگ ها با توجه معدن آن با لایم استونی دیگر متفاوت است.

لایم استون یک نام بین المللی برای این دسته از سنگ ها است که در ایران با نام سنگ ترامیت سفید، نیز شهرت دارند. از معروف ترین آنها می توان اشاره کرد به:

سنگ لایم استون اسلام آباد در دو سورت ممتاز سفید و درجه دو گلدار دسته بندی می شود. این سنگ محبوب ترین لایم استون صادراتی کشور با تم رنگی سفید است. قیمت این سنگ نیز بسیار مناسب و ارزان است و تقریبا به سراسر دنیا صادر می گردد.

سنگ لایم استون یا ترامیت مرودشت نیز از دیگر سنگ های سفید بازار است که به صورت کوپ و تایل های صیقلی، به کشور های بسیار زیادی صادر می گردد. ظاهر سنگ سفید مرودشت سفید است که در سطح آن لکه های بسیار ریزی مشاهده می شود. این سنگ ساب پذیری تا حدودی ضعیف تر از سنگ اسلام آباد را دارد.

ترامیت سفید مرودشت سوپر

سنگ گوهره خرم آباد از خانواده سنگ های لایم استون است که در ایران تحت عنوان سنگ مرمریت شناخته می شود. این سنگ کیفیت بسیار عالی، تم رنگی کرم روشن، ساب پذیری عالی و مقاومت فشاری بسیار بالایی دارد. قیمت این سنگ نیز بسیارمناسب و ارزان است.

سنگ گوهره خرم آباد

مهمترین ویژگی های مثبت و منفی لایم استون ها

بهترین ویژگی سنگ های لایم استون، قیمت بسیار مناسب و ارزان آنها است. این سنگ ها به روش های صیقلی، هوند، بوش همر، تامبل و … در ابعاد اسلب و تایل تولید می شوند و قیمت بسیار مناسبی دارند. لایم استون ها به دلیل ساختار آهکی، مقاومت فشاری و سایشی مناسبی ندارند و بیشتر به عنوان سنگ بدنه دیوار استفاده می شود. البته سنگ گوهره مقاومت فشاری بسیار خوبی دارد.

جذب آب بالای این سنگ ها از دیگر معایب سنگ های ترامیت است. امروزه با استفاده از مواد پوششی نانو، جذب آب این سنگ ها را گرفته اند. استفاده از سیمان سفید در زمان اجرای لایم استون های سفید، باعث افزایش طول عمر سنگ می شود. سنگ های لایم استون وزن مخصوص پایینی دارند و از وزن سبکی برخوردار هستند. تقریبا هر متر مربع سنگ لایم استون اسلام آباد با ضخامت دو سانت، حدود 49 کیلوگرم است. لایم استون ها را به راحتی می توان در متراژ های بالا برای پروژه های انبوه تامین کرد.

یکی دیگر از ویژگی های خاص سنگ لایم استون اسلام آباد، مقاومت بسیار بالای آن در برابر آتش و عایق صوتی و حرارتی بودن این سنگ است. این سنگ بهترین عایق طبیعی برای صوت می باشد. صنایع سنگ هویدا با تولید انواع سنگ لایم استون سفید و کرم، با کیفیت صادراتی و داخلی آماده ی همکاری با شما عزیزان است.

 

موارد استفاده از لایم استون ها در صنعت ساختمان

از آنجایی که این سنگ ها ظاهری یکدست و جذابی دارند، معمولا در فضا های کلاسیک با ترکیب سنگ های تیره همچون تراورتن سیلور تکاب یا مرمریت مشکی دهبید، نمایی خارق العاده ای را ایجاد می کنند. سنگ گوهره خرم آباد به دلیل کیفیت خارق العاده ای که دارد، در کلیه فضا های داخلی ساختمان به عنوان سنگ کف و پله قابل استفاده است. لایم استون های سفید اسلام آباد و مرودشت عموما در نمای ساختمان قابل استفاده هستند.

  • سنگ نما های رومی، کلاسیک و مدرن

این سنگ ها در کلیه نما های خارجی قابل استفاده هستند. شایان ذکر است که در زمان اجرا حتما این سنگ ها را نانو کنید و اگر می توانید از ملات سیمان سفید استفاده کنید.

  • سنگ کف واحد های مسکونی و تجاری

تنها لایم استون کرم گوهره یا همان مرمریت گوهره برای فضا های کف ساختمان قابل استفاده است. این سنگ مقاومت فشاری و سایشی مناسبی دارد. از این سنگ به وفور به عنوان سنگ کف پله استفاده می گردد.

  • پوشش دیوار های داخلی

لایم استون های سفید و کرم در ابعاد اسلب و تایل تولید می شوند و به عنوان پوشش دیوار های داخلی ساختمان ها، لابی ها و دکوراسیون های داخلی واحد ها استفاده می شوند.

 

تولید انواع سنگ لایم استون با قیمت مناسب

پارامتر های بسیار زیادی در قیمت سنگ های لایم استون می تواند تاثیر گذار باشد. در ابتدا به معدن سنگ و جنس اصلی سنگ باید اشاره کرد. معمولا هر سه سنگ اسلام آباد، گوهره و مرودشت رنج قیمتی یکسان با اختلاف قیمت کمی دارند. پارامتر هایی که در قیمت این سنگ ها تاثیر گذار است می توان اشاره کرد به:

  • کیفیت فرآوری و UV بودن سنگ

به ندرت سنگ های اسلام آباد و گوهره در کارخانجات یو وی می شوند. معمولا سنگ مرودشت در کارخانجات اصفهان در زمان فرآوری یو وی می شوند. UV همان ماده ی نانو می باشد که در زمان فرآوری بر روی سنگ می زنند و جذب آب سنگ را به صفر می رسانند. کیفیت فرآوری به معنای کیفیت ساب و نحوه ی ساب نیز است که اهمیت بالایی دارد.

  • سورت و درجه بندی

سنگ های در سه سورت ممتاز، درجه یک و درجه دو دسته بندی می شوند و هر چقدر تم رنگی سنگ یکدست تر باشد، قیمت آن بیشتر است. بازی رنگ در سنگ ها، یک امر طبیعی است اما این بازی رنگ هر چقدر کمتر باشد، قیمت سنگ افزایش می یابد.

  • اندازه و ابعاد سنگ

طبیعتا اندازه و ابعاد سنگ، رابطه ی مستقیم با قیمت سنگ های ساختمانی دارد. هر چقدر ضخامت سنگ ها بیشتر، قیمت بیشتر و همینطور طول و عرض سنگ ها بیشتر شود، قیمت آن افزایش می یابد.

  • کیفیت برش سنگ

کیفیت برش به معنای گونیا بودن سنگ، ضخامت دقیق و یکسان، ابعاد دقیق و یکسان، عدم لب پریدگی و ترک خوردگی می باشد.

صنایع سنگ هویدا با تولید انواع سنگ لایم استون، آماده ی همکاری با شما عزیزان است. از دیگر محصولات لایم استون با کیفیت می توان اشاره کرد به:

سنگ ترامیت میاندوآب _ لایم استون سفید بوکان _ سنگ ترامیت سفید کردستان سوپر _ لایم استون کرم گلدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط