سنگ پله گوهره درجه دو

لایم استون کرم گلدار

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های لایم استون نوعی از سنگ های آهکی هستند که از تم رنگی روشن و قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. لایم استون کرم گلدار، یکی از معروف ترین سنگ هایی است که از معادن خرم آباد لرستان استخراج می شود.


لایم استون کرم گلدار

سنگ های لایم استون نوعی از سنگ های آهکی و رسوبی هستند که امروزه شهرت زیادی در بین سازندگان پیدا کرده اند. این سنگ را می توان سنگی بینابین تراورتن ها و مرمریت ها قرار داد. عمده کانی تشکیل دهنده ی لایم استون ها، کلیست (ماده معدنی از جنس آهک) است که باعث شده این سنگ ها جذب آب بالایی داشته باشند. اما نکته ی قابل توجه در مورد لایم استون ها، وجود قطعاتی از اسکلت حیوانات در برخی از آن ها است که این سنگ را تا حدودی خاص کرده است.

معمولا سنگ های لایم استون تم رنگی روشن کرم و سفید دارند. در این میان، لایم استون کرم گلدار به عنوان یکی از سنگ های معروف و ارزان قیمت شناخته می شود که عمدتا به سنگ گوهره خرم آباد می گویند. سنگ گوهره به دلیل جنسیت فوق العاده خوبی که در مقایسه با سایر سنگ های لایم استون دارد، به سنگ مرمریت گوهره نیز شناخته می شود. سنگ گوهره درجه دو در بازار جهانی به لایم استون کرم گلدار شهرت دارد. این سنگ در ابعاد مختلف تایل و اسلب به روش های مختلف صیقلی، هوند، چرمی، بوش همر، سندبلاست و تامبل فرآوری می شود. این سنگ ویژگی های بسیار خوبی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

لایم استون کرم گلدار گوهره بوش همر شده

ویژگی ها، مزایا و معایب

سنگ گوهره یکی از معروف ترین سنگ های ساختمانی در سراسر جهان است که در دسته سنگ های لایم استون قرار دارد. به طور کلی لایم استون ها در مقایسه با سنگ های مرمریت، ساب پذیری چندان خوبی ندارند. اما به دلیل بافت متراکم و کم تخلخل سنگ گوهره، این سنگ ساب پذیری خوبی دارد و سطح آن براق و درخشان می شود.

این سنگ ها جذب آب بالایی دارند و بهتر است در مکان های مرطوب استفاده نشوند. سنگ گوهره مقاومت خوبی در برابر سرما و همینطور حرارت دارد. لایم استون گوهره کرم گلدار در برابر فشار مقاومت خوب و مناسبی دارد اما این سنگ در برابر سایش و ضربه، مقاومت چندان خوبی ندارد. بهترین ویژگی این سنگ ها این است که می توان یک سورت مشخص از آن را در متراژ های بالا تامین کرد و از طرفی قیمت بسیار مناسب و ارزان این سنگ، سبب شهرت آن در سراسر جهان شده است.

به طور کلی سنگ های لایم استون نسبت به مواد شیمیایی اسیدی یا قلیایی، مقاوم نیستند و اگر با این مواد در تماس باشند، دچار لک می شوند. بهتر است از سنگ گوهره به عنوان سنگ کف مغازه های مکانیکی یا سنگ کابینت آزمایشگاه ها استفاده نشود. با گذر زمان، سنگ های لایم استون اگر سطح کثیفی پیدا کنند، به راحتی با آب قابل و شست و شو هستند و یا نهایت با یک بار ساب زدن، زیبایی سنگ به حالت اول بر می گردد.

 

کاربرد سنگ لایم استون کرم گلدار

سنگ گوهره به دلیل تم رنگی کرم زیبایی که دارد، در هر جایی که استفاده شود، گرمی و شکوه خاصی به فضا می بخشد و انرژی خوبی به محیط می بخشد. ترکیب این سنگ با سنگ های مرمریت مشکی همچون سنگ مرمریت اسپایدر یا مرمریت مشکی نجف آباد، فضایی دلنشین و جذابی را خلق می کند.

این سنگ در به صورت بوش همر یا سند بلاست برای محیط های بیرونی ساختمان فرآوری می گردد. فرآوری به صورت تامبل نیز برای دکوراسیون های داخلی بر روی این سنگ انجام می گیرد. سنگ گوهره در ابعاد اسلب صیقلی نیز تولید می شود که بیشتر در فضا های عمومی یا دکوراسیون های داخلی کاربرد دارد. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • بدنه دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ پله و بدنه دیوار راه پله
  • سنگفرش فضا های داخلی و واحد های اداری
  • کفپوش پارکینگ و بدنه دیوار پارکینگ
  • سنگ کف قسمت های بیرونی ساختمان
  • رویه میز های کانتر و پیشخوان دولتی

 

معدن سنگ گوهره خرم آباد

همانطور که از نام این سنگ پیداست، معدن این سنگ در استان لرستان و در نزدیکی شهرستان خرم آباد قرار دارد. از جمله معادن غنی در این استان معدن درب چاه است که بزرگترین معدن سنگی این استان به حساب می آید. مجموعه ذخایر این معدن 17 میلیون تن سنگ گوهره است. از دیگر معادن معروف می توان به سینه کار بنیاد، قلایی و کوشکی نیز اشاره کرد.

سنگ هایی که از نظر ظاهری تمیز و بدون لکه هستند به صورت کوپ به کشور های بسیار زیادی صادر می شوند و کوپ های ضعیف تر عمدتا به کارخانجات سنگبری داخلی ایران منتقل می شوند. سنگ مرمریت گوهره یکی از با ارزش ترین معادن سنگ ایران محسوب می شود.

سنگ گوهره درجه دو گلدار

قیمت و پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ لایم استون

عوامل بسیار زیادی در قیمت سنگ های ساختمانی تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال ابعاد و ضخامت سنگ ها هر چقدر بیشتر باشد قیمت سنگ نیز افزایش می یابد. لب پر نبود سنگ ها، ضخامت دقیق، گونیا بودن و کالیبر بودن در قیمت سنگ نیز تاثیر می گذارد. کیفیت ساب و فرآوری، نحوه ی فرآوری و میزان دقیق بودن سورت سنگ، در قیمت سنگ ها نیز تاثیر گذار است.

به طور کلی قیمت سنگ لایم استون گوهره گلدار (سورت درجه دو) بسیار ارزان و مناسب است و به همین علت، در بازار شهرت بسیار زیادی در میان انبوه سازان دارد. صنایع سنگ هویدا با تولید و تامین این سنگ در متراژ های بالا با کیفیت صادراتی، آماده ی همکاری با شما عزیزان است. از دیگر محصولات این مجموعه می توان اشاره کرد به:

مرمریت آباده کرم سوپر _ سنگ لایم استون اسلام آبادسنگ مرمریت هرسین _ مرمریت مشکی لاشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
لایم استون اسلام آباد صادراتی
لایم استون

سنگ لایم استون ممتاز

لایم استون سفید اسلام آباد با تم رنگی سفید، به عنوان یکی از مشهور ترین سنگ های ساختمانی در سراسر دنیا شناخته می شود. سنگ

ادامه مطلب »