سنگ مرمریت خوی سوپر

مرمریت کرم خوی

فهرست مطالب این نوشته

سنگ مرمریت کرم خوی یکی از بهترین سنگ های خانواده مرمریت ها می باشد که از تم رنگی روشن و سطح یکدستی برخوردار است. رگه های بسیار ریز طوسی رنگ به شکل ضربان قلب نیز در سطح این سنگ مشاهده می شود که سبب زیبایی سنگ گشته است.


سنگ مرمریت کرم خوی

سنگ مرمریت خوی یکی از بی نظیر ترین سنگ های ساختمانی است که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. تم رنگی این سنگ کرم روشن تا تیره، نسکافه ای و زیتونی می باشد. رگه هایی به صورت محو و به شکل ضربان قلب در رنگ کرم روشن نیز در سطح سنگ دیده می شوند. این سنگ به دلیل سطح یکدست و کیفیت بالا محبوبیت بسیار زیادی دارد.

شباهت بسیار زیاد مرمریت کرم خوی به سنگ بسطام، سبب شده تا به مرمریت بسطام نیز در بازار شناخته شود. این سنگ در بازار با نام سنگ مرمریت رویال خوی نیز شهرت بسیار زیادی دارد و در دسته ی باکیفیت ترین سنگ های مرمریت قرار دارد.

سنگ مرمریت خوی

ویژگی های سنگ کرم خوی

سنگ خوی به دلیل تراکم بالایی که دارد جزء دسته سنگ های محکم و با دوام محسوب می شود.یکی از مهمترین ویژگی های این سنگ علاوه بر کیفیت بالا، سطح کاملا یکدست و روشن آن می باشد. این سنگ از نظر ویژگی شباهت زیادی به سنگ مرمریت هرسین دارد و تنها تفاوت آنها در زمینه رنگی این دو سنگ می باشد. از بهترین مزیت های سنگ مرمریت خوی می توان اشاره نمود به:

این سنگ تراکم بسیار بالایی دارد و تخلخل بسیار ناچیز آن سبب استحکام بسیار بالای سنگ گشته است. این سنگ مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار و سایش دارد. سنگ خوی مقاومت بالایی نسبت به ضربه نیز دارد.

ساب پذیری فوق العاده خوب این سنگ و سطح براق و درخشان آن، از دیگر مزیت های بسیار خوب سنگ خوی محسوب می شود. این سنگ به خوبی نور را منعکس می کند و استفاده از آن در هر فضایی، محیط اطراف خود را روشن تر جلوه می نماید.

جذب آب این سنگ بسیار ناچیز است و از آن می توان در قسمت های مختلف داخلی ساختمان استفاده نمود. نظافت این سنگ به دلیل سطح براق و صیقلی آن، آسان است و تنها با یک دستمال نم دار می توان سطح این سنگ را تمیز کرد.

از دیگر ویژگی های خوب این سنگ، تولید انبوه در سورت های مختلف می باشد.این سنگ قیمت مناسبی دارد و می توان یک سورت آن را برای پروژه های با متراژ بالا تامین نمود.

 

موارد استفاده از مرمریت خوی ممتاز

مرمریت خوی در ابعاد مختلف تایل، 40 طولی، اسلب و پله برش و فرآوری می شود. به دلیل تراکم بالا و طرح و رنگ بسیار زیبای این سنگ، از آن در بخش های مختلف داخلی ساختمان استفاده می شود. با تلفیق این سنگ با سنگ های مرمریت تیره و مشکی همچون سنگ مرمریت لاشتر و یا سنگ مرمریت اسپایدر، می توان زیبایی و شکوه خارق العاده ای را بوجود آورد. از کاربرد های بسیار خوب و مرسوم این سنگ می توان اشاره نمود به:

  • سنگ پله و بدنه دیوار پله
  • دیوار های داخلی ساختمان
  • سنگفرش واحد های مسکونی و تجاری
  • سنگ کف سالن ها و لابی هتل ها
  • بدنه راهرو ساختمان ها
  • سنگ کف پارکینگ و دیوار پارکینگ

بهتر است از سنگ های مرمریت برای نمای بیرونی ساختمان استفاده نشود، زیرا که به مرور زمان در اثر تابش نور خورشید و عوامل مختلف جوی، ظاهر زیبای خود را از دست می دهند. 

سنگ مرمریت خوی سوپر

معدن سنگ مرمریت خوی

معدن این سنگ در استان آذربایجان غربی، در شهرستان خوی واقع شده است. این معدن با بیش از 50 هزار تن استخراج سالیانه، یکی از بزرگترین معادن سنگ مرمریت محسوب می شود. 

 

قیمت سنگ مرمریت کرم خوی

پارامتر های بسیار زیادی در تعیین قیمت سنگ های مرمریت همچون مرمریت خوی موثر هستند. مثلا ابعاد سنگ ها هر چقدر بزرگ تر باشد، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند. ضخامت سنگ های طولی و فرشی معمولا بین 1.7 تا 2 سانت و ضخامت سنگ های پله معمولا بین 2.7 تا 3 سانت می باشد. هر چقدر ضخامت سنگ ها بیشتر باشد، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند.

کیفیت ساب و فرآوری سنگ از دیگر عوامل بسیار موثر در تعیین قیمت سنگ ها می باشد. هر چقدر سنگ ساب بهتری خورده باشد، سطح آن براق تر و درخشان تر می گردد و هر چقدر کیفیت فرآوری بالاتر باشد، ماندگاری و طول عمر سنگ افزایش می یابد. گونیا بودن چهار گوشه سنگ ها نشان دهنده ی کیفیت و دقت بالا در برش سنگ است که بر قیمت سنگ نیز تاثیر گذار است. عدم ترک در سنگ سطح یا لب پریدگی سنگ ها، از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ ها می باشد.

به طور کلی بازرگانی هویدا با تولید و تامین این سنگ در دو کارخانه مختلف اصفهان و قم، و ارائه فروش با بهترین قیمت، آماده همکاری با مهندسان، سازندگان و انبارداران است. 

از دیگر سنگ های مشابه می توان به سنگ مرمریت پارادایس اشاره نمود.

سنگ پله مرمریت خوی کرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

به اشتراک بگذارید

برای خرید انواع سنگ ساختمانی و یا دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مدیر فروش :  آقای موسوی

مطالب مرتبط

مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت مشکی دهبید

یکی از براق ترین و زیبا ترین سنگ های مرمریت ، مرمریت مشکی دهبید است طرح و نقش بی نظیر و قیمت بسیار مناسبی دارد.

ادامه مطلب »
مرمریت دهبید مشکی صادراتی
مرمریت

مرمریت دهبید مشکی صادراتی

سنگ مرمریت دهبید مشکی صادراتی، زمینه رنگی یکدست با خطوط بسیار کم اسپایدری طلایی دارند که از محبوب ترین سنگ های مرمریت ایران شناخته می

ادامه مطلب »