مرمریت پرشین سیلک

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت پرشین سیلک دارای زمینه طوسی روشن و تیره است. این سنگ بسیار زیبا از معادن دهبید استان فارس استخراج می شود و به عنوان یکی از پر طرفدار ترین سنگ های ایران و جهان شناخته می شود.


سنگ مرمریت پرشین سیلک

این سنگ دارای زمینه ی طوسی همراه با رگه های سفید کم رنگ می باشد. نام دیگر مرمریت پرشین سیلک، مرمریت امپرادور است. معادن مختلف مرمریت پرشین سیلک در شهرستان فارس و در نزدیکی شهرستان نیریز واقع شده است که معدن باقر آباد یا همان بیات، یکی از معروف ترین معادن این سنگ به شمار می رود. علاوه بر استان فارس، یزد و اصفهان از دیگر معادن استخراج این سنگ می باشد. اصلی ترین معدن سنگ مرمریت پرشین سیلک در استان فارس، شهرستان نیریز، کیلومتر 10 جاده حاجی آباد واقع گردیده است.

این سنگ در ابعاد مختلف اسلب با قابلیت بوک مچ و فورمچ، تایل و حکمی، و پلاک های عرض 40 یا 60 سانت طولی فرآوری می شود. این سنگ به عنوان یکی از محبوب ترین سنگ های بازار محسوب می شود و قیمت نسبتا بالایی دارد.

سنگ مرمریت پرشین سیلک

ویژگی های سنگ مرمریت پرشین سیلک

به طور کلی سنگ های معادن منطقه دهبید، کیفیت بسیار خوبی دارند. مرمریت پرشین سیلک نیز اگر چه قیمت بالایی دارد، از کیفیت فوق العاده خوب و استحکام بسیار بالایی برخوردار است.

این سنگ تراکم بیسیار بالایی دارد و به همین دلیل ساب پذیری فوق العاده عالی و سطح براق و درخشانی دارد. سطح این سنگ چنان براق است که نور را به خوبی منعکس می کند و شکوه خاصی به فضای اطراف خود می بخشد.

از لحاظ مقاومت فشاری و سایشی این سنگ بسیار مستحکم و مقاوم است. مرمریت پرشین سیلک نسبت به سایش نیز بسیار مقاوم است و به هیچ عنوان دچار خط و خش نمی شود.

جذب آب بسیار ناچیز از دیگر مزیت های خوب این سنگ است. این سنگ بسیار زیبا نسبت به رطوبت بسیار مقاوم است و می توان از آن در محیط هایی همچون سرویس بهداشتی استفاده نمود.

به طور کلی بهتر است از سنگ های مرمریت در فضا های بیرونی ساختمان که در معرض نور خورشید است، استفاده نشود. زیرا با گذشت زمان سنگ های مرمریت دچار رنگ پریدگی و ترک می شوند. اگر هم قصد استفاده در محیط بیرونی را دارید، حتما سنگ را نانو کنید.

 

کاربرد های سنگ مرمریت پرشین سیلک

این سنگ به دلیل تم رنگی بسیار زیبا و خاص در کنار کیفیت بسیار مرغوب و عالی، در صنعت ساختمان کاربرد های زیادی دارد. از این سنگ به دلیل تم رنگی خنثی و جذابی که دارد، بیشتر به عنوان سنگ کف لابی ساختمان ها و کفپوش مجتمع های تجاری استفاده می شود. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • سنگ کف لابی هتل ها و ساختمان های مسکونی و اداری
  • کفپوش پارکینگ و بدنه دیوار پارکینگ
  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • سرویس های بهداشتی و حمام های مستر
  • سنگ رویه کابینت و میز های پیشخوان
  • دکوراسیون داخلی واحد های مسکونی و تجاری لوکس

قیمت سنگ مرمریت پرشین سیلک بیات

پارامتر های بسیار زیادی هستند که در قیمت سنگ های ساختمانی همچون مرمریت پرشین سیلک دخیل می باشند. به عنوان مثال، این سنگ دارای سینه کار های مختلفی است که معروف ترین آن معدن بیات است که سنگ های فوق العاده زیبایی از آن استخراج می شود. سورت سنگ و دقت در سورت بندی در قیمت سنگ بسیار تاثیر گذار است. هر چقدر سطح سنگ روشن تر و یکدست تر باشد و میزان رگه در سطح آن کمتر باشد، قیمت سنگ افزایش می یابد.

ابعاد و ضخامت سنگ یک معیار کلی در تعیین قیمت سنگ های ساختمانی است. هر چقدر ابعاد سنگ بزرگ تر و ضخامت سنگ بیشتر باشد، قیمت سنگ افزایش پیدا می کند. کیفیت ساب و فرآوری، کیفیت برش سنگ، گونیا بودن سنگ و … از دیگر پارامتر های موثر در قیمت سنگ است. از دیگر سنگ های محبوب ساختمانی می توان اشاره کرد به:

سنگ مرمریت پرطاووسی _ اسلب مرمریت لاشتر _ مرمریت دهبید زارعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »