تراورتن عباس آباد ممتاز +14سورت متفاوت

تراورتن سفید قیمت مناسب

فهرست مطالب این نوشته

ایران معادن بسیار زیادی از سنگ های تراورتن سفید باکیفیت را در خود جای داده است. در این مقاله با انواع سنگ تراورتن سفید قیمت مناسب همراه با کیفیت عالی آشنا خواهیم شد. تمامی سنگ های معرفی شده، سورت های مختلفی دارند و برای عکس های بیشتر می توانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.


تراورتن سفید قیمت مناسب

سنگ های تراورتن در دسته سنگ های  رسوبی قرار دارند که با توجه به کانی های تشکیل دهنده ی آنها، در تم های رنگی سفید، کرم، عسلی، شکلاتی، زرد، قرمز، سیلور دودی و … یافت می شوند. از گذشته تا به امروز، سنگ های تراورتن سفید در سراسر دنیا محبوبیت بسیار زیادی دارند و در اکثر نما های کلاسیک و مدرن ترکیبی استفاده می شوند. این سنگ ها از معادن مختلفی استخراج می شوند که از مشهور ترین آنها می توان به سنگ تراورتن عباس آباد و سنگ تراورتن دره بخاری اشاره کرد. معدن سنگ عباس آباد در استان مرکزی و در شهرستان محلات قرار دارد و به عنوان باکیفیت ترین سنگ تراورتن با تم رنگی روشن شناخته می شود. این سنگ سورت های بسیار زیادی دارد و به دلیل قیمت بالا، در دسته لوکس ترین سنگ های تراورتن قرار گرفته است و عمدتا در ساختمان های لاکچری استفاده می شود.

اکثر سازنده ها و پیمانکاران به دنبال یک سنگ تراورتن قیمت مناسب و ارزان همراه با کیفیت خوب هستند. در این مقاله ما می خواهیم به معرفی برخی از پر فروش ترین سنگ های تراورتن سفید که علاوه بر قیمت، کیفیت خوبی دارند، بپردازیم. شایان ذکر است که عرض استاندارد سنگ های طولی، 40 سانتی متر است و سنگ ها سورت های مختلفی دارند. در انتهای مقاله به  پارامتر هایی که در قیمت سنگ ها تاثیر گذار هستند نیز می پردازیم.

 

معرفی انواع سنگ تراورتن سفید ارزان قیمت

به ترتیب از محبوب ترین و پر فروش ترین سنگ های سفید تراورتن به غیر از سنگ عباس آباد و سنگ تراورتن دره بخاری، می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن سفید ابیانه به دلیل شباهت بسیار زیاد به سنگ سفید عباس آباد، امروزه محبوبیت فوق العاده زیادی در بین طراحان پیدا کرده است. ترکیب این سنگ بسیار زیبا با سنگ هایی همچون تراورتن سیلور تکاب، نمای فوق العاده جذاب و دلنشینی خلق می کند.

معدن این سنگ در استان اصفهان و در نزدیکی روستای ابیانه واقع شده است. از مهمترین معادن این سنگ می توان به معدن اسماعیلی، معدن گودرزی و سینه کار یا معدن صلصالی اشاره کرد. سنگ ابیانه نسبت به ظاهر بسیارزیبایی که دارد، با قیمت بسیار مناسبی همراه است. از ویژگی های خوب این سنگ می توان به این موضوع اشاره کرد که با شرایط مختلف آب و هوایی سازگار است و به هیچ عنوان شوره نمی زند و ظاهر زیبای خود را از دست نمی دهد. ساب پذیری این سنگ فوق العاده عالی است و سطح آن براق و درخشان می باشد. ظاهر این سنگ بسیار شبیه به سنگ عباس آباد است ولی از لحاظ قیمتی، نصف قیمت تراورتن عباس آباد می باشد.

یکی از تفاوت هایی که تراورتن ابیانه با سنگ عباس آباد دارد، میزان تخلخل این سنگ است. سنگ ابیانه تخلخل بیشتری نسبت به تراورتن عباس آباد دارد و وزن مخصوص آن پایین تر است. اگر قصد خرید این سنگ را دارید، می توانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

تراورتن ابیانه سفید

تراورتن کمشچه در تم های رنگی کرم و سفید همراه با هاله و رگه های قهوه ای و صورتی است که با توجه به مقدار رگه و هاله، سورت بندی می شود. این سنگ قیمت بسیار مناسبی دارد و در کنار کیفیت بسیار عالی، باعث شده است تا نظر انبوه سازان و سازندگان بسیار زیادی را به خود جلب کند. زیبایی، طول عمر بالا و همچنین مقاومت بسیار خوب، سنگ تراورتن کمشچه را در برابر تغییرات دمایی آب و هوا، به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سنگ نما تبدیل کرده است. میزان خلل و فرج این سنگ مناسب می باشد و یکی از سنگ های بسیار خوب برای اجرای نما های برجسته ی رومی محسوب می شود.

سنگ تراورتن کمشچه به روش های صیقلی و چرمی در ابعاد مختلف تولید می شود و از سنگ های سفید صادراتی قیمت مناسب محسوب می شود. به دلیل معروفیت کمتر این سنگ در مقایسه با سایر سنگ های تراورتن سفید، قیمت آن بسیار مناسب است. معدن این سنگ در استان اصفهان، شهرستان دولت آباد، جاده اردستان بعد از روستای کمشچه واقع شده است. عمدتا این سنگ بسیار زیبا در کارخانجات سنگبری واقع در شهرک صنعتی محمود آباد و شهرک صنعتی رضوانشهر تولید می شود و صنایع سنگ هویدا یکی از تولید کنندگان این سنگ است.

سنگ تراورتن کمشچه

سنگ تراورتن رامشه در تم های رنگی مختلف عسلی، کرم روشن و سفید همراه با هاله های کرم، طوسی یا صورتی است. معدن این سنگ در منطقه آب ترش شهر رامشه، روستایی در شهرستان جرغویه استان اصفهان قرار دارد. از معروف ترین سینه کار های این معدن می توان به معدن ثنایی، مالکی و معدن رامشه قریب شاهی اشاره کرد. سنگ رامشه سورت های مختلفی دارد که سورت های سوپر آن کرم روشن یا سفید یکدست هستند و سورت های ضعیف تر آن رگه های طوسی و صورتی دارد که بیشتر به عنوان سنگ پشتکاری استفاده می شوند. این سنگ قیمت بسیار مناسب و ارزانی دارد و کیفیت آن قابل قبول است.

بهتر است از سنگ تراورتن رامشه در مناطق با آب و هوای سردسیر یا مرطوب (شمال کشور) استفاده نشود. زیرا این سنگ آهک نسبتا بالایی در مقایسه با سایر سنگ های تراورتن دارد و دچار شوره می شود. ساب پذیری این سنگ بسیار خوب است و سطح آن براق و درخشان می باشد. تراورتن رامشه قریب شاهی با تم رنگی سفید و قیمت ارزان، یکی از محصولات محبوب ساختمان ساز های کشور می باشد.

سنگ تراورتن رامشه سفید

تراورتن طبس از دیگر سنگ هایی است که در این چند سال اخیر، شهرت خوبی پیدا کرده است. این سنگ سنگ زمینه رنگی سفید دارد که با توجه به سورت آن همراه با رگه های مشکی، عسلی، کرم، سیلور و گاها صورتی است. سنگ تراورتن طبس شباهت فراوانی به سنگ تراورتن سفید عباس آباد دارد، با این تفاوت که تخلخل آن بیشتر و موج های آن نیز متمایز تر است. این سنگ چسبندگی بسیار خوبی با ملات دارد و ساب پذیری بسیار خوب و براقی دارد.

معدن این سنگ در فاصله ی 450 کیلومتری شمال شرق یزد و 100 کیلومتری جنوب شهرستان طبس واقع شده است و حدود 120000 تن سنگ تراورتن سفید، از ذخایر این معدن است. به دلیل ساختار این سنگ، بهتر است از آن در نمای مناطق مرطوب و یا سردسیر کشور استفاده نشود. شایان ذکر است که تراورتن طبس گزینه ی بسیار عالی برای نمای شهر های مرکزی کشور با آب و هوای معتدل محسوب می شود.

تراورتن آبگرم عمدتا در تم های رنگی کرم روشن یافت می شود که سورت های سوپر آن از تم رنگی سفید بسیار زیبایی برخوردار هستند. همانطور که از نام این سنگ پیداست، معدن آن در استان مرکزی، شهرستان محلات و در نزدیکی روستای آبگرم واقع شده است. این سنگ ساب پذیری بسیار خوبی دارد و سطح آن براق و درخشان است. کیفیت سنگ آبگرم نیز بسیار عالی است و با شرایط مختلف آب و هوایی نیز سازگار می باشد. مشهور ترین سینه کار این سنگ نیز معدن آبگرم سالاری می باشد.

تراورتن سفید آبگرم کمیاب است و این سنگ را نمی توان در متراژ های بالا تامین کرد. اما به طور کلی قیمت بسیار مناسبی دارد. یکی از اصلی ترین پارامتر هایی که در قیمت این سنگ تاثیر گذار است، کوره نبودن و چسبی نبودن سنگ است. در برخی از کارخانه ها، سنگ های تراورتن کرم را داخل کوره با حرارت بالا قرار می دهند و سنگ چند پرده روشن تر و تم رنگی آن سفید می شود. کوره کردن سنگ ها، آسیب بسیار زیادی به سنگ وارد می کند که از اصلی ترین آنها به ترد و شکننده شدن سنگ می توان اشاره کرد. چسبی بودن سنگ ها نیز بدین معناست که سنگ هایی که قد و پای کوتاهی دارند و در زمان فرآوری زیر ساب می شکنند، با چسب به یکدیگر می چسبانند تا ارتفاع سنگ ها بلند تر شود.

به طور کلی این سنگ کیفیت بسیار خوبی دارد و در کارخانجات اصفهان و محلات، با قیمت بسیار مناسب و ارزان به فروش می رسد.

 

پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ های تراورتن

عوامل بسیار زیادی هستند که در قیمت سنگ های تراورتن به خصوص تراورتن های سفید تاثیر گذار می باشند. از مهمترین آنها باید به سورت سنگ و دقت در سورت بندی سنگ اشاره کرد. هر چقدر سنگ های یکدسته بازی رنگ کمتری داشته باشند و سنگ سفید و کم رگه یا هاله تر باشد، قیمت سنگ بیشتر می شود. کیفیت ساب و کیفیت مواد مورد استفاده در زمان فرآوری نیز بسیار مهم است. اکثر مردم به این مورد توجه نمی کنند و نمی دانند که کیفیت فرآوری در ماندگاری سنگ تاثیر فوق العاده زیادی می گذارد. ما اکیدا توصیه می کنیم که سنگ نمای خود را از کارخانه ی معتبر خریداری کنید. کیفیت برش، ضخامت استاندارد (1.7 تا 1.8 سانت) و لب پر نبودن سنگ ها نیز در قیمت گذاری آنها تاثیر گذار می باشد.

فاصله ی معدن تا کارخانه ی سنگبری از دیگر عواملی است که در قیمت سنگ تاثیر گذار می باشد. عمدتا سنگ های تراورتن در کارخانجات سنگبری واقع در اصفهان تولید می شوند. از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت سنگ های تراورتن سفید، قد و پا یا ارتفاع سنگ های پلاک عرض 40 طولی است. هر چقدر قد و پای سنگ ها بلند تر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود. صنایع سنگ هویدا با تولید و ارائه ی انواع سنگ تراورتن سفید قیمت مناسب، آماده ی همکاری با شما عزیزان است. از دیگر محصولات این مجموعه می توان اشاره کرد به:

سنگ تراورتن کاشان _ تراورتن کرم حاجی آباد _ سنگ تراورتن سفید تکاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط