بهترین سنگ مرمریت بازار

بهترین سنگ مرمریت

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت نوعی از سنگ های دگرگونی آهکی است که تنوع زیادی در طرح و رنگ داردان. این سنگ ها تراکم بسیار خوبی دارند و در قسمت های مختلف ساختمان، قابل استفاده هستند. در این مقاله قصد معرفی بهترین سنگ مرمریت با تم رنگی روشن و تیره را داریم


بهترین سنگ مرمریت ایران و جهان

مرمریت ها یکی از پر کاربرد ترین سنگ های ساختمانی جهان هستند که رنگ های متنوع آن به دلیل کانی های موجود در بافت این سنگ ها می باشد. تنوع بی شمار در طرح و رنگ سنگ های مرمریت ایران در کنار کیفیت و استحکام بسیار عالی، سبب شده سنگ های ایران شهرت و محبوبیت فرآوانی در سراسر جهان پیدا کنند. این سنگ ها ویژگی های بسیار خوبی دارند. از جمله:

  • تراکم بسیار بالا و استحکام عالی
  • ساب پذیری بسیار عالی و سطح براق و درخشان
  • مقاومت بالا در برابر فشار، ضربه و سایش
  • جذب آب پایین (این سنگ ها مقاومت خوبی در برابر رطوبت زیاد ندارند)
  • در هر رنج قیمتی یافت می شوند.

این سنگ ها به روش های مختلفی همچون صیقلی، تیشه ای، بوش همر، چرمی و هوند و … در ابعاد مختلف تایل و اسلب فرآوری می شوند. مرمریت ها کاربرد های گوناگونی در ساختمان و فضا های داخلی ساختمان دارند. از این سنگ ها بهتر است در نما های بیرونی که در معرض نور خورشید هستند، استفاده نشود. در ادامه به معرفی برخی از باکیفیت ترین سنگ های مرمریت کرم روشن و مشکی می پردازیم.

بهترین سنگ مرمریت کرم روشن و سفید

مرمریت سفید هرسین : شاید مشهور ترین و پر طرفدار ترین سنگ مرمریت ایران، سنگ مرمریت هرسین است. این سنگ تم رنگی کرم روشن و سفید دارد که در سطح آن رگه های بسیار ریز طوسی دیده می شود. استحکام بی نظیر این سنگ سبب شده تا از آن، در ساختمان های مسکونی و یا تجاری اداری، به عنوان سنگ کف استفاده شود. این سنگ شهرت جهانی دارد و به کشور های زیادی همچون عراق، چین، ترکیه و ایتالیا صادر می شود.

سنگ مرمریت پارادایس : این سنگ دارای تم رنگی کرم روشن تا بژ است که در سطح آن رگه های بسیار ریز مشاهده می شود. از نظر ظاهری، سنگ پارادایس شباهت زیادی به سنگ های معادن دهبید دارد، از این رو آن را مرمریت دهبید پارادایس نیز می نامند. کیفیت بسیار عالی در کنار قیمت بسیار مناسب این سنگ، از دیگر مزیت های آن محسوب می شود. یک سورت مشخص از مرمریت پارادایس را می توان برای پروژه های انبوه در متراژ های بالا، به راحتی تامین نمود.

مرمریت کرم خوی : سنگ مرمریت خوی با تم رنگی بسیار زیبای کرم، در دسته مستحکم ترین و سخت ترین سنگ های ساختمانی قرار دارد. در سطح این سنگ نیز رگه های طوسی رنگ جذابی مشاهده می شود. قیمت این سنگ نیز متوسط است ولی سنگ خوی از لحاظ کیفی در مقایسه با سنگ های مشابه خود، فوق العاده مقاوم و عالی است.

سنگ مرمریت خوی سوپر

بهترین سنگ مرمریت مشکی و تیره

در ایران معادن بسیار زیادی از سنگ های مرمریت مشکی هست که هر کدام ویژگی ها و کیفیت به خصوصی دارند. تمام سنگ های مرمریت ایران که دارای تم رنگی مشکی و تیره هستند، به کشور های همسایه صادر می شوند. در ادامه به معرفی چند نمونه از معروف ترین این سنگ ها می پردازیم.

سنگ مرمریت لاشتر : تم رنگی طوسی مایل به مشکی همراه با خطوط سفید از ویژگی های این سنگ است. سنگ لاشتر از معادن استان اصفهان استخراج می شود و در ابعاد مختلف تایل، پلاک و اسلب در هر نوع روش فرآوری، تولید می شود. این سنگ مستحکم ترین سنگ مرمریت مشکی محسوب می شود که از نظر ظاهری شباهت زیادی به مرمریت پیترا گری ایتالیا دارد. سنگ لاشت در دسته بهترین سنگ های مرمریت تیره جهان قرار دارد.

مرمریت دهبید اسپایدر : تم رنگی این سنگ مشکی همراه با رگه هایی شبیه به تار عنکبوت با رنگ سفید و طلایی است. مرمریت اسپایدر طرح و نقش بسیار زیبایی دارد و در سورت های مختلف کم خط و پر خط تولید می شود. قیمت این سنگ نیز مناسب است و در دسته سنگ های محبوب صادراتی به عراق محسوب می شود.

سنگ مرمریت گلدن بلک: تم رنگی این سنگ مشکی همراه با خطوط و خال های سفید و طلایی است. این سنگ یکی از معروف ترین و قدیمی ترین سنگ های تیره ایران محسوب می شود که از دو معدن محلات و کاشان استخراج می گردد. مرمریت گلدن بلک سنگ محبوب کشور های اروپایی است و در ابعاد مختلف به این کشور ها صادر می شود. قیمت این سنگ نیز مناسب می باشد.

سنگ مرمریت لاشتر

کاربرد سنگ های مرمریت در ساختمان

از این سنگ ها به دلیل جنسیت آهکی، اغلب در فضا های داخلی ساختمان استفاده می شود. از کاربرد های کلی این سنگ ها می توان اشاره کرد به:

  • سنگ کف لابی ها و واحد های مسکونی یا اداری
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • رویه کابینت و میز های پیشخوان
  • سرویس های بهداشتی و حمام های لوکس
  • دیوار های دکوراتیو و فضای تی وی روم ها
  • ساخت مصنوعات سنگی بسیار زیبا
  • و …

سنگ های مرمریت بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که علاوه بر کیفیت و استحکام فوق العاده، ظاهر زیبا و بسیار لوکسی دارند. برای اطلاع از قیمت های هر یک از سنگ های مرمریت و خرید آن، می توانید با ما تماس بگیرید. صنایع سنگ هویدا با همکاری با چندین کارخانه و تولید و تامین برخی از بهترین سنگ های مرمریت و ارائه با قیمت رقابتی، آماده همکاری با شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »