بهترین سنگ پله با قیمت مناسب

سنگ پله گوهره ممتاز

فهرست مطالب این نوشته

مرمریت کرم گوهره یکی از قدیمی ترین و مشهور ترین سنگ های ساختمانی با قیمت ارزان و رنگ روشن می باشد. سنگ پله گوهره ممتاز معمولا در عرض های 35، 33 و 30 با ضخامت 3 سانت جهت صادرات و یا مصارف داخل تولید می شود.


مشخصات کلی مرمریت گوهره

سنگ گوهره از جمله سنگ های ساختمانی با ساختار آهکی است که به دلیل تم رنگی کرم روشن و سطح تقریبا یکدست، در کنار قیمت ارزان آن شهرت فرآوانی در سراسر دنیا دارد. این سنگ بسیار زیبا در دسته سنگ های مرمریت قرار دارد اما در واقع جنسیت آن لایم استون (Limestone) می باشد. مشهور ترین سنگ لایم استون بازار نیز، لایمستون سفید اسلام آباد است.

سنگ گوهره در سورت های ممتاز، درجه یک و درجه دو دسته بندی می شود. سورت بندی این سنگ بر اساس میزان لکه ها و نقاط طوسی داخل سطح سنگ است. لایم استون کرم گوهره (cream Gohare limestone) در ابعاد تایل و پلاک های طولی در ضخامت های 1.7 و 2.7 برای مصارف داخلی و ضخامت 2 سانت، 2.5 سانت (سفارش محبوب کردستان عراق به صورت عرض 25 سانت طولی) و ضخامت 3 سانت دقیق جهت صادرات تولید می شود.

این سنگ از معادن استان لرستان شهرستان خرم آباد استخراج می شود. سنگ گوهره به صورت کوپ و یا بریده شده به کشور های بسیار زیادی صادر می گردد. از جمله معادن معروف و محبوب می توان به معدن درب چاه، معدن آقای قلایی، سینه کار کوشکی، معدن بنیاد و … اشاره کرد. مجموعه ذخایر این معدن به طور حدودی 17 میلیون تن سنگ گوهره است.

 

ویژگی های مثبت و منفی سنگ گوهره

بهترین ویژگی مثبت سنگ مرمریت گوهره، قیمت بسیار مناسب و ارزان آن می باشد که موجب شده این سنگ به یکی از محبوب ترین کالا های صادراتی ایران تبدیل گردد. سنگ پله گوهره ممتاز در ساختمان و مجتمع های بسیار بزرگ، به وفور استفاده می شود.

مقاومت فشاری این سنگ مناسب است اما مقاومت سایشی آن نسبتا ضعیف می باشد. سنگ گوهره به دلیل جنسیت آهکی که دارد، جذب آب نسبتا بالایی دارد اما به طور کلی نسبت به رطوبت مقاومت مناسبی نسبت به سایر سنگ های لایم استون و ترامیت دارد. یکی از بهترین ویژگی های این سنگ، قابلیت تامین یک سورت آن در متراژ های بالا است. سنگ گوهره تنها در سه سورت دسته بندی می شود. مرمریت گوهره ساب پذیری مناسب و قابل قبولی دارد. این سنگ در زمان فرآوری، UV نمی شود. عمدتا سنگ گوهره در استان لرستان و در شهر های بروجرد، خرم آباد، درود و … تولید و فرآوری می شود.

سنگ گوهره به روش های مختلف صیقلی، هوند یا مات، بوش همر، تامبل و حتی تیشه ای تولید می شود. به دلیل تم رنگی خنثی و گرمی که دارد، به راحتی با هر نوع متریال یا سنگ دیگری ترکیب می شود و زیبایی خارق العاده ای را بوجود می آورد.

سنگ گوهره خرم آباد

سنگ پله گوهره ممتاز – دیگر کاربرد های سنگ گوهره

مرمریت کرم گوهره سورت ممتاز، در ابعاد مختلف تایل، پلاک طولی و سایز های مختلف پله تولید می شود. ترکیب و تلفیق این سنگ بسیار زیبا با سنگ های تیره، همچون مرمریت مشکی دهبید یا سنگ مرمریت نجف آباد، زیبایی خارق العاده و چشمگیری را در محیط ساختمان خلق می کند. از سورت های ضعیف تر این سنگ به عنوان قرنیز دور در پایین دیوار ها و یا مچی استفاده می کنند. کاربرد های کلی مرمریت گوهره در صنعت ساختمان را می توان اشاره نمود به:

  • سنگ پله گوهره ممتاز در ساختمان ها و مجتمع ها
  • سنگفرش کف واحد های تجاری و اداری
  • سنگ کف پارکینگ ساختمان ها
  • رویه کابینت و میز های پیشخوان دفاتر
  • استفاده به عنوان اسلب در دکوراسیون های داخلی
  • سنگ نما و پایین دست نمای ساختمان
  • دیوار های داخلی ساختمان و لابی ها

از آنجایی که جذب آب این سنگ بالا است و با گذشت زمان، در مکان های مرطوب دچار فرسایش می شود، بهتر است از آن در مکان های با رطوبت بالا استفاده نشود. این سنگ مقاومت سایشی پایینی دارد و اگر در مکان های با رفت و آمد بالا استفاده می شود، حتما از این سنگ با ضخامت مناسب استفاده کنید.

 

قیمت و پارامتر های تاثیر گذار در قیمت کلی این سنگ

عوامل بسیار زیادی در قیمت سنگ های ساختمانی به خصوص سنگ گوهره تاثیر گذار است. این سنگ سورت بندی های مختلفی دارد و هر چقدر سطح سنگ یکدست تر (سورت ممتاز) باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. کیفیت ساب و فرآوری و همینطور کیفیت برش برای سنگ های صادراتی، تاثیر فوق العاده زیادی در قیمت می تواند بگذارد. سنگ ها نباید لب پر باشند و کیفیت برش و کالیبر بودن سنگ ها، ضخامت یکدست و دقیق و تاب نداشتن سنگ ها، ترک نداشتن و گونیا بودن از پارامتر هایی است که بی شک در قیمت سنگ تاثیر می گذارد.

سنگ های صادراتی ضخامت دقیق با کمترین تلورانس را باید دارا باشند. فاصله ی معدن تا سنگبری در قیمت سنگ به دلیل کرایه حمل کوپ، تاثیر گذار است. همینطور معدن استخراج سنگ، در قیمت آن نیز تاثیر گذار می باشد. معدن قلایی به دلیل کیفیت و استحکام بالا سنگ صادراتی خوبی را تولید می کند و قیمت بالا تری نسبت به سایر معادن دارد. معادن کوشکی، درب چاه، بنیاد نیز سنگ های صادراتی خوبی را ارائه می دهند.

کیفیت بسته بندی و پالت سنگ های صادراتی در قیمت سنگ تاثیر گذار است و از مهمترین عواملی است که یک تاجر باید به آن دقت کند. اگر به دنبال خرید سنگ پله گوهره ممتاز یا سنگ تایل با کیفیت صادراتی و قیمت مناسب هستید، می توانید برای دریافت لیست قیمت، با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید. از دیگر محصولات این مجموعه می توان اشاره کرد به:

ترامیت سفید میاندوآب _ سنگ مرمریت آباده ارزان _ مرمریت ایرجی ممتاز _ سنگ مرمریت هرسین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »