سنگ کف پارکینگ ساختمان

سنگ کف پارکینگ روشن

فهرست مطالب این نوشته

  • انتخاب متریال مناسب برای کف پارکینگ و دیواره آن اهمیت بسیار زیادی دارد. بهتر است سنگ کف و بدنه پارکینگ به رنگ روشن باشد تا دید بهتر به راننده دهد و فضا را بزرگتر و روشن تر جلوه دهد.

سنگ کف پارکینگ روشن

پارکینگ هر ساختمان، قسمتی پر رفت و آمد محسوب می شود به همین دلیل انتخاب کفپوش مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. سنگ های ساختمانی به دلیل استحکام بسیار بالا و ماندگاری طولانی، بهترین متریال برای کف پارکینگ می باشند. زیرا که مقاومت فشاری بسیار بالایی دارند و می توانند سالیان سال، بدون بوجود آمدن مشکل برای ظاهر زیبای سنگ، وزن ماشین ها و افراد را تحمل کنند.

با استفاده از سنگ های مرمریت مشکی همچون مرمریت دهبید اسپایدر یا گرانیت مشکی نطنز، به عنوان هاشیه دور پارکینگ، مانند عکس فوق، می توان فضای زیبایی را طراحی و خلق کرد.

 

رنگ کفپوش پارکینگ ساختمان

اغلب توصیه می شود سنگفرش و بدنه پارکینگ ساختمان به رنگ روشن باشد تا دید بهتری به راننده دهد و از طرفی سنگ روشن باعث بزرگتر و روشن تر جلوه دادن فضا می گردد. برخی از سنگ های مشکی ممکن است کیفیت بسیار خوبی داشته باشند اما بهتر است از سنگ هایی با تم رنگی سفید، کرم روشن یا خاکستری روشن استفاده شود.

تولید انبوه سنگ سفید در ابعاد فرشی با ضخامت های مختلف

سنگ مرمریت سفید مناسب برای سنگ کف واحد و پارکینگ

ویژگی کفپوش پارکینگ

از آنجایی که سنگی که قرار است به عنوان سنگفرش کف پارکینگ استفاده شود، وزن بالایی را باید تحمل کند، باید آن سنگ از مقاومت فشاری و سایشی بسیار بالایی برخوردار باشد. برخی از ویژگی های لازم برای کفپوش پارکینگ یک ساختمان مسکونی عبارتند از:

  • مقاومت فشاری بالا
  • مقاوم در برابر خط و خش
  • تراکم بالا
  • جذب آب ناچیز
  • مقاومت سایشی بالا
  • تم رنگی روشن

سنگ های کف پارکینگ با توجه به سلیقه ی طراح و سازنده می توانند ساییده و صیقلی یا بدون ساب باشند. امروزه برخی از سنگ های ساختمانی را به صورت بوش همر فرآوری می کنند که سطحی زبر و بسیار خوبی دارند. 

سنگ نیریز بوش همر چرمی

بهترین سنگ کف پارکینگ

سنگ های ساختمانی در دسته های مختلفی از قبیل مرمر، مرمریت، گرانیت، تراورتن، سنگ های چینی و … تقسیم بندی می شوند. این سنگ ها هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. از این رو در انتخاب سنگ مناسب کفپوش پارکینگ باید دقت بسیار زیادی شود تا بتوان بهترین سنگ را انتخاب نموده تا طول عمر بالا و بسیار مفیدی داشته باشد. شایان ذکر است که سنگ های کفپوش کف پارکینگ ضخامت 2 تا 3 سانت دارند. هر چقدر ضخامت سنگ بیشتر باشد (نهایت ضخامت سنگ 3 سانت) سنگ از لحاظ مقاومت فشاری و ضربه ای، بهتر عمل می کند.

از بهترین سنگ هایی که می توان به عنوان کف و بدنه پارکینگ استفاده نمود می توان اشاره کرد به:

سنگ های گرانیت

بی شک سنگ های گرانیت می توانند جزو بهترین گزینه ها برای کفپوش پارکینگ باشند. زیرا که این سنگ ها به دلیل تراکم بالا و مقاومت بسیار عالی، بی رقیب هستند. سنگ های گرانیت سفید نطنز، گرانیت خرمدره، گرانیت نهبندان جزو محبوب ترین سنگ ها گرانیت هستند.

سنگ گرانیت مناسب برای کف پارکینگ

مرمریت ها (Marble)

سنگ های مرمریت نیز در دسته ی سنگ های پر مقاوم قرار دارند. استفاده از سنگ های مرمریت روشن با ضخامت مناسب(معمولا دو سانت)، می تواند گزینه ی خوبی برای کفپوش پارکینگ باشند. سنگ های مرمریت خوی، هرسین، کاشمر، پارادایس، دهبید و … از سنگ های مورد استفاده در کف ساختمان ها و کف پارکینگ به حساب می آیند. مرمریت خوی استحکام بی نظیری دارد و گزینه ی فوق العاده مناسبی برای سنگفرش پارکینگ محسوب می شود.

سنگ های چینی و کریستال

این سنگ ها عموما دارای سطحی روشن و مقاومتی بسیار بالا هستند. سنگ چینی نیریز، سنگ چینی زنا و سنگ چینی الیگودرز جزو سنگ های محبوب چینی با زمینه ی سفید همراه با رگه های طوسی رنگ می باشند. این سنگ ها می توانند به صورت صیقلی یا بوش همر فرآوری شوند. سنگ های ساختمانی مستحکم همچون کریستال لایبید نیز به صورت صیقلی و تیشه ای فرآوری می شوند و به عنوان سنگ رمپ و یا کف پارکینگ استفاده می شوند.

سنگ های چینی سفید فرشی

در این مقاله با انواع سنگ مناسب کف پارکینگ آشنا شدیم. بهترین گزینه برای کف پارکینگ، سنگ های ساختمانی هستند که اگر به درستی انتخاب شوند، علاوه بر زیبایی، مقاومت خارق العاده و ماندگاری بالایی نیز دارند. سنگ کف پارکینگ می تواند تیره یا روشن باشد و بهترین سنگ برای کف پارکینگ از لحاظ کیفی و قیمت ارزان، سنگ های گرانیت و کریستال لایبید می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط