لایم استون اسلام آباد صادراتی

سنگ لایم استون ممتاز

فهرست مطالب این نوشته

لایم استون سفید اسلام آباد با تم رنگی سفید، به عنوان یکی از مشهور ترین سنگ های ساختمانی در سراسر دنیا شناخته می شود. سنگ لایم استون ممتاز از لحاظ قیمتی بسیار مناسب و ارزان است و با توجه به سفارشات کشور های مختلف، در ابعاد و سایز های گوناگونی تولید می گردد.


سنگ لایم استون ممتاز

لایمستون ها در دسته سنگ های آهکی قرار دارند که ساختاری ما بین هر دو سنگ تراورتن و مرمریت را دارا می باشند. این سنگ ها آهک بالایی دارند و جنسیت سنگ هر معدن با دیگری متفاوت است. این سنگ ها به سنگ ترامیت سفید، در ایران مشهور هستند که لایمستون نام بین المللی این نوع سنگ است.

هر موقع صحبت از سنگ های لایمستون می شود، تمامی ذهن ها به سمت سنگ لایم استون اسلام آباد می رود. لایمستون سفید اسلام آباد، مشهور ترین و از پر فروش ترین سنگ های سفید است که نه تنها در ایران، بلکه در سراسر دنیا محبوبیت و مشتریان زیادی دارد. تم رنگی این سنگ سفید است که در دو سورت کلی بدون گل و گلدار(گل پنبه ای) و یا در سه سورت کلی ممتاز، درجه یک و درجه دو دسته بندی می شود. سنگ لایم استون ممتاز اسلام آباد تم رنگی سفید بسیار زیبایی دارد که در سطح آن کمترین میزان لکه، رگه یا هاله مشاهده می شود. شایان ذکر است که بازی رنگ در تمامی سنگ های ساختمانی تا حد پایینی، امری طبیعی می باشد.

سنگ لایم استون ممتاز اسلام آباد به دو روش صیقلی و هوند فرآوری می شود و بیشترین کاربرد را در نما های بیرونی ساختمان ها دارد. این سنگ از ویژگی های خوب و بدی برخوردار است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

ویژگی های سنگ لایمستون اسلام آباد

اصلی ترین و بهترین ویژگی سنگ اسلام آباد، قیمت بسیار مناسب و ارزان آن می باشد. در واقع لایم استون ممتاز اسلام آباد، به عنوان ارزان ترین سنگ سفید در بازار جهانی محسوب می شود. قیمت این سنگ با توجه به ابعاد مختلف آن در هر کشوری متفاوت است.

به طور کلی ساب پذیری سنگ های لایم استون، چندان خوب نیست و این سنگ سطح چندان براقی ندارد. این سنگ ها جذب آب بالایی دارند و اگر در مکان های مرطوب استفاده شوند، دچار فرسایش می شوند و با گذشت چند سال دچار تخریب و شکستگی می شوند. در مکان های گرم و خشک، استفاده از این سنگ در نما گزینه ای بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. استفاده از سنگ های لایم استون در نما با استفاده از سیمان سفید، عمر و زیبایی این سنگ را افزایش می دهد.

با استفاده از مواد آبگریز نانو، امروزه جذب آب این سنگ ها را به صفر رسانده اند و کارایی و کاربرد این سنگ ها را افزایش داده اند. سنگ های لایم استون مقاومت سایشی مناسبی ندارند و نباید از این سنگ ها در کف مکان های پر تردد استفاده شود.

بهترین ویژگی سنگ لایم استون ممتاز اسلام آباد، این است که این سنگ بهترین عایق در برابر صوت و حرارت محسوب می شود. از این سنگ می توان به عنوان پوشش دیوار های داخلی ساختمان به دلیل زیبایی، تم رنگی سفید و عایق بودن آن استفاده کرد.

صادرات سنگ لایم استون ممتاز اسلام آباد

مشتریان سنگ سفید اسلام آباد در سراسر دنیا وجود دارند و این سنگ را در ابعاد و سایز های مختلف خریداری و وارد می کنند. از مشتریان عمده ی این سنگ می توان به کشور های روسیه، عراق، امارات، ارمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، گرجستان و … دانست.

  • روسیه و قزاقستان معمولا لایم استون به صورت صیقلی در ابعاد 60×40 و 80×40 با ضخامت 2 سانت یا 1.8 سانت خریداری می کنند.
  • عراق عمدتا این سنگ را در سایز های 60×40، 80×40، 100×40 ، 120×40 با ضخامت 1.8 یا 2 سانت و حتی گاها ضخامت 3 سانت خریداری می کنند.
  • کشور ارمنستان نیز معمولا لایم استون با ساب هوند یا مات در ابعاد عرض 40 طولی با ضخامت 2.5 سانت خریداری و در نما های خود استفاده می کنند.
  • کشور هایی همچون چین، عمان و ایتالیا معمولا لایم استون اسلام آباد را به صورت کوپ 6 طرف برش خریداری می کنند.
  • امارات مرکز تجارت در دنیا و پل ارتباطی ایران به سراسر دنیا محسوب می شود. معمولا لایمستون در سایز های مختلف فرض عرض 40 یا سایز 60×120 و همینطور اسلب به امارات صادر می شود.

 

معدن سنگ لایم استون اسلام آباد

معدن این سنگ زینتی در استان کرمانشاه قرار دارد و آن را از منطقه‌ ای در نزدیکی غرب شهرستان اسلام آباد استخراج می‌کنند. ماهیانه بیش از 5 هزار تن لایم استون اسلام آباد از این معدن استخراج می‌شود. همچنین در حدود 5 میلیون تن ذخیره لایم استون در استان کرمانشاه وجود دارد. این معدن به عنوان یکی از بزرگترین و با ارزش ترین معادن سنگ ایران محسوب می شود.

از دیگر سنگ های محبوب صادراتی کرمانشاه می توان اشاره کرد به: سنگ مرمریت هرسین

 

قیمت و پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ های صادراتی

عوامل بسیار زیادی در قیمت سنگ های لایم استون تاثیر گذار هستند. سنگ لایم استون ممتاز اسلام آباد قیمت ارزان و مناسبی دارد و از عواملی که در قیمت آن تاثیر می گذارد، به عنوان مثال ابعاد سنگ است. هر چقدر ابعاد سنگ بیشتر و بلند تر باشد، و یا سایز غیر استاندارد باشد، قیمت سنگ افزایش می یابد. ضخامت سنگ نیز هر چقدر بیشتر شود، قیمت سنگ افزایش می یابد.

کیفیت ساب و کیفیت فرآوری برای سنگ های صادراتی، اهمیت بسیار بالایی دارد. کیفیت برش سنگ، عدم لب پر بودن و عدم ترک داشتن نیز در قیمت سنگ تاثیر گذار است. ضخامت یکستان با کمترین میزان تلورانس، کالیبر بودن و گونیا بودن سنگ، در قیمت آن نیز موثر است. سنگ لایم استون ممتاز اسلام آباد با کمترین بازی رنگ به کشور های زیادی صادر می شود که کیفیت و نحوه ی بسته بندی، در قیمت آن بسیار موثر است.

فاصله ی معدن تا سنگبری به دلیل کرایه حمل کوپ از معدن تا کارخانه در قیمت آن تاثیر گذار است. از دیگر محصولات صادراتی و مهم صنایع سنگ هویدا عبارتند از:

سنگ گوهره خرم آباد _ سنگ ترامیت میاندوآب _ سنگ طرح چوب شیاردار _ مرمریت مشکی دهبید اسپایدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

سنگ پله گوهره درجه دو
لایم استون

لایم استون کرم گلدار

سنگ های لایم استون نوعی از سنگ های آهکی هستند که از تم رنگی روشن و قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. لایم استون کرم گلدار،

ادامه مطلب »
سنگ گوهره درجه دو گلدار
لایم استون

سنگ گوهره درجه دو

یکی از ارزان ترین و اقتصادی ترین سنگ های ساختمانی بازار، می توان به سنگ گوهره درجه دو اشاره کرد. این سنگ کرم رنگ زیبا

ادامه مطلب »