سنگ مرمریت نجف آباد سوپر

مرمریت نجف آباد سوپر

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت نجف آباد سوپر با تم رنگی مشکی و خطوط بسیار زیبای سفید، یکی از مشهور ترین و قدیمی ترین سنگ های ساختمانی بازار محسوب می شود. این سنگ در ابعاد اسلب، تایل، عرض 40 طولی و سایز های مختلف پله به صورت صیقلی تولید می شود.


مرمریت نجف آباد سوپر

سنگ های مرمریت مشکی امروزه در نما های مدرن و دکوراسیون های داخلی ساختمان های لوکس، در میان طراحان و سازندگان شهرت فرآوانی پیدا کرده است. یکی از مشهور ترین سنگ های مشکی، مرمریت نجف آباد سورت سوپر می باشد. این سنگ دارای زمینه ای کاملا مشکی همراه با خطوط و رگه های سفید نا منظم می باشد.  نام تجاری این سنگ بسیار زیبا در بازار جهانی Black Markino Marble نام دارد و در ابعاد مختلف به سراسر جهان صادر می شود.

مرمریت نجف آباد سورت های مختلفی دارد که بر اساس ظاهری در سورت های کم خط، پر خط دسته بندی می شود که سورت های ضعیف تر آن خطوط و رگه های طلایی همراه با لکه های سوختگی دارند. در کارخانجات سنگبری، این سنگ بر اساس قد و پا به دو صورت قد و پا معمولی و قد و پا شمش نیز دسته بندی می گردد. مرمریت نجف آباد سوپر، از نظر ظاهری، شباهت زیادی به سنگ مرمریت لاشتر نیز دارد. از این سنگ عموما در فضا های داخلی ساختمان های مدرن و لوکس استفاده می شود.

 

ویژگی ها، مزایا و معایب

به طور کلی سنگ های مرمریت در دسته سنگ های آهکی قرار دارند و به همین دلیل نباید از آنها در فضا های با رطوبت بالا استفاده شوند. مرمریت نجف آباد مقاومت متوسطی نسبت به فشار و سایش دارد. اگر قصد استفاده از این سنگ برای کف پارکینگ دارید، اگرچه توصیه نمی شود، اما بهتر است با ضخامت مناسب ( سه سانتی متر) استفاده کنید.

مرمریت نجف آباد ساب پذیری فوق العاده عالی دارد و سطح آن براق و درخشان می باشد. تخلخل این سنگ بسیار ناچیز است و جذب آب آن پایین می باشد. به طور کلی سنگ های مرمریت مشکی نباید در فضا های بیرونی ساختمان که در معرض نور خورشید هستند استفاده شوند. زیرا سنگ های مرمریت در فضا های باز و جلوی نور، به مرور زمان دچار رنگ پریدگی می شوند و با گذشت چند سال، رگه های آنها باز شده و دچار ترک و تخریب می گردند.

این سنگ در متراژ های بالا قابل تامین است و قیمت آن بسیار مناسب و ارزان می باشد. در واقع سنگ مرمریت نجف آباد، جزو ارزان ترین سنگ های مرمریت مشکی بازار قرار دارد که به کشور های بسیار زیادی صادر می گردد.

سنگ مرمریت نجف آباد و دیگر سنگ های مرمریت، مقاومت پایینی نسبت به مواد شیمیایی دارند و در هنگام تماس با اینگونه مواد (آبلیمو، قهوه، چایی و …) ممکن است دچار لکه شوند. با استفاده از مواد پوششی نانو، می توان این سنگ ها را نسبت به لکه، مقاوم کرد.

نمونه اجرا شده مرمریت نجف آباد سوپر

کاربرد این سنگ در صنعت ساختمان

از سنگ های مرمریت می توان در کلیه فضا های داخلی ساختمان های لوکس و فضا های مشاعات ساختمان استفاده کرد. ترکیب این سنگ با مرمریت های روشن همچون سنگ مرمریت دهبید کرم یا سنگ چینی ازنا، فضایی خاص و دلنشین ایجاد می کند. معمولا سنگ مرمریت نجف آباد در ابعاد اسلب، پلاک های عرض 40 با طول آزاد یا نمره شده، سایز های مختلف فرشی و سایز های مختلف پله به صورت صیقلی و براق تولید می شود.

احتمالا مرمریت مشکی نجف آباد را در سالن های شیک و مدرن پاساژ ها، رستوران ها و لابی هتل ها با ترکیب رنگ روشن دیده اید. از کاربرد های کلی این سنگ می توان اشاره کرد به:

  • سنگ کف ساختمان ها لوکس، مغازه ها، اداره ها و لابی ها
  • سنگ پله و بدنه دیوار راه پله
  • پوشش دیوار های پیلوت ساختمان
  • سنگ رویه کانتر و میز های پیشخوان
  • سنگ تی وی وال ها و دکوراسیون های داخلی
  • سنگفرش پارکینگ و بدنه دیوار پارکینگ
  • استفاده در نما های خارجی مدرن

 

معدن سنگ مرمریت مشکی نجف آباد

معدن این سنگ در استان اصفهان، 40 کیلومتری غرب اصفهان و 12 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان نجف آباد واقع گردیده است. این معدن یکی از با ارزش ترین و قدیمی ترین معادن سنگ مشکی ایران است که سنگ های آن به صورت کوپ، اسلب و تایل به کشور های بسیار زیادی صادر می شود. برای استعلام قیمت بروز می توانید با کارشناسان ما در صنایع سنگ هویدا تماس بگیرید.

مطالب مربوط : سنگ اسلب مرمریت نجف آباد

 

قیمت و پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ های مرمریت مشکی

عوامل بسیار زیادی در قیمت سنگ های مرمریت مشکی تاثیر گذار هستند. از مهم ترین آنها می توان به کیفیت برش و ساب سنگ، لب پر نبودن و ضخامت استاندارد سنگ اشاره کرد. ابعاد و ضخامت سنگ با قیمت آن رابطه ی مستقیم دارند و هر چقدر ابعاد بزرگتر باشند، قیمت نیز بیشتر می شود. سورت سنگ و میزان یکدستی سنگ نیز تاثیر مهمی در تعیین قیمت سنگ دارد. سنگ هایی که رگه زردی و طلایی دارند، قیمت مناسب تری دارند و در سورت های ضعیف قرار می گیرند.

سنگ مرمریت نجف آباد در کارخانجات به دو صورت قد و پا معمولی و قد و پا شمش دسته بندی می شود. قد و پای سنگ ها هر چقدر بلند تر باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر می گردد. سنگ های سایز و نمره نیز قیمت بیشتری نسبت به سنگ های طول آزاد دارند. صنایع سنگ هویدا با تولید و تامین این سنگ در ابعاد مختلف با بهترین قیمت، آماده ی همکاری با شما عزیزان است. از دیگر محصولات این مجموعه می توان اشاره کرد به:

سنگ مرمریت آباده کرم ارزان _ مرمریت دهبید مشکی اسپایدر _ سنگ مرمریت پرطاووسی ارسنجان _ مرمریت گوهره ممتاز _ سنگ مرمریت هرسین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »