سنگ گوهره درجه دو گلدار

سنگ گوهره درجه دو

فهرست مطالب این نوشته

یکی از ارزان ترین و اقتصادی ترین سنگ های ساختمانی بازار، می توان به سنگ گوهره درجه دو اشاره کرد. این سنگ کرم رنگ زیبا در قسمت های مختلف ساختمان قابل استفاده است و انتخاب همیشگی انبوه سازان و پیمانکاران بزرگ می باشد.


سنگ گوهره درجه دو

سنگ مرمریت گوهره در دسته سنگ های تزئینی ساختمانی است که ساختاری آهکی دارد. جنسیت اصلی این سنگ لایم استون است اما به دلیل کیفیت و جنسیت فوق العاده خوبی که در مقایسه با سایر سنگ های لایم استون دارد، به سنگ مرمریت نیز شناخته می شود. سنگ گوهره سورت بندی زیادی ندارد و در سه سورت ممتاز، درجه یک و درجه دو دسته بندی می شود. سنگ گوهره درجه دو در دسته ارزان ترین و اقتصادی ترین سنگ های ساختمانی است که در طیف رنگی کرم روشن، کرم و بژ از معادن استخراج می شود. سورت بندی این سنگ بر اساس لکه و گل های تیره سطح آن تعیین می شود. سورت درجه دو این سنگ در سطح آن ناخالصی های دون دون تیره رنگ مشاهده می شود.

سنگ گوهره از شناخته شده ترین و قدیمی ترین سنگ های ایران است که در فضا های داخلی کاربرد بسیار زیادی دارد. این سنگ در هیچ کارخانه ی تولیدی، UV نمی شود و تنها برش توسط قله بر و سپس ساب می خورد. فرآوری های مختلفی از جمله صیقلی، چرمی و بوش همر نیز بر روی این سنگ صورت می گیرد. سنگ گوهره خرم آباد در بازار جهانی به (Cream Limestone) شهرت دارد. این سنگ از لحاظ قیمتی، رقیب سر سختی از لحاظ قیمتی در دسته سنگ های مرمریت دارد که آن هم سنگ مرمریت آباده می باشد. این سنگ ویژگی های خوب و بدی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

ویژگی ها، مزایا و معایب

از اصلی ترین خصوصیات بارز این سنگ می توان به قیمت بسیار ارزان و مناسب آن اشاره کرد. در واقع هیچ سنگی نمی توان به ارزانی و خوش قیمتی سنگ گوهره درجه دو پیدا کنید. این سنگ تم رنگی کرم و خنثی دارد و به خوبی می توان از آن در هر فضایی استفاده کنید.

سنگ گوهره مقاومت فشاری خوبی دارد اما مقاومت سایشی آن چندان مناسب نیست. این سنگ جذب آب نسبتا بالایی دارد و بهتر است در مکان های مرطوب استفاده نکنید. یکی از ویژگی های این سنگ آن است که سورت بندی زیادی ندارد و به راحتی می توان یک سورت مشخص از این سنگ را در متراژ های بالا برای پروژه های انبوه تامین کرد.

سنگ گوهره درجه دو ساب پذیری مناسبی دارد ولی در مقایسه با سایر سنگ های مرمریت، ساب چندان براقی ندارد. این سنگ نسبت به سرما مقاومت خوبی دارد و همچنین در برابر آتش نیز مقاوم است. مرمریت گوهره نسبت به مواد اسیدی یا قلیایی شیمیایی مقاومت چندان خوبی ندارد و اگر با اینگونه مواد، تماس پیدا کند، دچار لک می شود. بهتر است از این سنگ به عنوان سنگ کانتر آزمایشگاه ها استفاده نشود.

 

کاربرد این سنگ در صنعت ساختمان

سنگ گوهره برای مصارف داخلی (ایران) معمولا در ابعاد 40 طولی با ضخامت 1.7 و سنگ پله با ضخامت 2.7 تا 3 سانت تولید می شود. ابعاد صادراتی معمولا دارای ضخامت های دقیق 2 سانت و 3 سانت می باشد. ترکیب این سنگ با سنگ های تیره همچون مرمریت مشکی اسپایدر در فضا های داخلی، شکوه و گرمی خاصی به فضا می بخشد.

از اسلب های سنگ گوهره در دکوراسیون های داخلی نیز استفاده می شود. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • دیوار های پارکینگ و پیلوت
  • سنگ کف پله و بدنه راهرو ها و دیوار های راه پله
  • سنگ کف پارکینگ
  • سنگفرش حیاط، پشت بام، تراس
  • رویه میز های پیشخوان و دفاتر تجاری
  • استفاده در محوطه سازی ها با ضخامت بالا

 

معدن سنگ مرمریت گوهره

این سنگ از معادن شهرستان خرم آباد در استان لرستان، در سورت های مختلف استخراج می گردد. سورت هایی با کیفیت بالاتر عمدتا به صورت کوپ به کشور های بسیار زیادی از جمله چین، روسیه، ارمنستان، عمان و کشور های اروپایی صادر میگردد. سورت های ضعیف تر و درجات پایین تر برای مصارف داخلی فراوری شود.

از جمله معادن غنی سنگ گوهره، معدن درب چاه است که بزرگترین معدن سنگی این استان به حساب می آید. مجموعه ذخایر این معدن 17 میلیون تن سنگ گوهره می باشد. از دیگر معادنی که سنگ باکیفیت صادراتی استخراج می کنند می توان به معدن قلایی، بنیاد و کوشکی نیز اشاره کرد.

سنگ پله گوهره درجه دو

قیمت سنگ گوهره درجه دو و هزینه ی ارسال آن

پارامتر های مختلفی در قیمت سنگ های ساختمانی تاثیر گذار هستند. از جمله کیفیت برش و کیفیت ساب و فرآوری، گونیا بودن چهار گوشه ی سنگ می توان از عوامل تاثیر گذار در قیمت سنگ دانست. سورت های درجه دو سنگ گوهره نیز به کشور های بسیار زیادی صادر می شوند. ضخامت سنگ ها هر چقدر بیشتر باشد و ابعاد سنگ بزرگتر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر می گردد. در سنگ های صادراتی، بسته بندی و پالت سنگ نیز در قیمت تاثیر گذار است.

سنگ گوهره خرم آباد با ضخامت دو سانت کامل،دارای وزن 45 تا 50 کیلو گرم در هر متر مربع است. برای سنگ هایی با ضخامت 1.7، وزن حدودی بین 37 تا 42 کیلو گرم خواهد بود. صنایع سنگ هویدا با تولید ابعاد مختلف سنگ گوهره در سورت های ممتاز، درجه یک و درجه دو با کیفیت صادراتی و داخلی، آماده ی همکاری با شما عزیزان است. از دیگر محصولات باکیفیت این مجموعه می توان اشاره کرد به:

لایم استون سفید اسلام آباد _ سنگ مرمریت مینیاتور _ مرمریت پرطاووسی ارسنجان _ سنگ مرمریت لاشتر _ مرمریت مشکی گلدن بلک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
لایم استون اسلام آباد صادراتی
لایم استون

سنگ لایم استون ممتاز

لایم استون سفید اسلام آباد با تم رنگی سفید، به عنوان یکی از مشهور ترین سنگ های ساختمانی در سراسر دنیا شناخته می شود. سنگ

ادامه مطلب »