مرمریت آباده کرم ارزان

فهرست مطالب این نوشته

سنگ های مرمریت بهترین انتخاب برای فضا های داخلی و مشاعات ساختمان محسوب می شوند. این سنگ ها در تم های رنگی مختلف و بسیار زیادی وجود دارند اما مرمریت آباده کرم ارزان می تواند بهترین انتخاب برای بدنه دیوار های داخلی ساختمان و سنگ پله ساختمانتان باشد. برای اطلاع از قیمت سورت های مختلف با ما تماس بگیرید.


مرمریت آباده کرم ارزان

سنگ مرمریت آباده از جمله سنگ های پر مصرف ساختمان است که دارای تم رنگی کرم روشن می باشد. این سنگ دارای رگه های قهوه ای و گاها لکه (فسیل) هایی است که باعث جذابیت و زیبایی بیشتر آن می شود. مرمریت آباده کرم قیمت ارزان و مناسبی دارد و به همین دلیل چندین ساله که شهرت بسیار زیادی در میان انبوه سازان و ساختمان سازان پیدا کرده است.

سنگ مرمریت آباده معادن بسیار زیادی دارد و در رنج های قیمتی مختلف وجود دارد. به ترتیب می توان از معروف ترین آنها اشاره کرد به:

سنگ مرمریت آباده کرم طلایی ارزان از معادن مختلف و بسیار زیادی استخراج می شود. اما برخی از قسمت های معدن آباده، آهک بسیار بالایی دارند و چندین سال بعد از اجرا در مناطق مرطوب، ممکن است تبله کنند. معادن میلاد، صداقت کیش، رضایی و … نه تنها سنگ باکیفیت و مرغوبی دارند، بلکه از لحاظ قیمتی در دسته سنگ های ارزان قرار گرفته اند.

سنگ مرمریت آباده رضایی

مشخصات و ویژگی ها

ماهیت سنگ مرمریت آباده کرم ارزان، آهکی است. این سنگ جنسیت بسیار خوبی دارد و به دلیل تراکم بالا، مقاومت بسیار خوبی دارد. تم رنگی کرم خنثی این سنگ، سبب شده تا به خوبی با هر نوع متریال دیگر و یا سنگ های مرمریت تیره، تلفیق شود. طرح و نقش زیبای مرمریت آباده نیز باعث فروش بالای آن در بازار شده است.

بر روی سطح سنگ آباده، رگه های ریزی مشاهده می شود که این رگه ها، بخشی از خود سنگ هستند و قابل لمس نمی باشند. این سنگ جنسیت خوبی دارد و سنگی خوش برش با قابلیت خوب ابزار خوری می باشد. ساب پذیری مرمریت آباده بسیار خوب است و سطح این سنگ براق و درخشان می باشد.

مقاومت بسیار خوب در برابر فشار، ضربه و خط و خش، از دیگر ویژگی های سنگ آباده می باشد. بهترین ویژگی این سنگ در مقایسه با عمده ی سنگ های مرمریت بازار، قیمت بسیار مناسب و ارزان آن می باشد. این سنگ محبوبیت بالایی در میان طراحان و سازندگان دارد.

جذب آب این سنگ نیز پایین است و مقاومت قابل قبولی در برابر رطوبت دارد. سنگ مرمریت کرم آباده در زمان فرآوری UV می شود تا در مقابل رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان دهد. این سنگ سورت بندی بسیار زیادی ندارد و در سورت های سوپر، ممتاز و درجه یک دسته بندی می شود. یک سورت مشخص سنگ مرمریت آباده را می توان در متراژ های بالا به راحتی تامین نمود.

 

موارد استفاده از این سنگ در ساختمان

از آنجایی که سنگ آباده در دسته سنگ های مرمریت قرار دارد، بیشترین کاربرد را در فضا های داخلی ساختمان دارد. این سنگ به دلیل تم رنگی روشن و سطح براقی که دارد، ترکیب آن در فضا های عمومی با سنگ هایی همچون مرمریت مشکی نجف آباد یا سنگ مرمریت اسپایدر، زیبایی خیره کننده ای به محیط اطراف خود می بخشد. از کاربرد های کلی این سنگ در صنعت ساختمان می توان اشاره کرد به:

  • سنگ کف پارکینگ با ضخامت مناسب و بدنه دیوار پارکینگ
  • قاب دور آسانسور
  • پوشش دیوار راهرو ها، پیلوت و لابی ساختمان ها
  • سنگ پله و بدنه دیوار راه پله
  • سنگفرش لابی ساختمان ها و راهرو ها

به طور کلی از سنگ های مرمریت نباید در قسمت های بیرونی ساختمان و نما هایی که در معرض نور خورشید هستند، استفاده کنید. زیرا این سنگ ها به دلیل ساختار آهکی که دارند، نسبت به نور خورشید و یا باران های اسیدی، حساس هستند و با گذشت مدت کوتاهی، ظاهر زیبای خود را از دست می دهند و در نهایت تخریب می شوند. اگر قصد استفاده از یک سنگ کرم روشن در نمای ساختمان با قیمت مناسب را دارید، می توانید از سنگ تراورتن رامشه استفاده کنید.

 

معدن سنگ مرمریت آباده کرم

معدن این سنگ در استان فارس و در نزدیکی شهر آباده قرار دارد. عموما سنگ های این معدن دارای تم رنگی کرم هستند ولی به طور کلی این معدن بسیار وسیع با سینه کار های مختلف و بسیار زیاد می باشد. تقریبا این معدن حدود 80 سینه کار مختلف دارد که سنگ همه ی آنها تقریبا شبیه به یکدیگر و تفاوت بسیار کم ظاهری دارند. از معروف ترین سینه کار های این معدن می توان به معادن آقای صمیمی، رضایی، ایرجی، صداقت کیش، امواج، مینیاتور، دانه برنجی و … اشاره کرد.

سنگ پله مرمریت آباده رضایی

قیمت و پارامتر های تاثیر گذار در قیمت سنگ های مرمریت

عوامل بسیار زیادی هستند که در قیمت سنگ های ساختمانی تاثیر بسیار زیادی می گذارند. در درجه ی اول می توان به ابعاد و ضخامت سنگ ها اشاره کرد. سنگ های داخلی معمولا ضخامت 1.7 دارند و هر چقدر ضخامت بیشتر شود، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود. کیفیت ساب و فرآوری نه تنها در ماندگاری و دوام سنگ تاثیر گذار است، بلکه در قیمت نهایی سنگ نیز تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

سنگ های مرمریت آباده کرم ارزان، سورت بندی های چندان زیادی ندارند و هر چقدر تم رنگی سنگ روشن تر و یکدست تر باشد و سطح آن لکه و زردی کمتری داشته باشد، قیمت سنگ نیز بیشتر می شود. یکی دیگر از پارامتر های اصلی در تعیین قیمت این سنگ، فاصله ی معدن تا کارخانه سنگبری می باشد. کرایه حمل کوپ تا کارخانه، به دلیل قیمت ارزان این سنگ، تاثیر بسیار زیادی در قیمت نهایی آن دارد.

سنگ آباده از لحاظ قیمتی، رقیب بسیار سر سخت سنگ گوهره خرم آباد می باشد. هر دوی این سنگ ها تقریبا از یک قیمت برخوردار هستند و در صنعت ساختمان بسیار پر کاربرد می باشند. صنایع سنگ هویدا با تولید انواع سنگ های مرمریت و تراورتن در سورت ها و سایز های مختلف، آماده ی همکاری با شما عزیزان می باشد.

سنگ مرمریت لاشتر _ مرمریت دهبید کرم _ سنگ مرمریت هرسین _ مرمریت کرم خوی _ سنگ مرمریت گلدن بلک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »